Ενδιαφέρον της HSW για τη γραμμή σύνδεσης των νησιών μας με τη Β. Ελλάδα

Σε εξέλιξη η συνεδρίαση του ΣΑΣ - Καταγγελία από δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για περικοπή δρομολογίων από 3 σε 2
Παρ, 12/09/2014 - 14:43

Σε εξέλιξη είναι η κρίσιμη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στην οποία αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις για την κάλυψη της γραμμής που συνδέει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη Βόρεια Ελλάδα και τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά - Μεστά, που έμειναν χωρίς πλοίο μετά την έκπτωση της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ – ΛΙΝΚ, με απόφαση του ΥΕΝ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τελικά στη συνεδρίαση παρέστη εκπρόσωπος της HSW που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τη γραμμή από τα νησιά μας προς τη Β.Ελλάδα και μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν τις επόμενες ώρες, με την απόφαση του ΣΑΣ τα τελευταία σενάρια που ήθελαν να μπαίνει στη γραμμή το  «Νήσος Μύκονος» για τους επόμενους τρεις μήνες εκτελώντας δύο δρομολόγια την εβδομάδα προς και από  Καβάλα, μένοντας ακάλυπτη η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη.

Θυμίζουμε ότι στο πρώτο μέρος της συνεδρίασης, όπου κατατίθενται οι εισηγήσεις και ακούγονται θέσεις παρευρισκομένων, συμμετείχε και ο Δήμαρχος των Ψαρών (ο μοναδικός εκπρόσωπος από τη Χίο), περιμένοντας τώρα το αποτέλεσμα για τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά, για την οποία - τουλάχιστον - σε επίπεδο προτάσεων δεν κατέθεσε τέτοια καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Ήδη ανακοίνωση για τις εξελίξεις στο ΣΑΣ εξέδωσαν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της Σάμου, Αγνή Καλογερή και των Κυκλάδων, Νίκος Συρμαλένιος, καταγγέλλοντας την πρόθεση περικοπής των δρομολογίων προς και από Βόρεια Ελλάδα από 3 σε 2.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου αναφέρει:

"Η σημερινή συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στην οποία παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας για θέματα ναυτιλίας και η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή, κατέδειξε για άλλη μια φορά την αποτυχία του σημερινού μοντέλου ανάπτυξης της ακτοπλοΐας.

Η διαφαινόμενη κατάληξη της σημερινής συνεδρίασης επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους μας για την περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο.

Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με τη Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των νησιών των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά.

Η βουλευτής Σάμου στην παρέμβασή της τόνισε ότι ο κύριος παράγοντας τον οποίο θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το Υπουργείο είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Η εμβαλωματική λύση η οποία φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στην λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών αλλά και των τραπεζών.

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτατική αναγκαιότητα για τα νησιά μας.

 

Η ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΣΑΜΟΥ

ΑΓΝΗ ΚΑΛΟΓΕΡΗ

Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΝΙΚΟΣ ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΣ"

Σχετικά Άρθρα