Χίος, Κυριακή 15 Δεκεμβρίου

Όσο εμείς το... ψάχνουμε για τα Μεστά, σχέδια για πύλη Σένγκεν στο Πλωμάρι

Τρί, 14/05/2019 - 16:03

Μπράβο στους γείτονες Λέσβιους διότι τουλάχιστον αυτοί δεν μένουν μόνο στη θεωρία. Πόσα χρόνια τώρα ακούμε για την "αξιοποίηση" του λιμένα Μεστών, για τη δημιουργία πύλης Σένγκεν και άλλα πολλά...

Όσο εμείς το... ψάχνουμε στο λιμάνι Πλωμαρίου προχωρούν παρακάτω. 

Ακολουθεί το σχετικό δημοσίευμα από την ιστοσελίδα stonisi:

"Συνάντηση και αυτοψία στελεχών διαφόρων υπηρεσιών πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο λιμάνι Πλωμαρίου μετά από πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου προκειμένου να προωθηθούν οι διαδικασίες για την ίδρυση Συνοριακού Σημείου Διέλευσης – Πύλη Schengen.

Στη συνάντηση παρόντες ήταν οι κ. Πετρέλλης Κυριάκος και Τεντόμας Βασίλης (Αντιπρόεδρος και μέλος του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ. Λέσβου αντίστοιχα), κλιμάκιο από τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας μαζί με τοπικό κλιμάκιο της Ελληνικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη του Τελωνείου Μυτιλήνης κα. Ζαχαριάδου Αικατερίνη και λοιπά στελέχη της Τελωνειακής Υπηρεσίας, ο Προϊστάμενος του Τελωνείου Πλωμαρίου, ο επικεφαλής του Λιμενικού Σταθμού Πλωμαρίου, η πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Πλωμαρίου κα. Βάμβουρα Λίτσα και υπηρεσιακά στελέχη.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν η αυτοψία του προτεινόμενου χώρου για τη διαπίστωση της καταλληλότητάς του όσον αφορά τη δυνατότητα ίδρυσης ενός Συνοριακού Σημείου Διέλευσης, η επικαιροποίηση της καταγραφής της σκοπιμότητας ίδρυσης του και οι τυχόν περιορισμοί που πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά τη φάση των μελετών.

Η γόνιμη και αναλυτική συζήτηση που έλαβε χώρα προσπάθησε να συγκεράσει τις απόψεις και παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν από όλους τους συμμετέχοντες και κατέληξε στα εξής ουσιαστικά συμπεράσματα:

  1. Το κλιμάκιο από τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, διαπίστωσε την κατ’ αρχήν καταλληλότητα του χώρου, στον οποίο έχει καταλήξει το Δ.Λ.Τ. Λέσβου μετά από διαβούλευση με τοπικούς φορείς του Πλωμαρίου.
  2. Λόγω της αλλαγής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού σχετικά με τη διαδικασία λειτουργίας των Συνοριακών Σημείων Διέλευσης και την αυστηροποίηση των διαδικασιών ελέγχου εισερχομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι απαραίτητο να γίνουν τροποποιήσεις στις μελέτες των κτιριακών υποδομών που προβλέπεται να ανεγερθούν.
  3. Διαπιστώθηκε η ομόθυμη διάθεση των εμπλεκομένων υπηρεσιών για την υποστήριξη του δίκαιου αιτήματος των τοπικών φορέων της περιοχής για την ίδρυση και λειτουργία Συνοριακού Σημείου Διέλευσης στο Πλωμάρι.
  4. Η απαίτηση τροποποιήσεων των μελετών κτιριακών υποδομών λόγω αλλαγής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού θα επιφέρει μεν μια μικρή καθυστέρηση στην πρόοδο της εξέλιξης, αλλά παράλληλα δίνει την ευκαιρία έγκαιρης ενσωμάτωσης τροποποιήσεων που θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά προβλήματα λειτουργικότητας που εμφανίζονται σε άλλα σημεία.

