Χίος, Δευτέρα 25 Μαρτίου

Χριστιάνα Καλογήρου: «Τα ερευνητικά προγράμματα πολύτιμο εργαλείο και εφόδιο για τους παραγωγούς μας και την ενίσχυση του εισοδήματός τους»

Εκδήλωση του Πανεπιστημίου Αθηνών για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου
Πέμ, 22/11/2018 - 16:32

Πραγματοποιήθηκε χθες Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018 στη μεγάλη αίθουσα επίσημων τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών η εκδήλωση με θέμα «Η ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου μέσα από την ερευνητική συνεργασία με το ΕΚΠΑ».

 

Η εκδήλωση έγινε μετά από πρωτοβουλία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

 

Οι ομιλητές επισήμαναν τη μεγάλη αξία που έχει για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα η επιστημονική έρευνα και με έμφαση υπογράμμισαν τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για την παραγωγή και τους παραγωγούς μέσα από την αξιοποίηση των μοναδικών και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των προϊόντων που συναντάμε στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

 

Όπως είναι γνωστό, σε συνεργασία με το Τμήμα Χημείας και το Τμήμα Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου χρηματοδοτεί ερευνητικά προγράμματα για το λάδι, το μέλι, τη βιοποικιλότητα (αρωματικά φυτά) και τα υποπροϊόντα του σταφυλιού.

 

Στόχος είναι με τρόπο επιστημονικό και τεκμηριωμένο να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων των νησιών του Βορείου Αιγαίου και η αξία τους μέσα από την ταυτοποίηση, δηλαδή προϊόντα με ταυτότητα, προϊόντα διακριτά, προϊόντα που μπορούν να βρουν μια καλύτερη θέση στην αγορά, αλλά και καλύτερη τιμή ενισχύοντας το εισόδημα των παραγωγών.

 

Η κα. Καλογήρου αρχικά αναφερόμενη στην πρωτοβουλία της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για τη συνεργασία με το ΕΚΠΑ είπε:

 

«Σε κάθε φάση της οικονομικής και κοινωνικής μας εξέλιξης, ιδιαίτερα σε εποχές κρίσης, δύο δρόμοι υπάρχουν: Ή να μείνει κανείς αδρανής,  αν επιλέξει την αυτοσυντήρηση, να ακολουθήσει την πεπατημένη ή να αναζητήσει και να επεξεργαστεί νέους δρόμους, να αναζητήσει νέες λύσεις, να δημιουργήσει αυτός νέες συνθήκες, ώστε να μπορεί να κινηθεί διαμορφώνοντας σιγά σιγά μια νέα πραγματικότητα. Να μείνει δηλαδή ικανοποιημένος από αυτό που ήδη υπάρχει ή να ψάξει να βρει αυτό που βρίσκεται κρυμμένο πίσω από τον μικρό ή μεγάλο ορίζοντα. Έτσι, φτάσαμε στη συνεργασία με το ΕΚΠΑ. Ψάχνοντας να βρούμε τι ακόμη περισσότερο μπορούμε να κάνουμε, τι κρυμμένο μπορούμε να ανακαλύψουμε, ώστε και την αδράνεια να αντιμετωπίσουμε και νέους δρόμους ανάπτυξης να ανοίξουμε».

 

Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου στην ομιλία της αναφέρθηκε στην αξία των εξειδικευμένων ερευνητικών προγραμμάτων, αφού μέσα από αυτά όχι μόνο πιστοποιείται η αυθεντικότητα των προϊόντων των νησιών του Βορείου Αιγαίου, αλλά διαμορφώνονται και οι προϋποθέσεις ανάπτυξης νέων προϊόντων με βάση τα ερευνητικά αποτελέσματα.  Συγκεκριμένα η Χριστιάνα Καλογήρου τόνισε:

 

«Μόνο έτσι μπορεί, θα μπορέσει ο τομέας της αγροδιατροφής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου να αναπτυχθεί ανταγωνιστικά σε αγορές και του εξωτερικού, με προϊόντα τα οποία θα έχουν εξαιρετικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά ποιότητας.

