
Αδιαμφισβήτητη παραμένει για ακόμα ένα έτος η πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων πλοιοκτητών και διαχειριστών στον διεθνή στίβο, καθώς βάσει της πρόσφατης έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2023», οι Έλληνες ελέγχουν το 17,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, σε «ελληνικά χέρια» πλοιοκτησίας ή διαχείρισης βρίσκονται 4.936 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 393.033.425 dwt.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια ηχηρή απάντηση στα πρόσφατα κινεζικά δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Η Κίνα βρίσκεται ξανά στη δεύτερη θέση με στόλο 8.839 πλοίων χωρητικότητας 301.997.355 dwt. Συνεπώς, το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει χαοτικό, μεγαλύτερο από 90 εκατ. dwt.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Ιαπωνία (10,5%), Σιγκαπούρη (6,2%), Χονγκ Κονγκ (5,2%), Νότια Κορέα (4,3%), Γερμανία (3,4%), Ταϊβάν (2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (2,6%) και Νορβηγία (2,5%).
Πρωτιά και σε όρους αξίας
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή και σε όρους αξίας στόλου, με ποσοστό 11,8% της αξίας του παγκόσμιου στόλου. Η Κίνα βρίσκεται εκ νέου στη δεύτερη θέση με ποσοστό 11,04% και η Ιαπωνία εκ νέου στην τρίτη με ποσοστό 10,73%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε $1,26 τρισ.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1 Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 1.000GT
Πηγή: naftikachronika.gr