Το βασικό αντίδοτο στον ρατσισμό είναι ο σεβασμός

Παρ, 20/09/2019 - 06:13

 

ΟΛΟΙ ΟΙ  ΑΝΘΡΩΠΟΙ είμαστε μια απέραντη συνάρτηση αλληλοκαθορισμού.

Με ένα λόγο δεν ορίζεται το καλό χωρίς να υπάρχει το καλύτερο και το χειρότερο ....

Αυτός ο αλληλοκαθορισμος μας είναι το βασικό πλαίσιο που ζούμε μαζί οι άνθρωποι σε κοινωνίες ....

Και μπαίνει ο προβληματισμός, πως ξεπερνιέται αυτή η στασιμότητα του αλληλοκαθορισμού μας ;;;

Πως δηλαδή η κοινωνία μεταξύ μας θα γίνει πιο ποιοτική;

Η απάντηση είναι μια λέξη πολυσήμαντη και είναι η <<ΠΑΙΔΕΙΑ>>

Και η παιδεία είναι πολυσήμαντη και ρέουσα γιαυτό και  η κατάκτηση της είναι ένας αγώνας ισόβιος του κάθε ανθρώπου, σε επίπεδο προσωπικό αλλά προπάντων σε κοινωνικό ...

 Ποιο είναι το κεντρικό υπομόχλιο που εξασφαλίζει αλλά και κατοχυρώνει τα αγαθά της παιδείας τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο ;;

Είναι ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ....

ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ένα ψαλίδι που έχει δυο κοπτικές λεπίδες και αυτές συνδέονται στη μέση με ένα πείρο που είναι το υπομόχλιο του ψαλιδιού .

Όσο κοφτερές και να είναι οι λεπίδες αν το υπομόχλιο δηλ. ο πείρος δεν είναι εφαρμοστό και έχει μπόσικα το ψαλίδι δεν μπορεί να κόψει ....

Αν πάλι ο πείρος είναι πολύ σφικτά τοποθετημένος δεν μπορεί το ψαλίδι να ανοιγοκλείσει με κίνδυνο να παραμορφωθεί .......

Έτσι είναι και ο σεβασμός εφαρμόζεται με ακρίβεια και συμμετρία και μόνο τότε είναι σεβασμός

Με ένα λόγο ο σεβασμός όλα τα κατοχυρώνει

Χωρίς αυτόν δεν μπορεί να  υπάρξει σωστή και υγειής  σχέση προσωπική η κοινωνική .

Ποιο είναι εκείνο το κοινωνικό φαινόμενο που αναιρεί τον σεβασμό  και καταργεί βάρβαρα τις ανθρώπινες σχέσεις προσωπικές και κοινωνικές ;

Μα ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ………

ΚΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟς  είναι πολυσήμαντος  με βασικά χαρακτηριστικά το μίσος τον φανατισμό την τύφλωση τον συμπαγή εγωισμό και καθολική έλλειψη επίγνωσης  στα λόγια και στις πράξεις του φανατικού και ζηλωτή .. ……

Ο ρατσισμός δυστυχώς εκδηλώνεται και  από ανθρώπους πωρωμένους τις πιο πολλές φορές.  

Ανθρώπους δηλαδή που έχουν υποστεί πλύση εγκέφαλου  η που λόγω συνθηκών έχουν καλλιεργήσει μέσα τους εμμονές και φοβίες και εν πάση περιπτώσει αυτά τα έχει ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό η κοινωνική ψυχολογία.

Επομένως το βασικό αντίδοτο στον ρατσισμό είναι ο σεβασμός

Γι’ αυτό κι ο αληθινός σεβασμός από την φύση του δεν επιβάλλεται, …. αλλά εμπνέεται ….

Επιβολή του σεβασμού είναι αυταρχισμός

Ο αληθινός σεβασμός λοιπόν είναι εκ των πραγμάτων πρωτότοκος γιος της παιδείας ……

 Όλα τα παραπάνω απλά λογάκια έχουν στόχο να βοηθήσουν να κατευθύνουμε όσο γίνεται πιο σωστά την κρίση μας στην σύνθετη περίπλοκη και δύσκολη εποχή μας ……

Η σύγχρονη κατασκευασμένη από την εξουσία  Βαβέλ της κοινωνικής μας ασυνεννοησίας παράγει δυστυχώς άριστα εκπαιδευμένους απαίδευτους ανθρώπους , φανατικούς και ζηλωτές χωρίς επίγνωση .

Κι όλοι μαζί παίρνουμε μόνοι μας το ρόλο του δικαστή  και κρίνουμε, ανακρίνουμε, επικρίνουμε, κατακρίνουμε μα ποτέ, σχεδόν ποτέ δεν διακρίνουμε …. και εν τέλει, μόνο δικάζουμε εκδικάζουμε και καταδικάζουμε.