Έτσι για όλα τα προϊόντα μας υπό έρευνα γίνεται για πρώτη φορά ενδελεχής καταγραφή και χαρτογράφηση των βιοδραστικών που περιέχουν και των πιθανών ευεργετικών ιδιοτήτων τους».

 

Επίσης, η Περιφερειάρχης είπε:

 

«Η Περιφέρεια δεν είναι φορέας επιστημονικής έρευνας. Είναι πολιτικός φορέας. Ως τέτοιος έχει υποχρέωση να έχει σταθερά στραμμένο το βλέμμα του στο αποτέλεσμα. Η διαρκής βελτίωση της ζωής των ανθρώπων μας ενδιαφέρει. Η βελτίωση του εισοδήματός τους σε μια βάση σταθερότητας και διάρκειας μας ενδιαφέρει. Δεν μας ενδιαφέρει το εντυπωσιακό. Μας ενδιαφέρει το συγκεκριμένο.

Μεταξύ της εξαγγελίας που φωνάζει για τον εαυτό της, προτιμάμε το χειροπιαστό αποτέλεσμα που ακόμη και αν μιλάει με χαμηλή φωνή έχει το πλεονέκτημα, το πλεονέκτημα να είναι υπαρκτό. Και μάλιστα έτσι θεμελιωμένο ώστε όχι μόνο να είναι υπαρκτό, αλλά και να συνοδεύεται από διάρκεια.

Αυτό είναι το νόημα της συνεργασίας που αναζητήσαμε μαζί με το ΕΚΠΑ, μιας συνεργασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και που έχω τη βεβαιότητα ότι θα αποτελέσει εργαλείο και εφόδιο και για την παραγωγή και για τους παραγωγούς μας».

 

Η Χριστιάνα Καλογήρου ευχαρίστησε το πανεπιστήμιο, τα μέλη των ερευνητικών ομάδων και τους επικεφαλής καθηγητές για τη συνεργασία αυτή, που όπως σημείωσε έχει και μπορεί να λάβει έναν πρωτοποριακό χαρακτήρα.

 

Η εκδήλωση ξεκίνησε με προσφώνηση του πρύτανη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητή Μελέτιου-Αθανάσιου Κ. Δημόπουλου. Επίσης, ομιλίες έκαναν: Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Σ.Ε.Β.Τ. και Μέλος του Συμβουλίου Καθοδήγησης της Ελληνικής Τεχνολογικής Πλατφόρμας «FoodFor Life» κ. Ρόδιος Γαμβρός με τίτλο: «Συνδέοντας την έρευνα με τη Βιομηχανία Τροφίμων». Ο καθηγητής του Τμήματος Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών Νικόλαος Θωμαΐδης με τίτλο: «Εξειδικευμένη έρευνα για την προώθηση του ελαιολάδου και των προϊόντων ελιάς Βορείου Αιγαίο. Ο καθηγητής του Τμήματος Φαρμακευτικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Λέανδρος Σκαλτσούνης με τίτλο: «Η επιστημονική κατοχύρωση της φαρμακευτικής αξίας των βοτάνων και η τοπική επιχειρηματικότητα: το παράδειγμα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου».

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Σημαντική βελτίωση των δεικτών για τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα
Σάβ, 23/03/2019 - 06:30

Η INTERAMERICAN προσεγγίζει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ζήτημα του περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους, στο πλαίσιο της ασφαλιστικής αποστολής της «να συμβάλλει ώστε οι άνθρωποι να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα». Η εταιρεία, με ηγετική παρουσία στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων -περί τα 600.000 ασφαλισμένα οχήματα μαζί με την απευθείας ασφάλιση Anytime- εκφράζει έμπρακτα την υπευθυνότητά της σε αυτό το εξαιρετικά σημαντικό θέμα εδώ και δύο δεκαετίες. INTERAMERICAN και Anytime αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση/εκπαίδευση των πολιτών για τη βελτίωση της συμπεριφοράς κατά την οδήγηση και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, καθώς επίσης για την έρευνα σε σχετικά δεδομένα και την αξιοποίηση της προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας.

