
Το έργο της ανάδειξης των χερσαίων τειχών του Κάστρου, έχει ξεκινήσει από πολύ παλαιότερα, έχουν ολοκληρωθεί ήδη τα δύο τμήματά του και έχουν παραδοθεί σε χρήση και τώρα ξεκίνησε και τελευταίο τμήμα του, που είναι ίσως το πιο σημαντικό και ίσως και το πιο δύσκολο, λόγω του ύψους των τειχών σε αυτό το σημείο, ανέφερε σε δηλώσεις της στην «Α» η Δέσποινα Τσαρδάκα αναπλ. Προϊσταμένη της Εφορίας Αρχαιοτήτων Χίου, δίνοντας απάντηση και στις γκρίνιες που υπάρχουν, γιατί από την ερχόμενη Τρίτη 5/8/25 σταματά η κυκλοφορία αλλά και η στάθμευση οχημάτων στη λεγόμενη “Σούδα”, στο πλαίσιο της εκτέλεσης των συγκεκριμένων εργασιών.
Το έργο, είπε, έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο και η απόφαση για το κλείσιμο στα οχήματα στη συγκεκριμένη περιοχή, έγινε από την υπηρεσία, αφού εξασφάλισε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την προετοιμασία του (π.χ. πρόσληψη προσωπικού).
και αφού έλαβε και το δημοτικό συμβούλιο Χίου –που έχει την αρμοδιότητα- για το κλείσιμο της περιοχής.
Παραμένοντας πιστή στην πάγια θέση της Εφορίας Αρχαιοτήτων, η κα Τσαρδάκα διευκρίνισε ότι η τάφρος του Κάστρου δεν είναι δρόμος, ούτε χώρος στάθμευσης, αλλά με την ανοχή της υπηρεσίας εξυπηρετούταν μια ανάγκη. Στην παρούσα φάση, ανέφερε, έχουν ήδη προτείνει στο Δήμο Χίου άλλες εναλλακτικές για χώρους στάθμευσης περιφερειακά της πόλης, όπως ο χώρος στα Ταμπάκικα.
Η ίδια ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να είναι σε λειτουργία το εργοτάξιο στο Κάστρο και παράλληλα να διέρχονται από εκεί οχήματα, επικαλούμενη λόγους ασφαλείας.
«Θα υπάρχουν πυλώνες για το ρεύμα, καλώδια, σκαλωσιές και μάλιστα σε μεγάλο ύψος, οπότε καταλαβαίνετε ότι ο χώρος αυτός δεν είναι δυνατόν να μείνει ανοιχτός», είπε η αν. προϊσταμένη της Εφορίας Αρχαιοτήτων Χίου που απάντησε και για το ότι η απόφαση για το κλείσιμο εφαρμόζεται αρχές Αυγούστου, που η κίνηση στο νησί είναι μεγάλη και εξίσου μεγάλες και οι ανάγκες στάθμευσης των Ι.Χ., λέγοντας ότι υπήρξε ήδη καθυστέρηση και από τη στιγμή που εξασφαλίστηκαν όλα τα προαπαιτούμενα (προσωπικό, αλλά και άδεια για το κλείσιμο του χώρου με απόφαση δημοτικού συμβουλίου κ.λπ.) προχωρούν κανονικά τη διαδικασία.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα από την κα Τσαρδάκα παραμένει σε εκκρεμότητα το ζήτημα των έργων ανάπλασης που με τη σειρά του πρέπει να κάνει ο δήμος στην Τάφρο και στο τείχος της δυτικής πλευράς, όμως καταβάλλονται προσπάθειες σε συνεργασία και με την υπεύθυνη αρχιτέκτονα του Δήμου, κα Μαρίνη, να βρεθεί μια συναινετική λύση, προκειμένου, όπως είπε, να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και να μπορέσει να εγκριθεί αμέσως και να ενταχθεί στα έργα βιώσιμης αστικής ανάπλασης. Όπως είναι γνωστό ο Δήμος θα ήθελε να υπάρχει διέλευση οχημάτων από την τάφρο, κάτι στο οποίο διαφωνεί η Εφορία Αρχαιοτήτων.
«Ήδη από τον Φεβρουάριο που η υπουργός Πολιτισμού είχε έρθει στη Χίο είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση αυτός να είναι χώρος από τον οποίο θα διέρχονται οχήματα.
Η μόνη συζήτηση που μπορούσε να γίνει ήταν ότι θα υπήρχε ένας πεζόδρομος στον οποίο θα μπορούν να διέρχονται οχήματα έκτακτης ανάγκης, ένα πυροσβεστικό όχημα, ένα ασθενοφόρο…», ανέφερε η κα Τσαρδάκα.
Το έργο στα τείχη, που ήδη έχει ξεκινήσει, αλλά και η ανάπλαση της βόρειας πλευράς, έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2027 και είναι της τάξεως των 2 εκατομμυρίων ευρώ και δεν αποκλείεται να συμπαρασύρει στο μέλλον και την οδό Καρπασίας.






































