
Η μειωμένη ζήτηση για άνθρακα φαίνεται ότι αποτελεί «πληγή» για τη ναυλαγορά των bulk carriers τις τελευταίες εβδομάδες.
Ξεκινώντας από την Ευρώπη, η ζήτηση κινείται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς υπάρχουν διαθέσιμα αποθέματα στα λιμάνια, ενώ σε ισχυρά επίπεδα ανέρχεται και η αποθήκευση φυσικού αερίου αλλά και η ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ. Στην Κίνα η πολυαναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη δεν έχει επέλθει, με τη βιομηχανική δραστηριότητα να καταγράφει χαμηλές πτήσεις, επηρεάζοντας τη ζήτηση για ξηρά φορτία. Μάλιστα, παρά την άρση των δρακόντειων μέτρων ενάντια στην πανδημία, η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα συρρικνώνεται περαιτέρω.
Την ίδια ώρα, η ασιατική χώρα αντικαθιστά τις εισαγωγές άνθρακα από χώρες που βρίσκονται πιο μακριά με αυτές από χώρες που βρίσκονται πιο κοντά σε αυτή, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα τονομίλια. Ενδεικτικά, η Κίνα έχει αυξήσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη Μογγολία, την Αυστραλία και την Ινδονησία, έχοντας μειώσει τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ. Η πτωτική πορεία της ζήτησης για άνθρακα έχει οδηγήσει την αγορά των dry σε ελεύθερη πτώση τις τρεις τελευταίες εβδομάδες. Είναι η πιο παρατεταμένη περίοδος πτώσεων των ναύλων από το πρώτο lockdown (από τα τέλη Απριλίου έως τα μέσα Μαΐου 2020). Από τις 11 Μαΐου, ο BDI έχει υποχωρήσει κατά 44%, αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από τις 24 Φεβρουαρίου 2023. BCI και BSI κατέγραψαν 16 διαδοχικές ημέρες απωλειών της τάξης του 58% και του 26% αντίστοιχα από τις αρχές του έτους.