Χίος, Τρίτη 13 Νοεμβρίου

Μειώθηκαν τα δρομολόγια αλλά όχι οι επιβάτες

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 18:44
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

 

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!

Αποτυπώνεται με τη μορφή της εικόνας το πόσο διαφοροποιήθηκε η ακτοπλοϊκή κίνησης στις αναχωρήσεις και αφίξεις, λόγω της σημαντικής παραμέτρου της μετακίνησης των χιλιάδων προσφύγων – μεταναστών, εκείνης της περιόδου από το νησί μας.

 

Το ίδιο ισχύει και για τα στοιχεία του Ιουνίου του 2015 μιας και σε σύνολο 21.641 επιβιβασθέντων στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου 5.548 ήταν μετανάστες και τον Ιούλιο του 2015 σε σύνολο 28.792 οι 7.973 ήταν μετανάστες.

Η βουτιά του Ιουνίου κι ο Ιούλιος που έκλεισε την «ψαλίδα»

Εάν εστιάσουμε στα δεδομένα των δύο πρώτων καλοκαιρινών μηνών, όπως είπε και στην «Α» η Λιμενάρχης, Ειρήνη Αργύρη, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2017 έχουμε μια πολύ μεγάλη μείωση που αγγίζει τόσο στην αποβίβαση, όσο και στην επιβίβαση το 31,6% και αντίστοιχη μείωση (27,5 %) και στα ΙΧ.

 

Παραμένει κατιούσα η πορεία των δύο πρώτων μηνών του καλοκαιριού, αν και τ’ αποτελέσματα του Ιούλη, μίκρυναν στο ήμισυ και πλέον την ψαλίδα

 

Τη «βουτιά» του Ιούνη, που σε αριθμούς πλησίασε τους 5.000 επιβάτες και σε ποσοστιαία βάση έφτασε στο 37,9% (!) σε σχέση με το 2016 και στο 31% συγκριτικά με πέρσι, ήρθε να καλύψει ο Ιούλιος , κάτι που η κα Αργύρη θεωρεί λογικό, μιας και ξεκίνησε το κύμα των θερινών διακοπών, με αποτέλεσμα οι αποβιβασθέντες στο λιμάνι της Χίου να είναι λιγότεροι κατά 5,4% σε σχέση με το ’17 και περισσότεροι κατά 6,1% σε σχέση με το 2015, ενώ υπάρχει και κατά 3,9% μείωση στα ΙΧ.

Σε επίπεδο διμήνου (Ιούνης και Ιούλης), αν συγκρίνουμε με τους αντίστοιχους δύο πρώτους μήνες των προηγούμενων καλοκαιριών, θα δούμε ότι έχουμε μια διαφορά στις αποβιβάσεις επιβατών που καταγράφεται στο -14,3% συγκριτικά με το 2017, -13,7% σε σχέση με το 2016 και 10,9% με το 2015.

Στις επιβιβάσεις το 2015 με τις αναχωρήσεις των μεταναστών – προσφύγων (13.521 άτομα) το συγκεκριμένο δίμηνο έφυγαν με τα πλοία της γραμμής 50.433 επιβάτες, το ’16 το ίδιο διάστημα 35.417, το ’17 35.472 και το ’18 28.981 (δηλ. σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια χάσαμε τον 1 στους 5 επιβάτες!)

Τα πρώτα δείγματα γραφής του Αυγούστου ήταν θετικά μιας και τις πρώτες 5 ημέρες του μήνα αποβιβάστηκαν στο λιμάνι της Χίου 6.000 περίπου άτομα (5.000 προερχόμενοι από το λιμάνι του Πειραιά) και 1.400 ΙΧ, λογικό και πρόκειται για το προτελευταίο κύμα των εκδρομέων.

Καλούμενη να σχολιάσει την κάμψη που παρατηρείται στην ακτοπλοϊκή κίνηση των πρώτων καλοκαιρινών μηνών η κα Αργύρη την απέδωσε σε ένα κράμα λόγων, όπως η οικονομική δυσχέρεια, η μείωση των δρομολογίων, η προτίμηση που ίσως έχουν οι πολίτες σε άλλα μεταφορικά μέσα, σε συνάρτηση, ενδεχόμενα, και με οικονομικές ευκολίες που παρέχονται.