 

Με αφορμή τη θεσμοθετημένη Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (18-24 Μαρτίου), επισημαίνεται ιδιαίτερα η ουσιαστική συνεργασία της εταιρείας με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π., μέσω της Anytime. Η συνεργασία, που ξεκίνησε το 2017, έχει αποδώσει από τον Δεκέμβριο του 2018 έως σήμερα, σειρά ενημερωτικής αρθρογραφίας για τη συμπεριφορά των οδηγών και τα μέτρα πρόληψης - προστασίας από τροχαία ατυχήματα, με σημαντικό αριθμό unique page views (www.nrso.ntua.gr). Αξίζει να σημειωθεί και η συνεργασία της Anytime με τη δημοτική επιχείρηση e-trikala της πόλης των Τρικάλων, που έχει αναδείξει πιλοτικά τη χρήση εξελιγμένων αυτοκινούμενων οχημάτων για μαζική μετακίνηση εντός του αστικού ιστού (πρόγραμμα citymobil2), που μελλοντικά μπορούν να συμβάλουν όχι μόνο στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας αλλά έμμεσα και στη μείωση των ατυχημάτων στην πόλη.

 

Εξάλλου, η INTERAMERICAN υποστηρίζει σταθερά το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», τις σχετικές δράσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, του οργανισμού «Συμμαχία για την Ελλάδα» ως μέλος του, καθώς και θεματικές εκδηλώσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφαλή οδήγηση λοιπών φορέων. Οι πρακτικές της εταιρείας για την οδική ασφάλεια ανταποκρίνονται άμεσα σε Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. (UN SDGs - «17 Στόχοι για να αλλάξουμε τον κόσμο») και ειδικότερα για την αντιμετώπιση κινδύνων, στον στόχο 3 «για καλή υγεία και ευημερία», 11 «για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και 17 «για συνεργασίες».

 

Παράλληλα, το INTERAMERICAN Research Center εργάζεται σε ερευνητικό επίπεδο, καταγράφοντας διεθνείς τάσεις και δεδομένα για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής, που συνεπάγονται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του υψηλού κόστους σε ανθρώπινες ζωές, υγεία και οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει στραφεί αποφασιστικά προς μια νέα αντίληψη προϊοντικής και τιμολογιακής πολιτικής, πιο αντικειμενικής και δίκαιης. Η Anytime είναι έτοιμη να επιβραβεύσει, με νέο πρόγραμμα προσεχώς, τις επιδόσεις έξυπνης και ασφαλούς οδήγησης (pay how you drive), ενώ διαθέτει και τα πρωτοποριακά προγράμματα “Buy the Mile” για μικρότερη - οικονομικότερη χρήση αυτοκινήτου, που ως κίνητρο έμμεσα περιορίζει και τις πιθανότητες για ατυχήματα. Καθοριστική γι’ αυτά τα καινοτόμα προγράμματα είναι η χρήση προηγμένων εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας, μέσω συνεργασιών που έχει συνάψει η Anytime.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π. (NTUA Road Safety Observatory), που επεξεργάζεται δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το 2018 οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν σημαντική μείωση, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2017. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο  στην επιρροή  της οικονομικής κρίσης όσο και στην κατασκευή και χρήση 500 χιλιομέτρων νέων και αναβαθμισμένων αυτοκινητοδρόμων σε θέσεις εθνικών οδών που είχαν υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση στην οδική ασφάλεια εντός των χωρών της Ε.Ε. με μείωση των θανάτων κατά 56% και των σοβαρών τραυματισμών κατά 60%.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

(Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ε.Μ.Π.)

