
Ψυχοβγαλτική, ήταν κατά τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων, Πέτρο Φεγγουδάκη και η φετινή τουριστική σεζόν, με τον ίδιο να χαρακτηρίζει την περίπτωση της Χίου ιδιάζουσα, αφού παρά την πανελλαδική αύξηση, στο νησί, με εξαίρεση την αύξηση των Τούρκων επισκεπτών – των οποίων όμως η παραμονή είναι ολιγοήμερη- λίγο πάνω, λίγο κάτω, κινούμαστε στα ίδια με πέρσι επίπεδα, που δεν ήταν και τα καλύτερά μας.
Η σεζόν ξεκίνησε με άσχημους οιωνούς αλλά τουλάχιστον από τις 20 Ιουλίου και έπειτα όλο τον Αύγουστο πήγε καλά, όχι όμως ότι αυτό συνεπάγεται και ικανοποίηση για τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων, Δημήτρη Κιτριλάκη.
Και οι δύο σε συνέντευξή τους στο Ράδιο ΑΛΗΘΕΙΑ κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, διαπίστωσαν ότι κάτι… λείπει και η Χίος δεν μπορεί να σταθεί τουριστικά όχι στους δημοφιλείς προορισμούς, αλλά στους μέτριους, τουλάχιστον στον αποκαλούμενο μαζικό τουρισμό, αφού σταδιακά μας εγκαταλείπουν ευρωπαίοι τουρίστες.
Από την αιχμή των τελευταίων ετών, που ήταν το 2008 και όταν η Χίος είχε ακόμη και 22.000 ευρωπαίους τουρίστες - θυμάται ο κ. Φεγγουδάκης- ξεκίνησε σταδιακά η πτώση, με το 2012 να γίνεται η μεγάλη βουτιά και έκτοτε να παλεύουμε να κρατηθούμε, με μια ποσοστιαία αύξηση του 5% το 2013 και για φέτος – χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμη ο κύκλος- να εκτιμά ότι κίνηση θα κυμανθεί στο -5% με +5%, συγκριτικά με πέρσι.
Αν δει κανείς τα μεγέθη της Χίου και επιχειρήσει να τα συγκρίνει π.χ. με τη γειτονική Μυτιλήνη, θα καταλάβει ότι είμαστε σ’άλλο… κόσμο.
Στη Μυτιλήνη μόνο τον Ιούνιο με πτήσεις τσάρτερ έφτασαν 11.500 τουρίστες, τόνισε ο κ. Φεγγουδάκης, ενώ στη Χίο πέρσι – όλη την τουριστική περίοδο- είχαμε λιγότερους από 9.000!
Ειδικά στο κομμάτι του οργανωμένου τουρισμού τα νέα δεν είναι ευχάριστα και για του χρόνου, με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων να αναφέρει ότι μετά από χρόνια χάνεται η μια εβδομαδιαία πτήση αεροπλάνου από το Βέλγιο, ενώ και Νορβηγοί, αντί να φέρνουν ένα αεροπλάνο στη Χίο θα το «μοιράζουν» με τη Μυτιλήνη, οπότε το 2015 θα είμαστε μείον 1,5 πτήση, απώλεια που σε ένα τμήμα της θα καλυφθεί από μια πτήση που προγραμματίζεται από τη Σλοβενία.
Για μια ακόμη φορά – κινδυνεύοντας, όπως είπε, να γίνει γραφικός- τόνισε ότι βασικότερη αιτία για την πτώση του μαζικού τουρισμού είναι η εκκρεμότητα με το αεροδρόμιο.
Κι αν το τμήμα αυτής της μορφής τουριστικής ανάπτυξης χωλαίνει, όπως προαναφέρθηκε, οι Τούρκοι «ψηφίζουν» κατά πλειοψηφία Χίο (σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά του Β. Αιγαίου) για ολιγοήμερη παραμονή και από τις…μηδέν διανυκτερεύσεις στην αρχή, φτάσαμε στη μια, η μια έγινε διήμερο και τώρα υπάρχουν και τριήμερα., όπως παρατήρησαν οι κύριοι Κιτριλάκης και Φεγγουδάκης.
Το 2014 – χωρίς να υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία- οι δύο συνομιλητές μας, με την εμπειρία της χρόνιας ενασχόλησής τους με τον τουρισμό, εκτιμούν ότι όχι μόνο οι Τούρκοι αλλά και οι Έλληνες τουρίστες αυξήθηκαν φέτος, κι ενώ στους πρώτους η διαφορά είναι σημαντική, στους δεύτερους – έστω και μικρή- είναι ενθαρρυντική.
Πάντως το επόμενο τουριστικό ρεύμα από την Τουρκία αναμένεται αυτό το 5νθήμερο, λόγω του Κουρμπάν Μπαϊράμ, όπου προς το παρόν οι ενδείξεις είναι καλές και ίσως θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, αν δεν τους φόβιζε ο καιρός του προηγούμενου Σαββατοκύριακου, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φεγγουδάκης.







































