Αν είχαμε προσωπικό δεν θα χρειαζόμασταν ιδιωτική εταιρεία φύλαξης

Απαντά για το λιμάνι, ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Μιχάλης Μπελέγρης
Τετ, 05/11/2014 - 14:44

«Δεν μπορώ να πάρω το ρίσκο και να μην εφαρμοστούν τα προβλεπόμενα για το Σχέδιο Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Χίου», απάντησε σήμερα μέσω του Ράδιο «Α» ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μιχάλης Μπελέγρης, στις «βολές» που δέχτηκε από τη «Χιακή Συμπολιτεία» για τη διαδικασία που προωθείται ώστε να ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο σε ιδιωτική εταιρεία φύλαξης.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στην παρούσα φάση το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει το προσωπικό για να ανταπεξέλθει και σ’αυτήν την υποχρέωση, την οποία ιεραρχικά μπορεί να μην θεωρεί ως την πλέον σημαντική, όμως από τη στιγμή που επιβάλλεται πρέπει να γίνει, ώστε να μην πέσει στη συνέχεια βαρύς ο πέλεκυς των προστίμων, τα οποία μπορεί να φτάνουν και τα 100.000 ευρώ.

Για το τι θα γίνει στο μέλλον δεν αποκλείει τίποτα, σε περίπτωση που προχωρήσει ο Οργανισμός Εσωτερικών Υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου που προωθεί, φτάνει βέβαια στο μεταξύ και κεντρικά να επιτραπεί η πρόσληψη προσωπικού.

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου σε έγγραφη απάντησή του αναφέρει τα εξής:

«Με αφορμή το πρόσφατο δελτίο Τύπου της Χιακής Συμπολιτείας, το Λιμενικό Ταμείο θα ήθελε να ενημερώσει για τα εξής: 
Στα λιμάνια της χώρας ο φορέας διαχείρισής τους, οφείλει να εκτελεί ένα Σχέδιο Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (Σ.Α.Λ.Ε). Στη Χίο φορέας διαχείρισης του λιμένα είναι το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Το σχέδιο αυτό υποβάλλεται στο υπουργείο, είναι απόρρητο για ευνόητους λόγους και έρχεται σε εφαρμογή υπό την επίβλεψη του Υπεύθυνου Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (Υ.Α.Λ.Ε.).
Ο ΥΑΛΕ οφείλει να επιβλέπει τη πλήρη εφαρμογή του ΣΑΛΕ, το οποίο προβλέπει διάφορα μέτρα προστασίας όπως περίφραξη, κάμερες κ.λπ. εντός του οροθετημένου χώρου προστασίας καθώς και φύλαξη από πιστοποιημένους φύλακες. Εάν ο φορέας διαχείρισης δεν έχει τη δυνατότητα κάλυψης των παραπάνω αναγκών, προβλέπεται από το Νόμο 3622/2007 (άρθρο 5 παράγραφος 3) η ανάθεση (με όλες τις νόμιμες διαδικασίες) της φύλαξης. Με το ΦΕΚ 1877/12-9-2008 τεύχος Β΄ αναφέρει τις διαδικασίες που πρέπει να κάνει μια εταιρεία για να πάρει άδεια φύλαξης σε λιμένες. 
Επιπλέον στον Ν. 3622/2007 αναφέρονται και οι κυρώσεις εάν δεν εφαρμοστούν τα μέτρα του ΣΑΛΕ, κυρώσεις που επιβαρύνουν το Λιμενικό Ταμείο και κατ’ επέκταση το Δήμο Χίου.
Όσοι πολίτες επιθυμούν περαιτέρω ενημέρωση μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ΥΝΑ στην υπηρεσία ΔΕΔΑΠΛΕ κανονισμός 725/2004, κώδικας ISPS, ή να ζητήσουν από την υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου περισσότερες πληροφορίες.»

Σχετικά Άρθρα