Χίος, Παρασκευή 7 Αυγούστου

Ελληνική πρωτιά στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά

Δευ, 12/05/2014 - 21:12

Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες με βάση υπολογισμού του gross tonnage (gt) ή του dead weight tones (dwt). Σε Έλληνες ανήκουν και τα περισσότερα δεξαμενόπλοια.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείτο από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 8.357 πλοία,159.401.728 gt και 242.640.509 dwt και τρίτη η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.

Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, ακολουθεί η Ιαπωνία με 938 πλοία και η Κίνα με 531 πλοία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που φιγουράρουν πρώτοι στον κατάλογο σε αριθμό πλοίων, είναι οι Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 114 πλοία, 20.581.974 dwt και 12.088.789, ενώ προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).

Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff και Dryships με 128 πλοία, 16.433.577 dwt και 9.177.969 gt ο οποίος προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου.

Η Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 117 πλοία, 11.252528 dwt και 6.268.888 gt η οποία προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων.

Επίσης η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 95 πλοία, 12.486.682 dwt και 7.443.560 gt. η οποία προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων.

Οι ελληνικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 ενώ οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ.

Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792 νέες παραγγελίες.

Πηγή: ΑΜΠΕ

 

Πόσο μπορεί να κάνει την... κουφή και αυτή η Κυβέρνηση;
Πέμ, 06/08/2020 - 17:53

Ειλικρινά θα θέλαμε να ξέραμε την τύχη αυτής της επιστολής των Δημάρχων του Β. Αιγαίου.

Για να ξέρουμε και εμείς τι θα κάνουμε στη συνέχεια...

Προς:

1. κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Υπουργό Οικονομικών

2. κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, Υπουργό Ναυτιλίας κ΄ Νησιωτικής Πολιτικής

2. κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο, Υφυπουργό Οικονομικών

Κοιν.:

1. Βουλευτές Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

2. ΜΜΕ

 

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, κατά την συνεδρίαση της 29ης  Ιουλίου 2020 του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Βορείου Αιγαίου, συζητήθηκαν τα ζητήματα των συντελεστών ΦΠΑ που ισχύουν στα νησιά της Περιφέρειάς μας καθώς και του μεταφορικού ισοδυνάμου.

 

1. Ως προς το πρώτο ζήτημα, είναι γνωστό ότι μόνο στα 3 μεγαλύτερα νησιά, την Λέσβο, την Χίο και τη Σάμο, ισχύουν μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ, και αυτό λόγω του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος και όχι λόγω της νησιωτικότητας που αποτελεί δομικό ανασταλτικό παράγοντα για τις τοπικές οικονομίες. Έτσι, στα υπόλοιπα 6 νησιά της Περιφέρειας, στα οποία διαμένουν 29.528 κάτοικοι (ποσοστό 15 % του συνολικού πληθυσμού) – και στα οποία τα οικονομικά προβλήματα είναι κατά τεκμήριο ακόμα ισχυρότερα - ισχύουν οι συντελεστές ΦΠΑ της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Ομόφωνη άποψη του Δ.Σ. της ΠΕΔ Β. Αιγαίου είναι η αναγκαιότητα μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ στο σύνολο της νησιωτικής μας Περιφέρειας, σε μόνιμη βάση,

 

2. Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί μια σημαντική οικονομική ανακούφιση αλλά και πράξη δικαίου για την αποκατάσταση ισονομίας στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας. Παρατηρούνται όμως σημαντικές καθυστερήσεις στην πίστωση των λογαριασμών των δικαιούχων, ενώ το μέτρο δεν ισχύει στην προμήθεια καυσίμων, όπως ισχύει στις μεταφορές εμπορευμάτων.

Το Δ.Σ. της ΠΕΔ διεκδικεί την συνέχιση του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου ώστε να υπάρχει εξίσωση κόστους μετακίνησης επιβατών και μεταφοράς εμπορευμάτων από την  ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά και αντιστρόφως καθώς και επέκτασή του και ως προς την μεταφορά καυσίμων.

 

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.Δ. Βορείου Αιγαίου: Κύτελης Ευστράτιος

Δήμαρχος Μυτιλήνης