«Κοιμήσου, καρδιά μου» κυριολεκτικά: Η διάρκεια του ύπνου παίζει τελικά ρόλο στην καρδιαγγειακή υγεία

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία πρόσθεσε τη διάρκεια του ύπνου στους παράγοντες που επηρεάζουν την καρδιά μας
Σάβ, 02/07/2022 - 01:11

Αν αναζητάτε έναν ακόμα λόγο για να κοιμάστε αρκετά, δεν υπάρχει πιο σημαντικός από αυτόν: ο καλός ύπνος, μπορει να βοηθήσει την υγεία της καρδιάς σας.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία (AHA) πρόσθεσε τη διάρκεια του ύπνου στην λίστα με τους παράγοντες της καρδιαγγειακής υγείας. Αποτελεί μέρος του "Life's Essential 8", ενός ερωτηματολογίου για οκτώ βασικούς τομείς για τον προσδιορισμό της καρδιαγγειακής υγείας ενός ατόμου.

Ο επικαιροποιημένος κατάλογος δημοσιεύθηκε την Τετάρτη στο Circulation, το επιστημονικό περιοδικό της AHA, και αντικατέστησε το προηγούμενο ερωτηματολόγιο της Ένωσης, "Life's Simple 7" (Τα εφτά απλά πράγματα της ζωής), το οποίο χρησιμοποιούνταν από το 2010.

Η νέα λίστα διατηρεί όλους τους προηγούμενους παράγοντες: διατροφή, σωματική δραστηριότητα, έκθεση στη νικοτίνη, δείκτης μάζας σώματος, λιπίδια αίματος, γλυκόζη αίματος και αρτηριακή πίεση.

Η διάρκεια του ύπνου μπήκε στον κατάλογο αφότου οι ερευνητές εξέτασαν τα νέα επιστημονικά ευρήματα της τελευταίας δεκαετίας, που καταδεικνύουν ότι ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς, όπως εξηγεί ο Δρ. Eduardo Sanchez, επικεφαλής ιατρός της AHA για την πρόληψη.

«Οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης άλλων ζητημάτων όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση και ο διαβήτης», παρατήρησε ο Sanchez.
 

Τι θεωρείται όμως υγιής ύπνος;

Οι ενήλικες πρέπει να κοιμούνται επτά με εννέα ώρες κάθε βράδυ, δήλωσε ο ειδικός στην πνευμονική εντατική θεραπεία και τα ζητήματα ύπνου Δρ. Raj Dasgupta, αναπληρωτής καθηγητής στην Ιατρική Σχολή Keck του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.

Ωστόσο, οι άνθρωποι πρέπει να έχουν ποιοτικό ύπνο για να αποκομίσουν τα οφέλη του, επέμεινε ο Dasgupta, ο οποίος είναι επίσης εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ακαδημίας Ιατρικής του Ύπνου.

Όταν κοιμόμαστε περνάμε από πολλαπλούς κύκλους ύπνου - από το στάδιο non-REM στον ύπνο REM (ύπνος κατά τον οποίο σημειώνονται γρήγορες κινήσεις των ματιών), εξήγησε ο Dasgupta. Υπάρχουν τρία στάδια του ύπνου non-REM και στο τρίτο εισέρχεστε σε βαθύ ύπνο, κατά τον οποίο ο οργανισμός αποκαθίσταται σωματικά και νοητικά.

Τις νύχτες που ξυπνάμε κάθε λίγο από τον ύπνο μας, αυτό μας εμποδίζει να περάσουμε στα βαθύτερα στάδια του ύπνου, αναλύει ο καθηγητής. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη αρτηριακή πίεση και αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία σχετίζονται με τον διαβήτη και την παχυσαρκία. Αυτές οι καταστάσεις συμβάλλουν στη χειρότερη υγεία της καρδιάς και αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

Αναβαθμισμένες οδηγίες

Πολλές άλλες κατηγορίες στη λίστα τροποποιήθηκαν, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, της έκθεσης στη νικοτίνη, των λιπιδίων του αίματος και της γλυκόζης στο αίμα.

«Συνιστούμε ένα ερωτηματολόγιο 16 ερωτήσεων που μπορεί να χρησιμοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την αξιολόγηση των υγιεινών διατροφικών συνηθειών, το οποίο επικεντρώνεται στις εβδομαδιαίες ποσότητες φαγητού», εξηγεί ο Sanchez. 

Η έκθεση στη νικοτίνη εστίαζε στην ενεργητικό κάπνισμα, αλλά τώρα περιλαμβάνει και την έκθεση στο παθητικό κάπνισμα καθώς και το άτμισμα.

Τα λιπίδια του αίματος θα μετρώνται με δείκτη τη μη-HDL χοληστερόλης αντί της ολικής χοληστερόλης. Η λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας είναι γνωστή ως η "καλή" χοληστερόλη και τα υψηλά επίπεδα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ.

Η μέτρηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα επεκτάθηκε ώστε να περιλαμβάνει τα επίπεδα αιμοσφαιρίνης A1c, μετρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ενός ατόμου σε βάθος τριών μηνών, σύμφωνα με το CDC. Η εξέταση χρησιμοποιείται συχνά για τα άτομα που ελέγχουν το ζάχαρό τους, καθώς και για τη διάγνωση του προδιαβήτη και του διαβήτη.

Με πληροφορίες από CNN