 

 

 

Από το 2015 μέχρι και το 2018 (συγκριτικά 1ου εξαμήνου) αυξήθηκαν κατά 1.236 τα φορτηγά που αποβιβάστηκαν στο λιμάνι της Χίου και κατά 1.676 τα Ι.Χ. ενώ επιβιβάστηκαν περισσότερα 887 φορτηγά και 1.451 Ι.Χ.

 

Από το ’15 αύξηση στην κίνηση Ι.Χ. και Φ/Γ

Κι ενώ η επιβατική κίνηση (στις αφίξεις, γιατί στις αναχωρήσεις, τουλάχιστον για το 2015 και το 2016 υπάρχει η παράμετρος των χιλιάδων μεταναστών – προσφύγων που πέρασαν στην Ελλάδα, μέσω Χίου, και έφευγαν σχεδόν αυθημερόν από το νησί μέχρι την εφαρμογή της «συμφωνίας Ε.Ε-. Τουρκίας») έχει μικρά σκαμπανεβάσματα, εκείνο που χρήζει περεταίρω διερεύνησης είναι η αύξηση που παρατηρείται τα τελευταία 3 χρόνια στις αποβιβάσεις και επιβιβάσεις Ι.Χ. και φορτηγών, η οποία με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2018 φτάνει μέχρι και το 34,9% στα αποβιβασθέντα φ/γ (από 3.615 το ’15 στα 4.878 το ’18) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του ’15 και στο 25,1% στα ΙΧ.

 Το γεγονός αυτό ενδεχόμενα να σχετίζεται με τις αλλαγές στην αγορά της Χίου (π.χ. δραστηριοποίηση μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ), σε ενδεχόμενες αλλαγές στην κίνηση Φ/Γ στο λιμάνι των Μεστών, κάτι όμως που δεν τεκμηριώνεται, προς το παρόν, βάσει συγκεκριμένων στοιχείων, με την κεντρική Λιμενάρχη να περιορίζεται στην παράθεση των στοιχείων, με παραπομπή σε περεταίρω διερεύνηση από μέρους της του ζητήματος στο άμεσο μέλλον.

 

 

Ενδιαφέρον πάντως έχει ότι η «βουτιά» στην ακτοπλοϊκή κίνηση Ιουνίου – Ιουλίου 2018 δεν αποτυπώνεται μόνο στο επιβατικό κοινό, όπου βέβαια είναι μεγαλύτερη, αλλά όπως μπορούμε να δούμε και στα σχετικά γραφήματα καταγράφεται και στη μεταφορά Ι.Χ. και Φ/Γ.
 

• Τα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Χίου αποτυπώθηκαν σε γραφήματα από την TruthWebMedia, την οποία και ευχαριστούμε.

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 13/11/2018 - 21:23

Με το νέο Σύστημα Υγείας «bewell», η INTERAMERICAN προσφέρει μια μοναδική δυνατότητα ειδικότερων ασφαλιστικών επιλογών προσιτού κόστους, αποσπασματικά και με εξατομικευμένη προσέγγιση. Χαρακτηριστική είναι η κάλυψη νοσηλείας μόνο από ατύχημα, που περιλαμβάνεται στους έξι τομείς ανάπτυξης του Συστήματος, η οποία παρέχεται και αποκλειστικά, χωρίς συνδυασμούς. Οι άλλοι πέντε στη σύνθεση του «bewell» είναι: ιατροί και διαγνωστικές εξετάσεις, επείγοντα περιστατικά, επιδόματα υγείας, νοσηλεία από ασθένεια και ατύχημα, φάρμακα. Ειδικότερα η ασφάλιση νοσηλείας μόνο από ατύχημα είναι το πρώτο σχετικό πρόγραμμα κάλυψης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, το οποίο απευθύνεται σε άτομα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως ηλικιακά -παιδιά και νέους έως 30 ετών που εκτίθενται περισσότερο σε κινδύνους ατυχήματος, καθώς και ενηλίκους που ασκούν επικίνδυνα τεχνικά επαγγέλματα ή έχουν επιβαρυμένη υγεία και δεν είναι ασφαλίσιμοι πλήρως και για ασθένεια.

