

Σοκαριστική ήταν σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια συνέντευξης του Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας της Αστυνομικής Δ/νσης Χίου στο Ράδιο “Α”, η αναφορά του ότι η υπηρεσία του έχει πληροφορίες για γονείς που προτρέπουν τα παιδιά τους, ηλικίας 17 και 18 χρονών, να κάνουν κόντρες με δίκυκλα μοτοποδήλατα!
Ο Παντελής Καλανδρόπουλος μίλησε για μεμονωμένο περιστατικό σε συγκεκριμένη περιοχή για το οποίο το Τμήμα Τροχαίας έχει λάβει τα μέτρα του, στέλνοντας αυστηρό μήνυμα στους εμπλεκόμενους.
“Οταν αυτή η πληροφόρηση μετατραπεί σε γεγονότα θα σχηματιστούν δικογραφίες κακουργηματικού χαρακτήρα τόσο, δυστυχώς, για τα ανήλικα, όσο και για τους γονείς”, τόνισε κάνοντας λόγο για απαράδεκτες καταστάσεις και συμπεριφορές που οδηγούν στην απώλεια ζωών.
Στην ίδια συνέντευξη ο Διοικητής της Τροχαίας γνωστοποίησε τα δεδομένα της τελευταίας τριετίας που αφορούν τα θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία στην περιοχή ευθύνης του τμήματός του (επί της ουσίας στην κεντρική Χίο και στο μεγαλύτερο πληθυσμιακά τμήμα του νησιού), σύμφωνα με τα οποία έχουμε σημαντική μείωσή τους, μίλησε για τις παθογένειες που πρέπει να εξαλειφθούν αναφορικά με τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, σημείωσε ότι η νέα γενιά οδηγών είναι καλύτερη από τις προηγούμενες και έθεσε ως στοίχημα της υπηρεσίας τους τον περιορισμό χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Αφορμή για τη συνέντευξή του τα όλο και συχνότερα δελτία τύπου της περιφερειακής αστυνομικής δ/νσης αναφορικά με τις συλλήψεις οδηγών χωρίς δίπλωμα.
Όπως είπε, μόνο από το Τμήμα Τροχαίας της Α.Δ. Χίου το 2020 γι’αυτό το λόγο είχαν γίνει 83 συλλήψεις, το 2021 39 και μέχρι τώρα για το 2022 έχουν γίνει 52.
Πρόκειται για ενήλικους, ανήλικους, άνδρες και γυναίκες, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις ατόμων που τους έχει αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης σε προγενέστερο έλεγχο αλλά συνεχίζουν να οδηγούν με ό,τι συνεπάγεται αυτό και για ποινικές και για αστικές συνέπειες.
“Είναι ένας μοχλός πίεσης για να οδηγηθούν προς τη νομιμότητα, αυτό που λέμε οδηγική συμπεριφορά, συμμόρφωση στον ΚΟΚ, ο οποίος αποδίδει καρπούς”, υπογράμμισε ο κος Καλανδρόπουλος.
Αναφερόμενος στη συνέχεια στην ψυχρή αλλά αληθινή αποτύπωση των αριθμητικών δεδομένων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σημείωσε ότι το 2020 είχαμε ένα θανατηφόρο (στην αρμοδιότητα ευθύνης του Τμ. Τροχαίας), το 2021 δύο και μέχρι τώρα το 2022 είχαμε ένα.
Αριθμοί, που όπως είπε χαρακτηριστικά, κρύβουν πολύ πόνο αφού το χειρότερο τηλεφώνημα που κάνουν από την υπηρεσία είναι εκείνο προς τις οικογένειες των θυμάτων.
Σύμφωνα με τον ίδιο σημαντική μείωση υπάρχει και στα σοβαρά τροχαία.
“Ο στόχος μας είναι να εκμηδενίσουμε τα θανατηφόρα τροχαία, αλλά το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό”, σχολίασε για να αναφερθεί στη συνέχεια στην καθοριστική συμβολή της οικογένειας, της εκπαίδευσης, των υπολοίπων εμπλεκόμενων φορέων με τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και φυσικά της αστυνομίας στο μερίδιο ευθύνης που της αντιστοιχεί μέσω των ελέγχων.