Βάζουμε με ένα λόγο στην άκρη την βασίλισσα των αρετών την ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Η διάκριση είναι η πρωτότοκη κόρη του σεβασμού

Αυτή έχει για παιδιά της την ιερότητα την  κατανόηση την συγκατάβαση την συμπαράσταση την αλληλεγγύη την αλληλοσυμπλήρωση την αλληλοβοήθεια …….

Από όλα αυτά τα παιδιά της διάκρισης το πρώτο και πιο μεγάλο είναι η ΙΕΡΟΤΗΤΑ…

Η ιερότητα είναι το άθροισμα της ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ  και του ορίου ……

Η δεοντολογία είναι σταθερή  ενώ το όριο είναι μεταβλητό και πρακτικά αυτοδιαμορφώνεται κατά περίπτωση ..

Αυτή η αυτοδιαμόρφωση καθορίζει και εξασφαλίζει το μέτρο και κατοχυρώνει την ιερότητα τηρώντας τις σωστές και μετρημένες αποστάσεις στις ανθρώπινες σχέσεις κοινωνικές και προσωπικές ….

Π.χ. η απόσταση ασθενούς με τον γιατρό …. Δασκάλου με τον μαθητή κ.λ.π. ….. και εδώ για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ την απόσταση χάσμα, .. αλλά την απόσταση που κάνει άκρως λειτουργική την σχέση με σημείο αναφοράς τον σεβασμό την διάκριση και την συστολή που προέρχεται από αυτά ….  

 

Με τις παραπάνω σκέψεις  έρχομαι να καταθέσω μερικούς προβληματισμούς που έχουν να κάνουν με την ασύστολη ροή ( επιδρομή θα έλεγα) των μεταναστών  στα νησιά μας ……

Το πρόβλημα είναι τεράστιο και κρύβει πίσω του όπως όλοι γνωρίζουμε μια πολύ μεγάλη  ηθική ( και όχι μόνο ) αυτουργία των δυτικών φίλων και συμμάχων μας...

Οι περισσότεροι από αυτούς τους δύστυχους ανθρώπους πρόσφυγες  είναι απαίδευτοι αλλά κυρίως ασύμβατοι με εμάς λόγω κυρίως θρησκευτικού φανατισμού  κι ίσως και άλλων πολιτικών επιρροών  και δογματικών αντιλήψεων …

Θα ήταν ευτυχές αν μπορούσαμε να τους εμπνεύσουμε τον σεβασμό μορφώνοντας τα παιδιά τους με την ελληνική παιδεία αλλά και τους ίδιους με τις αξίες της ιερότητας και του αυτοσεβασμού … Πράγμα που είναι δύσκολο και περίπλοκο αλλά όχι αδύνατο …

Από την άλλη μεριά νομίζω ότι είναι ιστορική ανάγκη να κάνουμε κοινωνία μεταξύ μας, να ομονοήσουμε …

Και πως θα γίνει αυτό;;;

Οι γειτονίες να αρχίσουν με την καταγραφή των μελών τους,  ανταλλαγή τηλεφώνων, γνωριμίες πιο ουσιαστικές  έτσι ώστε η κάθε γειτονιά να είναι ένας συμπαγής πυρήνας αλληλουποστήριξης για κάθε έκτακτη ανάγκη προσωπική η γενικότερη …..

Αυτοί οι ομοιογενείς πυρήνες θα αποτελούν και ένα τείχος προστασίας  από τυχόν παρενέργειες στην συνύπαρξη μας και με παραβατικούς πρόσφυγες αλλά και κακοποιούς γενικότερα ντόπιους η ξένους που εκμεταλλεύονται την αναμπουμπούλα και μας αποσταθεροποιούν κοινωνικά ποικιλοτρόπως …

Στη συνέχεια οι πυρήνες αυτοί θα συνδέονται και μεταξύ   τους επιτελώντας  μια εφεδρική αλληλοβοήθεια σε περίπτωση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης …

Το πιο σημαντικό όφελος όμως της ύπαρξης των πυρήνων συνεργασίας θα είναι η χειροπιαστή πλέον αντίληψη της αξίας της κοινωνικής συνείδησης  που απορρέει και φυσικά με αυτό τον τρόπο θα  αποφορτίζεται και η αστυνομία από ένα φορτίο αφού η υπεύθυνη επαγρύπνηση των πολιτών αποθαρρύνει σημαντικά τους διαφόρους παραβατικούς να δράσουν…

Προς αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και  οι ενορίες με πολύ καλά και άμεσα αποτελέσματα …

Άλλες απόψεις: του Μανώλη Φύσσα