 

2008-2018

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018*

2018/2008

Τραυματισμοί από τροχαία

15.083

14.789

15.032

13.849

12.398

12.109

11.690

11.440

11.318

10.848

10.740

-29%

Θάνατοι από τροχαία

1.553

1.456

1.258

1.141

988

879

795

793

824

731

690

-56%

 Σοβαροί τραυματισμοί

1.872

1.676

1.709

1.626

1.399

1.212

1.016

999

879

706

748

-60%

Ελαφροί τραυματισμοί

17.138

16.965

17.399

15.633

14.241

13.963

13.548

13.097

12.946

12.565

12.243

-29%

 Στόλος οχημάτων

7.729

7.911

8.062

8.087

8.070

8.035

8.048

8.076

8.173

8.263

8.407

9%

 

ν στόχο 3 «για καλή υγεία και ευημερία», 11 «για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και 17 «για συνεργασίες».

 

Παράλληλα, το INTERAMERICAN Research Center εργάζεται σε ερευνητικό επίπεδο, καταγράφοντας διεθνείς τάσεις και δεδομένα για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής, που συνεπάγονται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του υψηλού κόστους σε ανθρώπινες ζωές, υγεία και οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει στραφεί αποφασιστικά προς μια νέα αντίληψη προϊοντικής και τιμολογιακής πολιτικής, πιο αντικειμενικής και δίκαιης. Η Anytime είναι έτοιμη να επιβραβεύσει, με νέο πρόγραμμα προσεχώς, τις επιδόσεις έξυπνης και ασφαλούς οδήγησης (pay how you drive), ενώ διαθέτει και τα πρωτοποριακά προγράμματα “Buy the Mile” για μικρότερη - οικονομικότερη χρήση αυτοκινήτου, που ως κίνητρο έμμεσα περιορίζει και τις πιθανότητες για ατυχήματα. Καθοριστική γι’ αυτά τα καινοτόμα προγράμματα είναι η χρήση προηγμένων εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας, μέσω συνεργασιών που έχει συνάψει η Anytime.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π. (NTUA Road Safety Observatory), που επεξεργάζεται δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το 2018 οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν σημαντική μείωση, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2017. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο  στην επιρροή  της οικονομικής κρίσης όσο και στην κατασκευή και χρήση 500 χιλιομέτρων νέων και αναβαθμισμένων αυτοκινητοδρόμων σε θέσεις εθνικών οδών που είχαν υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση στην οδική ασφάλεια εντός των χωρών της Ε.Ε. με μείωση των θανάτων κατά 56% και των σοβαρών τραυματισμών κατά 60%.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

(Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ε.Μ.Π.)

 

2008-2018

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018*

2018/2008

Τραυματισμοί από τροχαία

15.083

14.789

15.032

13.849

12.398

12.109

11.690

11.440

11.318

10.848

10.740

-29%

Θάνατοι από τροχαία

1.553

1.456

1.258

1.141

988

879

795

793

824

731

690

-56%

 Σοβαροί τραυματισμοί

1.872

1.676

1.709

1.626

1.399

1.212

1.016

999

879

706

748

-60%

Ελαφροί τραυματισμοί

17.138

16.965

17.399

15.633

14.241

13.963

13.548

13.097

12.946

12.565

12.243

-29%

 Στόλος οχημάτων

7.729

7.911

8.062

8.087

8.070

8.035

8.048

8.076

8.173

8.263

8.407

9%

Θάνατοι ανά εκατομμύριο οχημάτων

201

184

156

141

122

109

99

98

101

88

83

-59%

Παραβιάσεις ορίου ταχύτητας

349.417

330.186

263.382

238.033

186.675

178.816

156.982

173.476

176.592

214.132

237.687

-32%

Παραβίαση οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος

47.257

45.901

38.033

34.992

30.707

30.853

29.597

29.191

33.192

33.620

35.099

-26%

Παραβίαση χρήσης ζώνης ασφαλείας

86.353

77.274

49.703

37.120

33.722

35.478

34.526

29.611

34.831

32.500

31.395

-64%

Παραβίαση χρήσης κράνους

94.530

78.453

51.526

47.250

47.736

58.122

54.354

52.783

63.971

60.142

51.903

-45%

 

 

* Τα στοιχεία 2018 προέρχονται από προσωρινά δεδομένα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.