
Η δραστηριότητα στις παραγγελίες bulk carriers παραμένει περιορισμένη το 2024, ενώ οι αξίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, από την αρχή του έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 104 bulk carriers χωρητικότητας 10,6 εκατ. dwt, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι μεσαίου μεγέθους (46 Ultramaxes και 37 Panamaxes). Από την άλλη, 18 Capesizes προστέθηκαν στο orderbook το 2024 τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, όμως καμία παραγγελία δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη για Handysize bulk carriers. Σημειώνεται ότι βάσει της Allied, το 2023 τοποθετήθηκαν συνολικά παραγγελίες για 536 bulk carriers, γεγονός που καταδεικνύει ότι ο ρυθμός νέων παραγγελιών φέτος έχει επιβραδυνθεί.
Την ίδια ώρα, το κόστος παραγγελίας ενός bulk carrier παραμένει σε υψηλά επίπεδα ανεξαρτήτως μεγέθους. Βάσει στοιχείων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, το κόστος παραγγελίας ενός Newcastlemax ανέρχεται σε $74 εκατ., δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του τα τελευταία πέντε έτη.
Το ίδιο ισχύει για τους περισσότερους τύπους bulkers, με εξαίρεση τα μικρότερα μεγέθη. Βάσει της Intermodal, το κόστος παραγγελίας ενός Ultramax ανέρχεται σε $34 εκατ. ενώ το υψηλό της πενταετίας ισούται με $35,5 εκατ. ενώ το κόστος παραγγελίας ενός Handysize διαμορφώνεται στα $30 εκατ. ενώ το υψηλό πενταετίας στα $31 εκατ.







































