Στο «κόκκινο» η ναυσιπλοΐα από την Ερυθρά Θάλασσα

Πέμ, 18/01/2024 - 19:47

Οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζονται, εντείνοντας τις ανησυχίες στους κόλπους της ναυτιλιακής κοινότητας για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στο κρίσιμο πέρασμα από και προς τη Μεσόγειο.

Τελευταίο θύμα ήταν το Genco Picardy σημαίας Νήσων Μάρσαλ καθώς, όπως ανακοίνωσαν, οι Χούθι εξαπέλυσαν την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου πυραυλική επίθεση εναντίον του αμερικανικού φορτηγού πλοίου στον Κόλπο του Άντεν, λίγες ώρες αφότου η κυβέρνηση των ΗΠΑ τους χαρακτήρισε ξανά «τρομοκρατική» οργάνωση. Μάλιστα, οι Χούθι διεμήνυσαν πως θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών και πολεμικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

Η εύθραυστη κατάσταση στην περιοχή έχει φέρει τα πάνω κάτω στη ναυτιλιακή κίνηση. Μεγάλες liner εταιρείες έχουν διακόψει τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα με τον CEO της Maersk να τονίζει από το Νταβός ότι η αναδιάταξη των εμπορευματικών ροών θα συνεχιστεί για μήνες.

Πάντως, ο αντίκτυπος δεν περιορίζεται μόνο στις διελεύσεις containerships. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν λίγες μέρες η QatarEnergy ανακοίνωσε ότι τέσσερα LNG carriers, τα οποία εξυπηρετούν τις μεταφορικές της ανάγκες, θα αλλάξουν πορεία στην προσπάθεια αποφυγής ενδεχόμενης επίθεσης. Ακόμη, τα δεξαμενόπλοια της πετρελαϊκής εταιρείας Shell δεν θα περνούν, μέχρι νεωτέρας, από την Ερυθρά Θάλασσα, γράφει σε ρεπορτάζ της στις 16 Ιανουαρίου η έγκυρη οικονομική εφημερίδα Wall Street Journal, λόγω της απειλής που υφίσταται από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης. Την ίδια ώρα, δεδομένα της AXS αποκαλύπτουν επίσης πτώση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων από την περιοχή. Συγκεκριμένα, ενώ τον Δεκέμβριο κατά μέσο όρο 26 oil και product tankers διέσχιζαν το στενό Μπαμπ ελ Μαντέμπ ημερησίως, ο αριθμός αυτός έχει υποχωρήσει κατά 38% σε 16 το πρώτο μισό του Ιανουαρίου.

image0

Τέλος, τα νέα αυτά δεδομένα, πέραν της ναυλαγοράς, έχουν σημαντικό αντίκτυπο και στις ναυτασφαλίσεις. Τα ασφάλιστρα πλέουν κινούνται στο 0,75%-1% της αξίας των πλοίων που θα επιλέξουν να διέλθουν από την περιοχή.

Πηγή: naftikachronika.gr

Σχετικά Άρθρα