Χίος, Κυριακή 5 Απριλίου

Γιάννης Καντώρος: «Θα ξεχωρίσουν οι εταιρείες που θα κινηθούν έξω από τα παραδοσιακά όρια ασφάλισης»

Δευ, 13/01/2020 - 18:00

Την άποψή του για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης και τις διαγραφόμενες εξελίξεις διατύπωσε, με αφορμή την είσοδο στη δεκαετία του 2020, ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN, επισημαίνοντας την έντονη μεταβατικότητα που χαρακτηρίζει την εποχή μας και τις μεγάλες αλλαγές στο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον, που επηρεάζουν και την ασφαλιστική αγορά. Όπως τόνισε, μια σωστή αποτίμηση των συνεπειών της δεκαετούς κρίσης, κατά την οποία χάθηκε σημαντικός όγκος παραγωγής ασφαλίστρων, θα βοηθήσει ώστε οι ασφαλιστικές εταιρείες να βελτιώσουν τα αντανακλαστικά τους απέναντι στα σημεία των καιρών και να διαβάσουν τις σύγχρονες συνθήκες, κατανοώντας τις μεταβολές που συντελούνται και λειτουργώντας αποφασιστικά για την προσαρμογή τους.

 

«Η ετοιμότητα της ασφαλιστικής αγοράς για την ανταπόκρισή της στις προκλήσεις, στο παρόν και το μέλλον, θα κριθεί από τη δυνατότητα να δώσει λύσεις στους κρίσιμους τομείς ασφάλισης, που είναι η υγεία, οι συντάξεις και οι καταστροφικοί κίνδυνοι. Είναι προφανές ότι αυτό θα γίνει, πλέον, με νέους όρους. Το σημαντικό είναι να αποδείξουμε ότι είμαστε πλέον ώριμοι ασφαλιστικά, με συνείδηση των απαιτήσεων για τον ρόλο που καλούμαστε να επιτελέσουμε» υπογράμμισε, συμπληρώνοντας πως στο νέο πλαίσιο οικονομικής πολιτικής για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, το οποίο θέτει ως προαπαιτούμενα την εξωστρέφεια, την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας, η αναγκαιότητα για μεταρρυθμίσεις αποτελεί κλειδί και για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης. «Έχουμε, προς αυτή την κατεύθυνση, ενθαρρυντικές ενδείξεις για βήματα που θα μας φέρουν πιο κοντά σε μοντέλα ασφαλιστικών πρακτικών, τα οποία λειτουργούν αρκετά αποτελεσματικά σε αναπτυγμένες χώρες», παρατήρησε ο επικεφαλής της INTERAMERICAN.

 

Ο Γιάννης Καντώρος επεσήμανε ότι μία καλή αφετηρία ανταπόκρισης των ασφαλιστικών εταιρειών στις προκλήσεις είναι η αυξημένη φερεγγυότητά τους και η πιο πιο συνετή πολιτική στις ασφαλιστικές δραστηριότητες, καθώς οι εταιρείες βγαίνουν σταδιακά από τα χρηματοασφαλιστικά προϊόντα των εγγυημένων αποδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερη ευελιξία μέσα στην αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος, ενώ και στην υγεία έχουν καθιερώσει τα ετησίως ανανεούμενα προϊόντα. «Είναι παραδείγματα αλλαγών που συμβάλλουν στον καλύτερο οικονομικό έλεγχο της ασφάλισης, για βιώσιμη επιχείρηση και ταυτόχρονα για πιο προστατευμένο καταναλωτή. Έτσι ελέγχεται και το κόστος της ασφάλισης καλύτερα, προς όφελος και των δύο πλευρών», τόνισε.

 

Αναφερόμενος στις ανάγκες και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, ο διευθύνων σύμβουλος του ασφαλιστικού ομίλου παρατήρησε πως αυτές έχουν αλλάξει κατά τα τελευταία χρόνια, καθώς και ο τρόπος που οι καταναλωτές ενημερώνονται, ενώ έχουν δημιουργηθεί νέες δυνατότητες σύγκρισης και επιλογής προϊόντων. «Η διείσδυση του Internet και των social media στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι μεγάλη. Για τις νεώτερες γενιές, αποτελεί αυτονόητη απαίτηση μία νέα, διευρυμένη εμπειρία και το customer experience γίνεται στρατηγικό ζήτημα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ακολουθούν τις επιταγές της ταχύτατης εξέλιξης των ψηφιακών τεχνολογιών, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική κ.ά., αλλά και της νέας ψηφιακής οικονομίας, της διαχείρισης των data, της κατάλυσης των επιχειρηματικών συνόρων και της διεύρυνσης των ορίων του ανταγωνισμού, καθώς και του phygital νέου κόσμου στις συναλλαγές. Σε αυτό το περιβάλλον θα αναπτυχθεί η ασφαλιστική αγορά του μέλλοντος», εκτίμησε.

