
Την καθιέρωση περιβαλλοντικά φιλικών τρόπων μετακίνησης στην πόλη της Χίου, ώστε να αποτελεί τόπο που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα ζωής, να είναι ελκυστική για κατοίκους και επισκέπτες, φιλοδοξεί να εφαρμόσει η Δημοτική Αρχή μέσω της εκπόνησης και εφαρμογής Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), για τις Δημοτικές ενότητες Χίου, Ομηρούπολης (Βροντάδος) και Αγίου Μηνά.
Το όραμα αλλά και την υποχρέωση που έχει ο Δήμος Χίου στην κατάρτιση και εφαρμογή του ανωτέρω σχεδιασμού, ανέλυσαν ο Δήμαρχος Χίου Σταμάτης Κάρμαντζης, οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννης Ξενάκης και Οικονομικών Γιώργος Μπελέγρης, με τις αρχιτέκτονες Ευγενία Μαρίνη και Άννα Μπενέτου, σε συνέντευξη τύπου το πρωί της Δευτέρας 11 Ιουλίου στο Δημαρχείο Χίου.
Η κατάρτιση των ΣΒΑΚ είναι υποχρεωτική για όλους τους ΟΤΑ με πληθυσμό πάνω από 30.000 κατοίκους, ανέφερε ο Δήμαρχος Χίου υπογραμμίζοντας ότι η ύπαρξη ΣΒΑΚ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε επέμβαση ή ανάπλαση για την ανάδειξη του νησιού όπως π.χ το παραλιακό μέτωπο.
Είμαστε στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, τονίζοντας ότι άξονες του ΣΒΑΚ είναι η αποδοτικότητα, ο ζωντανός οδικός χώρος, το περιβάλλον, η ισότητα και κοινωνική ένταξη, η ασφάλεια και η οικονομική ανάπτυξη.
Για το αρχικό όραμα του ΣΒΑΚ της Χίου, μίλησαν οι αρχιτέκτονες ενώ παρουσιάστηκαν επιγραμματικά οι κύριες προτεραιότητες, που οργανώνουν, αποτυπώνουν και συγκεκριμενοποιούν τη μελλοντική εικόνα της στρατηγικής για την κινητικότητα της Χίου.
Ειδικότερα προβλέπεται:
• Απομάκρυνση παρόδιας στάθμευσης
• Δημιουργία χώρου για πεζούς και ποδήλατα, αποτροπή διαμπερούς κίνησης οχημάτων από τις περιοχές κατοικίας
• Διαπλάτυνση πεζοδρομίων
• Εγκιβωτισμός θέσεων στάθμευσης
• Πύκνωση διαβάσεων
• Μείωση ορίου ταχύτητας
• Μετατροπή οδών μικρού πλάτους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας ή πεζόδρομους (OPEN MALL)
Παράλληλα εξετάζεται η μελέτη ορισμού Δακτυλίου για το κέντρο της πόλης της Χίου, η μελέτη αναπλάσεων των οδών περιμετρικά του Δημοτικού Κήπου καθώς και η διερεύνηση της εκ περιτροπής πεζοδρόμησης της Προκυμαίας.
Στο σχεδιασμό προτείνονται ακόμη:
Επέκταση πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης (OPEN MALL) και πεζοδρομήσεων πέριξ αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδικών χαρών, σχολείων όπου αυτό είναι εφικτό.
Καθορισμός εμπορικού – ιστορικού κέντρου με κανονισμόu λειτουργίας.
Αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων της οδού που διατρέχει το παραλιακό μετώπου του Βροντάδου, οργάνωση της παρόδιας στάθμευσης με εγκιβωτισμό των θέσεων, δημιουργία κατάλληλα σημασμένων διαβάσεων σύνδεσης των παρόδιων χρήσεων με την ακτή.
Ανάπλαση κεντρικής οδού Καρφά (τμήμα της Ε.Ο. Χίουu Καρφά). Τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών ή/και πεζοφάναρων σε κόμβους του οδικού δικτύου.
Ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών, μεταφορά αστικού ΚΤΕΛ, εξεύρεση χώρων στάθμευσης ακόμη και σε γειτονιές, αυστηρό ωράριο σε φορτοεκφορτώσεις.
«Είναι ένας φιλόδοξος σχεδιασμός που απαιτεί μικρά αλλά σταθερά βήματα και εμείς θα τον υποστηρίζουμε για να αλλάξουμε την Χίο τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επισκέπτες μας», κατέληξε ο Δήμαρχος Χίου.






































