

«Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε».
Το παραπάνω δήλωσε το πρωί στην «Α» ο Διοικητής της Τροχαίας, Δημήτρης Αυγερινός, έντονα προβληματισμένος, μετά το χθεσινό - 5ο στη σειρά, από τις αρχές του χρόνου - θανατηφόρο τροχαίο στη Χίο και το 2ο στον περιφερειακό, αποδίδοντας, σε ένα μεγάλο βαθμό, τα αίτια για τα περισσότερα τροχαία στο νησί μας, στην οδηγική συμπεριφορά των εμπλεκομένων και κυρίως στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Μέχρι που να μπορέσει να γίνει κάτι – είπε- πρέπει να συμμορφωθούν οι οδηγοί, να προσαρμόσουν την ταχύτητα των οχημάτων τους στους δρόμους που έχουμε, λέγοντας επίσης ότι από την πλευρά της τροχαίας καθημερινά συνεργεία της πραγματοποιούν ελέγχους, ενώ έχει προταθεί σε Δήμαρχο και Αντιπεριφερειάρχη η τοποθέτηση των ραντάρ ταχυτήτων, αναμένοντας τις ενέργειές τους.
Αναφορικά με το χθεσινό τροχαίο σημείωσε ότι ο οδηγός υποστηρίζει πως χτύπησε με το λάστιχο στο πεζοδρόμιο και έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να παρασύρει την 69χρονη πεζή, που βρήκε τραγικό θάνατο. Ωστόσο ο Διοικητής εξέφρασε την άποψη ότι και σ’αυτό το τροχαίο καθοριστική ήταν η παράμετρος της ταχύτητας.
Ο οδηγός, που επρόκειτο το μεσημέρι να οδηγηθεί στην Εισαγγελία, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλειας, τραυματίστηκε και ο ίδιος από την πτώση του οχήματος στον Παρθένη, όμως τα τραύματά του ήταν επιπόλαια.
Εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός, ότι ενώ το τροχαίο έγινε απογευματινή ώρα (5.45 μ.μ.), που συνήθως αρκετοί είναι εκείνοι που πεζοπορούν στη συγκεκριμένη περιοχή, δεν υπήρχαν κάποιοι που να δηλώσουν μάρτυρες του συμβάντος, με το Δημήτρη Αυγερινό να καλεί – μέσω της «Αλήθειας» - όσους είδαν κάτι να βοηθήσουν προσερχόμενοι στο Τμήμα Τροχαίας αυτοβούλως και να καταθέσουν.
Στο ερώτημα αν η κατάσταση των δρόμων μας γενικότερα, αποτελεί μέρος του παζλ των αιτιών για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, απάντησε θετικά, αποδίδοντας όμως στο συγκεκριμένο αίτιο «ένα μικρό μέρος της ευθύνης», λέγοντας ότι και ο ίδιος ως οδηγός έχει παρατηρήσει σημεία όπου για παράδειγμα υπάρχουν στροφές που είναι ανάποδα σε σχέση με τη φορά των ΙΧ και αν αναπτύξεις μεγάλες ταχύτητες μπορείς να ξεφύγεις, ενώ αναφέρθηκε επίσης και στην κακή κατάσταση του οδοστρώματος σε κάποια σημεία, π.χ. λακκούβες, που επίσης αποτελούν παγίδες για πρόκληση τροχαίων.
Προς το παρόν η Τροχαία – όπως είπε- έχει συντάξει έναν πίνακα, μετά από αυτοψία του οδικού δικτύου από την Καλλιμασιά και το Θολοποτάμι, μέχρι και τη Λαγκάδα, στον οποίο εστιάζει στα σημεία όπου η σήμανση είτε απλά δεν υπάρχει, είτε εκεί που υπάρχει είναι ελλιπής ή είναι απαρχαιωμένη. Ιδιαίτερα στάθηκε σε πινακίδες ορίων ταχύτητας, όπως αυτή που υπάρχει στην Καρδαμάδα και θέτει ως ανώτατο όριο τα 25χλμ., λέγοντας ότι είναι πολύ καλύτερο η σήμανση να αναφέρεται σε πραγματικές ταχύτητες π.χ. 40 χλμ. γιατί έτσι πιο εύκολα θα προσαρμόζεται με τα όρια που τίθενται ο οδηγός, γιατί θα ξέρει ότι είναι τα πραγματικά.
Επίσης παρουσίασε το κακό παράδειγμα του κόμβου στο πρώην Δημαρχείο Αγίου Μηνά, όπου υπάρχουν ελλείψεις στη σήμανση, βάζοντας την παράμετρο των ξένων οδηγών, που δεν είναι υποχρεωμένοι να… γνωρίζουν τα κατατόπια.
Ο συγκεκριμένος πίνακας με τις επισημάνσεις της Τροχαίας θα κατατεθεί άμεσα στο Δήμο και την Περιφέρεια, που έχουν την ευθύνη για το οδικό δίκτυο.
Στην ευθύνη τώρα της τροχαίας, στο κομμάτι που αφορά στην τήρηση του ΚΟΚ ο κ. Αυγερινός εναποθέτει τις ελπίδες του στο… μέλλον, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει σειρά ενημερώσεων στα σχολεία, μήπως και η επόμενες γενιές οδηγών είναι καλύτερες.