Προβάλλοντας την προωθημένη επιχειρησιακή στρατηγική της INTERAMERICAN, ο Γιάννης Καντώρος επεσήμανε ότι στη μελλοντική ασφαλιστική αγορά θα ξεχωρίζουν οι εταιρείες που θα έχουν μία διευρυμένη παρουσία μέσα στην καθημερινότητα του πελάτη, αναπτύσσοντας οικοσυστήματα υπηρεσιών που θα κινούνται και έξω από τα παραδοσιακά όρια της ασφάλισης. «Αυτή θα είναι η βάση για μία διαφορετική σχέση εταιρείας - ασφαλισμένου, που θα ενισχύει την εμπιστοσύνη και, φυσικά, τη σταθερότητα της σχέσης», τόνισε.

 

Σχετικά Άρθρα

Προβλέψεις για ετήσια πτώση 25% τον Απρίλιο
Κυρ, 05/04/2020 - 07:04

Βυθίστηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία των Clarksons.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 καταγράφηκαν παραγγελίες για περίπου 90 νεότευκτα πλοία, σχεδόν το ήμισυ του συνολικού αριθμού που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ η δραστηριότητα αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω, καθώς η επιδημία του κορονοϊού πλήττει τους πιθανούς επενδυτές πλοιοκτήτες.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 196 νέα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που επικαλείται το Tradewinds.

Επίσης ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτίμησε πρόσφατα ότι οι νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων θα πέσουν τον Απρίλιο κατά 25% σε σύγκριση με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019 και κατά 50% σε σχέση με εκείνα του 2018, πριν ανακάμψουν το 2021.

Κινητικότητα ανά κατηγορία

Ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι πολύ μειωμένη θα είναι η δραστηριότητα στον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων, των car carriers και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ αντίθετα θα υπάρξει μεγαλύτερη κινητικότητα στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, αν και συνολικά για όλο τον ναυτιλιακό κλάδο η εκτίμηση είναι ότι θα καταγραφεί μια αδυναμία στις παραγγελίες νεότευκτων.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του τρέχοντος έτους οι νέες παραγγελίες κινούνταν σε υποτονικούς ρυθμούς, καθώς οι πλοιοκτήτες ήθελαν να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με το τι θα συμβεί με τα περιβαλλοντικά θέματα και τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις μειώσεις αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Στη συνέχεια ενέσκηψε και η επιδημία του κορονοϊού στην Κίνα που οδήγησε στο κλείσιμο όλων των ναυπηγείων.

Αναθεώρηση εκτιμήσεων

Να σημειωθεί ακόμη ότι ο Clarksons Research αναθεώρησε στα μέσα Μαρτίου τις προβλέψεις του για την πορεία των νέων παραγγελιών το 2020, μειώνοντας κατά 44% την αρχική πρόβλεψη των 1.345 πλοίων, στα 756 πλοία. Επίσης, μείωσε τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για το 2021 κατά σχεδόν 27%, από 1.695 σε 1.238 πλοία.

Ο μέσος όρος νέων παραγγελιών από το 2010 μέχρι και το 2019 ήταν 1.822 πλοία. Επίσης το βιβλίο παραγγελιών θα μειωθεί στο 8,5% του παγκόσμιου στόλου στο τέλος του έτους, από 10% που είναι σήμερα. Ωστόσο σύμφωνα με τους αναλυτές, πιο εκτεθειμένα, με την έννοια ότι έχουν μεγαλύτερα κενά στις θέσεις ναυπήγησης, είναι τα κορεατικά ναυπηγεία, που χρειάζονται πολύ περισσότερες παραγγελίες για να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Ο οίκος αναλύσεων Affinity (Shipping) σημείωσε ότι οι παραγγελίες στα ναυπηγεία της DSME και της Hyundai Heavy είναι ήδη αρκετά κάτω από τον μέσο όρο περιόδου 2012-2019. Τα ναυπηγεία της DSME χρειάζονται παραγγελίες συνολικού ύψους μόνο 1 εκατομμυρίου cgt και της HHI 336.000 cgt για να επανέλθουν στους μέσους όρους τους ή παραγγελίες για 20 LNG Carriers και επτά LNG Carriers αντίστοιχα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Περιορισμένη ήταν η κινητικότητα σε νέες παραγγελίες που επέδειξαν και οι Έλληνες εφοπλιστές το προηγούμενο τρίμηνο. Ορισμένες κινήσεις που ξεχωρίζουν είναι, σύμφωνα με τη VesselsValue, η τοποθέτηση της Dynacom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής αξίας 408 εκατ. δολαρίων. 

Επίσης στην τοποθέτηση παραγγελιών για δύο δεξαμενόπλοια suezmax, συνολικού αξίας 130 εκατ. δολ., προχώρησε και η Topships. Επιπλέον, η Chartworld Shipping, του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, έχει παραγγείλει δύο νεότευκτα συνολικής αξίας 94,1 εκατ. δολαρίων και η Enterprises Shipping & Trading (EST), του Βίκτωτα Ρέστη, προχώρησε στην παραγγελία νεότευκτου τάνκερ αξίας 36,5 εκατ. δολαρίων.

Τέλος, σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300.000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολ. 

Έντυπη Ναυτεμπορική