ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΞΑΣΤΕΡΑ. Τα Μέσα Ενημέρωσης έχουν καθήκον να ενημερώνουν αλλά είναι και επιχειρήσεις.

Της Ειρήνης Αναγνώστου
Σάβ, 28/12/2024 - 07:24

Την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024, κλήθηκαν τα μέσα ενημέρωσης της Χίου σε «Κοινή συνέντευξη τύπου Εμπορικού Συλλόγου, Περιφέρειας Β. Αιγαίου, Δήμου Χίου και Εμπορικού Επιμελητηρίου Χίου για τις εορταστικές εκδηλώσεις», όπως ήταν ο ακριβής τίτλος στο μήνυμα που απεστάλη.

Σε αυτήν παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από την «Αλήθεια», τον «Αστραπάρη», την «Πατρίδα» και τον «Πολίτη».

Ο Δήμαρχος Χίου, Γιάννης Μαλαφής, ο Αντιπεριφερειάρχης τοπικών προϊόντων, Νίκος Νύκτας, η Γ.Γ. του Επιμελητηρίου, Αναστασία Λιβανού και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χίου, Πέτρος Κιοσκεριάν, αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι μέχρι τέλος του χρόνου με τις 60 συνολικά εκδηλώσεις που προγραμματίστηκαν και έγιναν η αγορά προσέλκυσε κόσμο ντόπιο και ξένο. Για τη διοργάνωση των εκδηλώσεων οι 4 πιο πάνω φορείς διέθεσαν χρηματικά ποσά, ενώ υπήρξαν και χορηγίες από επιχειρήσεις. Στόχος να δημιουργηθεί ένα γιορτινό κλίμα και μία τέτοια ψυχολογία ώστε το καταναλωτικό κοινό να ψωνίσει πιο ευχάριστα.

Από τα Μέσα τέθηκαν δύο ερωτήσεις. Η μία από την «Αλήθεια», γιατί στους χορηγούς των εκδηλώσεων δεν συμπεριέλαβαν τα ΜΜΕ, αφού δεν δαπάνησαν ούτε ένα ευρώ για διαφήμιση σε αυτά. Ερώτηση ρητορική βέβαια αφού ευθέως, δημοσίως και όχι από πίσω και στα κρυφά ρωτήθηκαν γιατί δεν συμπεριέλαβαν στα έξοδά τους και την διαφημιστική καμπάνια στα τοπικά Μέσα. Τείνει να γίνει… θεσμός όλοι, ό,τι κι αν κάνουν, να δίνουν μία συνέντευξη Τύπου και να ξεμπερδεύουν.

Και η δεύτερη ερώτηση τέθηκε από τον «Αστραπάρη» αν είναι σωστό Δήμος και Περιφέρεια με χρήματα των δημοτών – πολιτών να επιχορηγούν στην ουσία εκδηλώσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων και δη των εμπορικών καταστημάτων.

Και οι δύο ερωτήσεις ενόχλησαν σφόδρα τους διοργανωτές δημιουργώντας ένα τεταμένο κλίμα όπου μεταξύ σοβαρού και αστείου ακούστηκαν από γελοιότητες μέχρι σοβαρές κατηγορίες. Ο Δήμαρχος μας είπε ότι επειδή ακόμη πληρώνει τις “αμαρτίες” του προηγούμενου θα μας δώσει διαφήμιση του χρόνου, ο Αντιπεριφερειάρχης τούς πρότεινε να μας δώσουν κάνα 500άρικο να μην… μιλάμε και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου θεώρησε υποχρέωσή μας τη δημοσιοποίηση των όσων κάνουν, υπερβολικό το να πληρώσουν ακόμη και για τη γνωστοποίηση του εορταστικού ωραρίου και το επιχείρημα «μα και εμείς σαν πελάτες δεν ψωνίζουμε τσάμπα, αλλά εσείς σαν Εμπορικός Σύλλογος θέλετε δωρεάν διαφήμιση», το εξέλαβε σαν προσωπική μομφή, παραβλέποντας εντελώς ότι εκπροσωπούσε εκατοντάδες επαγγελματίες.

Ανεξάρτητα, λοιπόν, του τι πιστεύει ο καθένας μας και πώς το κάθε Μέσο αντιλαμβάνεται το ρόλο του θα ήθελα να διευκρινίσω, σαν δημοσιογράφος της Αλήθειας, αλλά και σαν ιδιοκτήτρια ΜΜΕ, τα εξής:

Τα Μέσα Ενημέρωσης έχουν καθήκον να ενημερώνουν αλλά είναι και επιχειρήσεις. Και οι φορείς πρέπει να μάθουν να ξεχωρίζουν πότε ένα γεγονός είναι είδηση και πότε είναι προωθητική ενέργεια. Το να καλούν για κάθε θέμα σε συνεντεύξεις Τύπου για να διαφημίσουν μία δράση τους πολλές φορές ξεπερνά τα όρια της ενημέρωσης -ο Φορέας Τουρισμού το έχει κάνει σύστημα. Η ενημέρωση εξαντλείται με τη δημοσιοποίηση ενός δελτίου Τύπου. Όλα τα υπόλοιπα πρέπει να πληρώνονται. Έτσι, καθαρά και ξάστερα, φανερά και όχι από πίσω. Ούτε επαίτες είμαστε, αλλά ούτε και υποχείρια κανενός.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να έχει τη γνώμη του και σίγουρα όλοι οφείλουμε να σεβόμαστε την αντίθετη άποψη.

 

 

Σχετικά Άρθρα