
Τα τελευταία έτη καταγράφεται επενδυτικό ράλι σε νεότευκτα πλοία, με πρωταγωνιστές τα containerships και τα LNG carriers.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Clarksons, από τον Ιούνιο του 2020 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για την κατασκευή 346 LNG carriers. Εντός του 2023 έχουν παραγγελθεί 28 LNG carriers αξίας $7δισ., ενώ το orderbook είναι περίπου ίσο με το 50% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας του στόλου (σε κ.μ.).
Την ίδια ώρα, από το δ’ τρίμηνο του 2019 έχουν παραγγελθεί 1.211 containerships, σύμφωνα με την Clarksons, με το έτος 2021 να αποτελεί ρεκόρ, καθώς παραγγέλθηκαν 612 πλοία. Συνολικά, τα τελευταία τρία έτη έχουν επενδυθεί περί τα $93 δισ. σε νεότευκτα containerships.
Είναι εμφανές ότι bulk carriers και tankers δεν έχουν βρεθεί στο επίκεντρο των παραγγελιών τα τελευταία έτη, εικόνα που ενδέχεται να μεταβληθεί σύντομα. Όπως σημειώνει η Clarksons, τα τελευταία τρία έτη, οι παραγγελίες bulk carriers και tankers αντιστοιχούν στο 23% των συνολικών παραγγελιών.
Ωστόσο, ενεργειακή μετάβαση και αυξημένη ζήτηση αναμένεται να αποτελέσουν καταλύτη για έναν νέο επενδυτικό κύκλο στη χύδην φορτηγό ναυτιλία.






































