To Facebook λανσάρει τον νέο κλώνο του TikTok - Έρχεται το Instagram Reels

Μία ακόμη «αντιγραφή» των εφαρμογών των ανταγωνιστών του ετοιμάζει το Facebook
Πέμ, 06/08/2020 - 20:59
instagram-reels

Το Facebook λανσάρει τον νέο κλώνο TikTok, με την ονομασία Instagram Reels.

Το Facebook, έχει μια μακρά παράδοση κλωνοποίησης ανταγωνιστικών υπηρεσιών και τώρα δίνει την απάντησή του στην επιτυχημένη εφαρμογή βίντεο του TikTok δημιουργώντας το Instagram Reels.

Η νέα λειτουργία του Instagram θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν εγγραφή και στη συνέχεια να επεξεργάζονται βίντεο 15 δευτερολέπτων με ήχο ενώ θα έχουν ακόμα τη δυνατότητα να προσθέτουν οπτικά εφέ.

Θα μπορούν να μοιράζονται τις δημιουργίες τους με τους ακόλουθους τους στο Instagram σε μια ειδική ενότητα που ονομάζεται «Reels in Explore» ή στη λειτουργία Story όπου οι αναρτήσεις θα εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες.

Η επιλογή Reels θα είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή Instagram ενώ η εταιρεία ήδη το δοκιμάζει στη Βραζιλία από το Νοέμβριο και από τις αρχές του καλοκαιριού στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ινδία.

Η δυνατότητα του Instagram «Story», η οποία επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο για ένα διάστημα 24ων ωρών είναι παρόμοια με εκείνη στο Snapchat.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg δε, κλήθηκε να απαντήσει σε σκληρές ερωτήσεις σχετικά με τη συνήθεια της εταιρείας να αντιγράφει τους αντιπάλους της, σε ακρόαση στο Κογκρέσο στις 29 Ιουλίου.

Υπενθυμίζεται ότι το Facebook δοκίμασε να λανσάρει υπηρεσία παρόμοια με το Tik Tok, με την επωνυμία Lasso το 2018 αλλά τον Ιούλιο εγκατέλειψε την προσπάθεια.

Στη συνέχεια κόπιαρε το Snapchat με το δικό του αντίστοιχο Slingshot και Poke πριν ασχοληθεί με το Instagram Stories. Αλλά αυτές ήταν ξεχωριστές εφαρμογές.

Ενδεχομένως να είχαν καλύτερη τύχη αν είχαν τη συγκεκριμένη δυνατότητα ενσωματωμένη στο Instagram.

Στην πραγματικότητα, η αντιγραφή των λειτουργιών του Snapchat ήταν επιτυχής εν μέρει για το Instagram, επειδή το Snapchat ήταν δύσκολο για τους νέους χρήστες. Είχαν ήδη συνηθίσει το Instagram.

Αλλά το TikTok είναι πολύ εύκολο στη χρήση, πιο εύκολο από το Instagram, και μέρος της λειτουργίας του είναι ότι μπορεί ο χρήστης να κάνει ατελείωτο scroll down χωρίς να χρειάζεται να ακολουθεί κανέναν ή να δημοσιεύει οτιδήποτε.

Για να επιτύχει το Reels, το Facebook θα πρέπει να «δελεάσει» τους δημιουργούς βίντεο και να τους αποσπάσει από το TikTok. Αυτό μπορεί να μην είναι τόσο δύσκολο καθώς οι περισσότεροι χρήστες είναι ήδη στο Instagram.

Σε δημοσιεύματα δε, που θέλουν το Instagram να πληρώνει τους χρήστες του TikTok προκειμένου να ενταχθούν στην ομάδα του Reels, το Instagram απάντησε ότι η εταιρεία «έχει μακρά ιστορία στην προσέγγιση αναδυόμενων δημιουργών και εργάζεται για να ανακαλύπτει νέα αστέρια στο Instagram».

«Όπως και με τα προηγούμενα προϊόντα, είμαστε πιστοί και επενδύουμε τόσο στους δημιουργούς μας όσο και στη συνολική τους εμπειρία, και σε ορισμένες περιπτώσεις, ενδέχεται να βοηθήσουμε στην κάλυψη του κόστους παραγωγής για τις δημιουργικές τους ιδέες», δήλωσε η εταιρεία.

Η TikTok, με τη σειρά της, ετοίμασε ένα «ταμείο δημιουργών» ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιούλιο που λέει ότι θα αυξηθεί σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στις ΗΠΑ τα επόμενα τρία χρόνια και θα υπερδιπλασιαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο, για να πληρώσει τους δημιουργούς βίντεο για το υλικό τους.

Το TikTok, ωστόσο,βρίσκεται υπό αμφισβήτηση από αρκετούς, ανοίγοντας πιθανώς μια πόρτα για νέες ευκαιρίες στο Facebook.

Η Microsoft βρίσκεται σε συνομιλία για να αγοράσει μέρος του TikTok σε μια αναγκαστική πώληση, που προέκυψε έπειτα από τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ να απαγορεύσει την κινεζική εφαρμογή βίντεο, η οποία διεκδικεί 100 εκατομμύρια χρήστες των ΗΠΑ και εκατοντάδες εκατομμύρια παγκοσμίως.

Από τις αρχές Ιουλίου, οι χρήστες του TikTok δημοσιεύουν βίντεο προτρέποντας τους θεατές να τα ακολουθήσουν σε άλλες πλατφόρμες όπως το Instagram, φωτογραφίζοντας επί της ουσίας την απειλή της απαγόρευσης του TikTok.

Η Mary Keane-Dawson, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου στο πρακτορείο μάρκετινγκ Takumi, δήλωσε ότι οι influencers με τους οποίους συνεργάζεται ήταν θυμωμένοι και αναστατωμένοι από την αμερικανική απειλή απαγόρευσης. Ωστόσο, οι έξυπνοι influencers είπε, ήταν ήδη ενεργοί στο TikTok, το Instagram και το YouTube.

Το Instagram έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως. Η TikTok λέει ότι έχει 100 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ και εκατοντάδες εκατομμύρια παγκοσμίως. Σε αυτό το πλαίσιο το Reels κάνει το ντεμπούτο του σε περισσότερες από 50 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιαπωνίας, της Αυστραλίας και άλλων, καθώς επίσης λανσάρεται σε δοκιμαστικό επίπεδο σε Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία και Ινδία.

 

Με πληροφορίες του Politico