
Οι ναύλοι των LNG carriers βρίσκονται επί του παρόντος σε χαμηλά επίπεδα, τουλάχιστον σε σύγκριση με εκείνα που κατεγράφησαν τόσο στα τέλη του 2021 όσο και κατά διαστήματα εντός του 2022, εικόνα που όμως αναμένεται να μεταβληθεί εντός των ερχόμενων μηνών.
Ειδικότερα, η περιορισμένη ζήτηση έχει οδηγήσει στην αποθήκευση φορτίων LNG σε πλοία, με τους εμπόρους να αναμένουν αύξηση της ζήτησης και των τιμών του ορυκτού καυσίμου. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η ζήτηση για LNG ίσως κορυφωθεί προς τους θερινούς μήνες.
Στο πλαίσιο αυτό, παρά τις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης σε τερματικούς εξαγωγών LNG στις ΗΠΑ και στο Κατάρ, η διαθεσιμότητα των «εν πλω» φορτίων δύναται να αντισταθμίσει τις όποιες ανισορροπίες ζήτησης και προσφοράς προκύψουν.
Σε κάθε περίπτωση, οι προβλέψεις για ένα πιο ζεστό καλοκαίρι σε σύγκριση με εκείνο του 2022 μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω άνοδο της ζήτησης και πιθανώς σε μια νέα κόντρα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, με έπαθλο τα φορτία του καυσίμου. Με τη σειρά της, μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται να οδηγήσει και να διατηρήσει τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα.
Εν κατακλείδι, παρότι τα παρόντα επίπεδα των ναύλων είναι σχετικά χαμηλά, επικρατεί αισιοδοξία στην αγορά των LNG carriers για το βραχυπρόθεσμο μέλλον, τόσο για το υπόλοιπο του έτους αλλά και για το 2024, δεδομένης της ανησυχίας που επικρατεί αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια αλλά σαφώς και του κρίσιμου ρόλου που διαδραματίζει το LNG στην ενεργειακή εξίσωση της παγκόσμιας οικονομίας με φόντο τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα.
Πηγή: naftikachronika.gr