
Δεδομένη είναι η κυριαρχία των ασιατικών ναυπηγείων, όπως αντανακλάται και στα πρόσφατα στοιχεία της Xclusiv Shipbrokers αναφορικά με το orderbook των bulkers, tankers, containerships και gas carriers.
Tα κινεζικά ναυπηγεία κατείχαν μερίδιο αγοράς 60% στις ναυπηγήσεις bulk carriers και containerships το δ’ τρίμηνο του 2022 και το α’ τρίμηνο του 2023. Αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής στα gas carriers είναι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με το μερίδιο αγοράς τους το ίδιο χρονικό διάστημα να ανέρχεται σε 70%.
Αναφορικά με τις παραδόσεις νεότευκτων το α’ τρίμηνο φέτος, αυτές παρουσιάζουν αύξηση έναντι του α’ τριμήνου του 2022, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Συγκεκριμένα, το α’ τρίμηνο παραδόθηκαν 983 πλοία (761 το Q1 του 2022), χωρητικότητας 72,53 εκατ. dwt (45,55 εκατ. dwt). Τέλος, το orderbook ως ποσοστό του στόλου για τις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες πλοίων έχει ως εξής: 6,7% για τα bulk carriers, 4,4% για τα δεξαμενόπλοια, 15,7% για τα containerships και 20,4% για τα gas carriers.
Πηγή: naftikachronika.gr







































