Ισχυρή παραμένει η κόντρα μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων πλοιοκτητών στις παραγγελίες και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όπως καταδεικνύουν δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι Έλληνες διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες, όμως χάνουν την πρωτιά στις αγοραπωλησίες πλοίων.
Ειδικότερα, τους τελευταίους 12 μήνες, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προβεί σε παραγγελίες για 213 πλοία, εκ των οποίων τα 107 είναι δεξαμενόπλοια, τα 55 bulk carriers, τα 14 containerships και τα 26 υγραεριοφόρα. Από την άλλη, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν προβεί σε παραγγελίες για 180 πλοία, εκ των οποίων τα 82 είναι bulk carriers (περισσότερα από ό,τι οι Έλληνες), τα 38 δεξαμενόπλοια, τα 12 containerships και τα οκτώ υγραεριοφόρα.
Ωστόσο, στη second-hand αγορά, η Κίνα βρίσκεται στην κορυφή, με αγορές 284 πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες, εκ των οποίων τα 196 είναι bulk carriers, τα 56 δεξαμενόπλοια, τα 18 containerships και τα 10 υγραεριοφόρα. Βάσει δεδομένων της Allied, οι Έλληνες «χάνουν» και στις τέσσερις κατηγορίες πλοίων, με αγορές 148 bulk carriers, 49 δεξαμενόπλοιων, τεσσάρων containerships και τεσσάρων υγραεριοφόρων.