Η νοσηλεία μόνο από ατύχημα ασφαλίζεται από την INTERAMERICAN με ανώτατο όριο τις 20.000 ευρώ, στο πλήρες δίκτυο των νοσοκομείων του Συστήματος Υγείας «bewell» (για νοσηλεία σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία της Ελλάδος, στο εξωτερικό, στα μη συνεργαζόμενα με την εταιρεία ιδιωτικά νοσοκομεία και βέβαια, στα 32 συνεργαζόμενα). Η συγκεκριμένη ασφάλιση περιλαμβάνει και Άμεση Ιατρική Βοήθεια INTERAMERICAN (υγειονομική διακομιδή και συμβουλευτική), καθώς και διαχείριση επειγόντων περιστατικών. Ακόμη, παρέχονται επιπλέον καλύψεις, όπως ημερήσιο επίδομα για νοσηλεία χωρίς ή με χειρουργική επέμβαση, σε περίπτωση μη υποβολής εξόδων για αποζημίωση νοσηλείας σε δημόσιο νοσοκομείο, για αποκλειστική νοσοκόμο έως και επί 30 ημέρες ανά νοσηλεία, ημερήσιο επίδομα σε κέντρο αποκατάστασης στην Ελλάδα έως και επί 90 ημέρες, κάλυψη εξόδων μετά από νοσηλεία με χειρουργική επέμβαση και για νοσηλευτικές υπηρεσίες στο σπίτι για ορισμένο χρόνο και όριο ποσού, ενώ παρέχεται και δυνατότητα επισκέψεων σε χειρουργούς του δικτύου υγείας INTERAMERICAN για δεύτερη γνώμη. Το ασφάλιστρο για νοσηλεία μόνο από ατύχημα για μια οικογένεια νέου ζεύγους 35-40 ετών με παιδί 5 ετών, ενδεικτικά, είναι μόλις 17,9 ευρώ μηνιαίως.

Το καινοτόμο Σύστημα Υγείας «bewell» προβλέπει ασφαλιστική κάλυψη ατυχήματος και σε πιο σύνθετη ασφάλιση για νοσηλεία, που περιλαμβάνει και ασθένεια. Η κάλυψη αυτή παρέχεται 100% και υπό την προϋπόθεση της χρήσης και άλλου ασφαλιστικού φορέα, δημοσίου ή ιδιωτικού. Σε κάθε περίπτωση, το «bewell» χαρακτηρίζεται από την απεριόριστη ευελιξία ασφάλισης που παρέχει. Το Σύστημα, στη βάση του τρίπτυχου «ελεγχόμενο κόστος υγείας - παροχή ποιοτικών υπηρεσιών - υποστήριξη υγιεινού τρόπου ζωής», διευρύνει τις επιλογές για την ασφάλιση υγείας προσφέροντας δυνατότητα εκατοντάδων συνδυασμών, προσαρμογής των καλύψεων σε οποιαδήποτε στιγμή στις εξελισσόμενες ανάγκες αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες του πελάτη, σε κάθε ηλικιακή φάση, καθώς και διαφορετικής κάλυψης των μελών μιας οικογένειας στο ίδιο συμβόλαιο. 

 

Σχετικά με τα ατυχήματα, επισημαίνονται οι υψηλοί δείκτες στη χώρα μας, τόσο στις παιδικές ηλικίες όσο και σε ηλικιωμένους -με σημαντικό κίνδυνο ατυχημάτων και μέσα στο σπίτι- ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Μόνο από τα γνωστοποιηθέντα στοιχεία στην Επιθεώρηση Εργασίας και ειδικότερα για τα ατυχήματα σε οικονομικές δραστηριότητες - εργασία, διαπιστώνεται συνεχής αυξητική τάση των ατυχημάτων, με 8,7% αύξηση και κατά την περίοδο 2016-2017. Η ηλικιακή ομάδα που παρουσιάζει τον υψηλότερο δείκτη αύξησης είναι αυτή των 15-24 ετών. Εξάλλου, ο υψηλός κίνδυνος των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας υπογραμμίζεται από τους καταγεγραμμένους 12.774 τραυματίες κατά το 2017 (στοιχεία Ελληνικής Αστυνομίας), που κατά πλειονότητα έχουν νοσηλευθεί.