
Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη θα συνεχίσει τις προσεγγίσεις του στη Χίο το κρουαζιερόπλοιο «Cristal» της Louis Cruises, με τον τουριστικό πράκτορα, Θόδωρο Μιχαλάκη, να εκτιμά ότι με τις συνολικά 17 προσεγγίσεις του συγκεκριμένου πλοίου, χωρητικότητας 700 ατόμων, καθώς μικρότερων κρουαζιερόπλοιων που ήρθαν στο νησί μας – όπως το «Σαλαμίς» - συνολικά οι επισκέπτες της κρουαζιέρας φέτος μπορεί να φτάσουν και στον αριθμό των 20.000.
Ο αριθμός μπορεί να μην είναι μεγάλος, συγκριτικά με άλλους τουριστικούς προορισμούς, ή να είναι να είναι μικρότερος από την εποχή που έρχονταν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τύπου «Αζαμάρα», όμως είναι θετικά δύο γεγονότα , όπως τόνισε ο κ. Μιχαλάκης: Το πρώτο είναι ότι οι προσεγγίσεις είναι σταθερές και θα συνεχιστούν και του χρόνου και το δεύτερο ότι το πλοίο μπαίνει στο λιμάνι, που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι επιβάτες, ακόμη κι αν δεν πάρουν μέρος στις οργανωμένες εκδρομές, θα κατεβούν στο λιμάνι για βόλτα, και πίσω τους θα αφήσουν κάτι περισσότερο από τη… σκόνη των παπουτσιών τους.
«Έχει υπολογιστεί ότι κατ’ άτομο οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων αφήνουν 45 ευρώ στον τόπο που επισκέπτονται», τόνισε ο τουριστικός πράκτορας, που επανέλαβε την ανάγκη το άψογο – όπως το χαρακτήρισε από πλευράς υποδομών- λιμάνι των Μεστών να γίνει πύλη εισόδου, ώστε να αποτελέσει τη λύση, ειδικά για τα μεγάλα πλοία.
Άλλωστε για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα σ’έναν τόπο χρειάζονται υποδομές, περιλαμβάνοντας σ’αυτές ο κ. Μιχαλάκης, πέρα από τις λιμενικές και τις ανθρώπινες, λέγοντας ότι ελλείψει διπλωματούχων ξεναγών στη Χίο, αναγκάζονται να φέρνουν από τη Μυτιλήνη για να εξυπηρετούν έστω κι αυτά τα κρουαζιερόπλοια που πιάνουν στο λιμάνι μας!
Σταθερή… πτήση
Ολοκληρώνοντας τον κύκλο της η φετινή τουριστική σεζόν, εκτίμησε ότι με εξαίρεση την έλευση και φέτος μεγάλου αριθμού τούρκων τουριστών, σε οργανωμένη βάση και με πτήσεις τσάρτερ είχαμε μια από τα ίδια, αν και άλλαξαν τα δεδομένα ανά προορισμό.
Έτσι ενώ υπήρξε αύξηση στις εναπομείναντες πτήσεις από τους σταθερούς προορισμούς, που μπορεί να έφτασε στο 30 με 35%, αυτή δεν φάνηκε και στο τελικό… ταμείο, αφού οι επιπλέον τουρίστες αυτών κάλυψαν το κενό που δημιούργησαν tour operator που μας εγκατέλειψαν πέρσι.
Του χρόνου όμως και παρόλο που γίνονται ανοίγματα – όπως είπε ο κ. Μιχαλάκης- στην Σλοβένικη αγορά, στην Τσεχία κ.α., θα ξεκινήσει η σεζόν με ένα σημαντικό «μείον» αφού μετά από 25 χρόνια εγκαταλείπει τη Χίο το πρακτορείο που έφερνε Βέλγους τουρίστες, κρίνοντας ασύμφορη την πτήση, λόγω αεροδρομίου.
Άγονη αλλά τουριστική;
Στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης ο Θόδωρος Μιχαλάκης αναφέρθηκε και στις εξελίξεις στον ακτοπλοϊκό χάρτη, εκφράζοντας την άποψη ότι οι αλλαγές – ειδικά στα δρομολόγια προς Βόρεια Ελλάδα- αν τελικά φέρουν ένα νέο πλοίο στη γραμμή, ακόμη κι αν μειωθούν τα δρομολόγια από 3 σε 2 και δεν υπάρχει σύνδεση με Θεσσαλονίκη, θα μπορέσουν να συμβάλλουν θετικά στην τουριστική ανάπτυξη, εφόσον υπάρχει σταθερή σύνδεση και σοβαρό και φερέγγυο – όπως είπε χαρακτηριστικά βαπόρι, που μπορεί να επισπεύσει ακόμη και τους χρόνους εκτέλεσης του δρομολογίου, ειδικά το καλοκαίρι.
Όσο για τα δρομολόγια της κεντρικής γραμμής από και προς τον Πειραιά, όλα δείχνουν, κατά την εκτίμησή του, ότι θα επαναληφθεί ότι έγινε και πέρσι, με 4 δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο.







