Με την αυτοψία της Παρασκευής 10-05-2019, επιβεβαιώθηκε η ορθότητα της επιλογής του χώρου ως του μόνου κατάλληλου στην περιοχή του λιμένα Πλωμαρίου και τέθηκαν οι βάσεις για την ικανοποίηση των κτιριακών απαιτήσεων ενός Συνοριακού Σημείου Διέλευσης.

Το Δ.Λ.Τ. Λέσβου έχει αναπτύξει μια δίοδο επαφής και συνεργασίας τόσο με τη Διεύθυνση Προστασίας Συνόρων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας όσο και με τη Διεύθυνση Προμηθειών, Διαχείρισης Υλικού & Κτιριακών Υποδομών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης των μελετών των κτιριακών υποδομών. Η οριστικοποίηση των κτιριακών υποδομών με τη βοήθεια των παραπάνω αρμόδιων διευθύνσεων που διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία θα συμβάλει στη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ως απόρροια της καταλληλότητας και επάρκειας των προβλεπόμενων χώρων.

Βήμα-βήμα η ίδρυση Συνοριακού Σημείου Διέλευσης – Πύλη Schengen στον λιμένα Πλωμαρίου έρχεται πιο κοντά στην υλοποίησή της, κάτι που μας χαροποιεί και μας στηρίζει στη στοχευμένη προσπάθειά μας, αφού καθιστά το Δ.Λ.Τ. Λέσβου παράγοντα με σημαντική συμβολή στην προώθηση της ανάπτυξης του νησιού μας." 

Σχετικά Άρθρα

Σάβ, 14/12/2019 - 22:05

Δεκατρείς Ελληνες περιλαμβάνονται φέτος στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία, με βάση τη σχετική κατάταξη που καταρτίζει ετησίως η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List. Πρώτος Ελληνας είναι για άλλη μία χρονιά ο Γιάννης Αγγελικούσης, που βρίσκεται στην 7η θέση της κατάταξης. Στην πρώτη θέση είναι ο πρόεδρος της Cosco China Siping Xu Lirong μαζί με τον Li Jianhong επικεφαλής της China Merchants Group.

Δύο κινεζικοί όμιλοι με παρουσία αμφότεροι στην Ελλάδα και ειδικότερα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Στη 2η θέση φιγουράρει ο Νοτιοκορεάτης γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Kitack Lim, ενώ στην 3η, δύο Δανοί, ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Holding, Robert Uggla και ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller-Maersk, Soren Skou.

Στην 4η εμφανίζονται δύο Κινέζοι τραπεζίτες, οι Zhao Jiong της Bocomm Financial Leasing και ο Zhao Guicai της ICBC Financial, ενώ στην 5η η Αμερικανίδα αξιωματούχος Andrea Gacki που ηγείται του OFAC, του οργανισμού που επιβάλλει τις αμερικανικές κυρώσεις σε εταιρείες που παραβιάζουν τα εμπάργκο προς χώρες όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα.

Στην 6η έχει ανεβεί φέτος η οικογένεια Saade που ελέγχει την ναυτιλιακή CMA-CGM, η οποία μαζί με την Cosco και τη Maersk είναι οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Μετά τον Γιάννη Αγγελικούση της 7ης θέσης ο επόμενος Ελληνας στο Top 100 του Lloyd’s List έρχεται στη 13η  ο Γιώργος Προκοπίου της Dynacom/Dynagas. Ακολουθεί στη 19η ο Γιώργος Οικονόμου της TMS και στην 20ή η Αγγελική Φράγκου (Navios).

Ο Παναγιώτης Γ. Λιβανός της GasLog κατατάχθηκε στην 25η θέση, ενώ λίγο μετά, στην 29η, βρίσκεται ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται στην 32η θέση και έπονται στην 59η ο Ευάγγελος Μαρινάκης, στην 61η ο επικεφαλής της Costamare, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, στην 71η ο Γιώργος Λογοθέτης (Libra), στην 81η ο Νικόλας Τσάκος με την TEN και στην 82η ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός.

Οι ελληνικές συμμετοχές ολοκληρώνονται στην 95η θέση με τη Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, την πρόεδρο της Wista (Women’s International Shipping & Trading Association).

Έντυπη καθημερινή