“Στις ενημερώσεις που κάνουμε στα σχολεία με τα παιδιά υπογράφουμε ένα σύμφωνο ζωής, δηλαδή αυτά που άκουσαν μέσα στην τάξη να τα τηρήσουν ευθύς αμέσως μόλις τα παραλάβουν οι γονείς από το σχολείο και να τα συζητήσουν μαζί τους. Υπάρχουν όμως μεμονωμένες περιπτώσεις που έρχεται ο γονιός να πάρει το παιδί του έξω από το σχολείο, εκείνος φοράει κράνος και το παιδί του όχι… λες και έχει μικρότερη αξία η ζωή του παιδιού του.”
Μιλώντας για την παράμετρο των υποδομών έκανε λόγο για σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο οδικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια, σχολιάζοντας όμως ότι “πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης”. Παράλληλα αποδέχτηκε ότι συνέβαλαν στη μείωση των τροχαίων περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν και αφορούν ακόμη και στις υποδομές, όπως για παράδειγμα οι νησίδες.
“Για εμάς πάντα ένας δρόμος που είναι ανοιχτός αποτελεί πονοκέφαλο”, τόνισε και αναφέρθηκε και στους ελέγχους που γίνονται με ραντάρ για την ταχύτητα.
Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, τα τροχαία ατυχήματα ως μεγέθη είναι αντιστρόφως ανάλογα με τα οχήματα που κινούνται στους δρόμους. Όπως είπε, το καλοκαίρι επειδή είναι αυξημένη η κίνηση στο νησί οι ταχύτητες των οχημάτων είναι μικρές και είναι λιγότερα τα ατυχήματα από αυτά που συμβαίνουν φθινόπωρο ή χειμώνα, που οι δρόμοι είναι πιο άδειοι αυξάνει ο οδηγός ταχύτητα με αποτέλεσμα να επέλθει το μοιραίο.
Αν τις προηγούμενες δεκατίες μάθαμε να φοράμε κράνος και ζώνη και αντιληφθήκαμε ότι αν πιούμε αλκοόλ αφήνουμε το τιμόνι στον οδηγό της παρέας, αυτή τη δεκαετία το στοίχημα για το τμήμα τροχαίας, σύμφωνα με τον Παντελή Καλανδρόπουλο, είναι να σταματήσουμε να οδηγούμε με το κινητό στο χέρι.
“Μιλούν, γράφουν ακόμη και μηνύματα ή σερφάρουν στο internet. Eίναι μια νοσηρή κατάσταση αυτό που συμβαίνει με το κινητό τηλέφωνο. Αποτελεί την πρώτη αιτία τροχαίου ατυχήματος σε ποσοστό 35%. Στη Χίο την τελευταία διετία έχουν βεβαιωθεί εκατοντάδες παραβάσεις για κινητό τηλέφωνο παρόλο που επισύρει και ποινή αφαίρεσης όλων των εγγράφων για 60 ημέρες”, σχολίασε ο διοικητής.
“Το πλεονέκτημα ενός μικρού τόπου είναι ότι μπορούν να επικοινωνηθούν κάποια πράγματα και να αλλάξουν νοοτροπίες. Επειδή όμως βλέπω τον κόσμο κάθε μέρα διαπιστώνω ότι όλοι θέλουν νομιμότητα εκτός από τον εαυτό τους και όλοι πιστεύουν ότι ποτέ δεν γίνει σε εκείνους”, ανέφερε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του κατά τη διάρκεια της οποίας δεν κουράστηκε να επαναλαμβάνει ότι “όλοι πρέπει να ενσκύψουμε από το πρόβλημα, να διαφυλάξουμε τον άνθρωπο. Ο καθένας μας να καταλάβει ότι είναι μοναδικός για την οικογένειά του, για τα αγαπημένα του πρόσωπα, για τον κοινωνικό του περίγυρο, για το εργασιακό του περιβάλλον. Αλλοίμονο να φεύγουν έτσι άνθρωποι στην άσφαλτο.
Να αγαπήσει ο καθένας μας τη ζωή του. Η διάρκεια του πιο πολύνεκρου τροχαίου ήταν λίγα δευτερόλεπτα.”