Χίος, Παρασκευή 17 Αυγούστου

Ευρωπαϊκή Διάκριση για Επιμελητήριο Χίου και Ίδρυμα "Μ. Τσάκος"

Σε πρόγραμμα που συμμετείχαν για τους αλιείς
Πέμ, 19/07/2018 - 15:29

Ως ένα παράσημο στο πέτο για τη συνέχεια της προσπάθειας, χαρακτήρισε ο επιχειρηματικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Περρής, τη  διάκριση που έλαβε το Ευρωπαϊκό Project “Sea of Skills” στο οποίο συμμετείχε το Επιμελητήριο Χίου, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας 9 φορέων από 5 χώρες και συγκεκριμένα τις Ελλάδα, Τουρκία, Μάλτα, Ιρλανδία, Ισπανία  .

Το έργο καταπιάστηκε με διάφορες θεματικές ενότητες στην κατεύθυνση συγκέντρωσης και μετάδοσης εκπαιδευτικού υλικού που αφορά τους αλιείς και από το νησί μας συμμετείχε επίσης και το Κοινωφελές Ίδρυμα “Μαρία Τσάκος” – Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης.

Κατά τη διάρκεια της προγράμματος, όπως εξήγησε ο Γ. Περρής, διαπιστώθηκε ότι στην περίπτωση των αλιέων στην περιοχή μας υπήρχε κενό ενημέρωσης αναφορικά με νέες πρακτικές που μπορούν να βελτιώσουν την εργασία τους και να ενισχύσουν επενδυτικές προσπάθειες.

Όπως ενημερώνει σε σχετικό δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο το Έργο “Sea of Skills”  (Erasmus +) μετά την αξιολόγησή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε εξαιρετική βαθμολογία και χαρακτηρίστηκε ως “success story”, με τον κ. Περρή να σημειώνει ότι μια τέτοια διάκριση μπορεί να βοηθήσει στο μέλλον στην συνέχιση είτε αυτού του προγράμματος είτε στη διεκδίκηση νέων.

 

Το συγκεκριμένο Project χαρακτηρίζεται από την Επιτροπή ειδικών αξιολογητών  ως καινοτόμο, με σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα που μπορούν να επηρεάσουν τη χάραξη πολιτικών στον τομέα της κατάρτισης των αλιέων και τέλος ως πηγή έμπνευσης.

 

Το Επιμελητήριο Χίου συμμετείχε στο Έργο εκπονώντας ένα ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Οδηγό για την επιχειρηματικότητα στην Αγγλική γλώσσα τον οποίο παρουσίασε σε Μάλτα, Τουρκία και Ελλάδα.

 

 

 

Λίγα λόγια για το Project:

 

Τίτλος : Εμπλουτίζοντας τις Γνώσεις, Δεξιότητες, και Ικανότητες των Αλιέων, ‘SeaofSkills’,  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Διάρκεια υλοποίησης : Σεπτέμβριος 2014 – Αύγουστος 2017

http://seaofskills.eu/?lang=el

 

Κοινοπραξία Φορέων του SeaofSkills

 

5 χώρες: Ελλάδα, Τουρκία, Μάλτα, Ιρλανδία, Ισπανία

9 φορείς: Κοινωφελές Ίδρυμα “Μαρία Τσάκος” – Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, Agencia Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, AquaTT, Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.), Εμπορικό Επιμελητήριο Χίου, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Ege, Πανεπιστήμιο Μάλτας, Research & Innovation Strategy Experts (RISE)

 

Περίληψη του SeaofSkills

 

Οι κλάδοι της αλιείας και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης περιλαμβάνονται στους βασικούς άξονες προτεραιότητας στο πλαίσιο της στρατηγικής και χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο SeaofSkills, το οποίο χρηματοδοτήθηκε μέσω του προγράμματος Erasmus+, έχει διαμορφώσει υλικό εκπαίδευσης και κατάρτισης για αλιείς μικρής παράκτιας αλιείας. Οι ανάγκες των αλιέων σε εκπαίδευση και κατάρτιση αποτυπώθηκαν μέσω έρευνας πεδίου στη Χίο (Ελλάδα), στο Τσεσμέ (Τουρκία), και σε στοχευμένες περιοχές στη Μάλτα. Στη συνέχεια, το υλικό χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια πιλοτικού προγράμματος κατάρτισης στις περιοχές – στόχου του έργου και αξιολογήθηκε από τους ίδιους τους αλιείς, τους εκπαιδευτές και τους παρόχους επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καταγραφή και στην ανάδειξη των υφιστάμενων κανονισμών και συστάσεων όσον αφορά στους κλάδους της αλιείας και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε διεθνές επίπεδο (ΙΜΟ, FAO), σε ευρωπαϊκό επίπεδο (ΓΔ Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, ΓΔ Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας – Ε.Ε.) και σε εθνικό επίπεδο (πολιτικές, εθνικά συστήματα πιστοποίησης). Ο στόχος του έργου ήταν η ενίσχυση της ποιότητας και ελκυστικότητας των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης των αλιέων, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των κλάδων της αλιείας και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, συγκεκριμένα:

 

Βελτίωση της ποιότητας της κατάρτισης που παρέχεται στους εκπαιδευτές αλιέων

Διαμόρφωση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης που να ανταποκρίνονται περισσότερο στις ανάγκες της αγοράς εργασίας

Αύξηση της συμμετοχής των αλιέων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθιστώντας τα πιο ελκυστικά

Χαρτογράφηση των αναγκών των αλιέων σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες

Προσαρμογή των νεότερων εξελίξεων στους κλάδους της αλιείας και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά και γλωσσικά πλαίσια για την πιο αποτελεσματική διάχυση αυτών

Εστίαση στο θέμα της υπεραλίευσης και της εξάντλησης των αλιευτικών αποθεμάτων

Προστασία των θαλάσσιων και παράκτιων οικοσυστημάτων

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 19:09
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!