
Στην κορυφή αναρριχήθηκε για ακόμα ένα έτος η ελληνική ναυτιλία, με τον στόλο ελληνικής διαχείρισης να παραμένει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως, διαψεύδοντας τα πρόσφατα δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας.
Ειδικότερα, βάσει της ετήσιας έκθεσης της UNCTAD Review of Maritime Transport 2024, ο στόλος ελληνικής διαχείρισης αριθμεί 4.992 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 394,98 εκατ. dwt, επίπεδα που αντιστοιχούν σε 16,9% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου. Σε ετήσια βάση, ο στόλος ελληνικών συμφερόντων σημείωσε άνοδο 0,5% σε όρους χωρητικότητας.
Από την άλλη, η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 9.418 πλοία, χωρητικότητας 309,87 εκατ. dwt, δηλαδή 13,3% του παγκόσμιου στόλου. Σε ετήσια βάση, ο κινεζικών συμφερόντων στόλος σημείωσε άνοδο 2,6% σε όρους χωρητικότητας. Η Κίνα πράγματι υπερισχύει σε αριθμό πλοίων, όμως η γιγαντιαία διαφορά στη χωρητικότητα αναδεικνύει τον ηγετικό ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στα πλοία μεγάλης χωρητικότητας, που είναι άλλωστε εκείνα που πραγματοποιούν τις θαλάσσιες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με στόλο 4.104 πλοίων χωρητικότητας 242,37 εκατ. dwt, δηλαδή 10,4% του παγκόσμιου στόλου, στην τέταρτη θέση η Σιγκαπούρη με στόλο 2.824 πλοίων χωρητικότητας 145,05 εκατ. dwt (6,3%), ενώ στην πέμπτη θέση το Χονγκ Κονγκ με στόλο 2.000 πλοίων χωρητικότητας 135,59 εκατ. dwt (5,8%).
Συνολικά οι 35 ισχυρότερες χώρες, βάσει της UNCTAD, αντιστοιχούν στο 94,2% της παγκόσμιας χωρητικότητας, η οποία ανέρχεται σε 2,35 δισ. dwt. Σε ετήσια βάση, ο παγκόσμιος στόλος σημείωσε άνοδο 3,4% σε όρους χωρητικότητας.
Πηγή: UNCTAD Review of Maritime Transport 2024 – Δεδομένα της 1ης Ιανουαρίου 2024