Χίος, Κυριακή 7 Ιουνίου

Βούλιαξαν 50% οι παραγγελίες των πλοίων στο α' τρίμηνο 2020

Προβλέψεις για ετήσια πτώση 25% τον Απρίλιο
Κυρ, 05/04/2020 - 07:02

Βυθίστηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία των Clarksons.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 καταγράφηκαν παραγγελίες για περίπου 90 νεότευκτα πλοία, σχεδόν το ήμισυ του συνολικού αριθμού που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ η δραστηριότητα αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω, καθώς η επιδημία του κορονοϊού πλήττει τους πιθανούς επενδυτές πλοιοκτήτες.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 196 νέα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons που επικαλείται το Tradewinds.

Επίσης ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτίμησε πρόσφατα ότι οι νέες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων θα πέσουν τον Απρίλιο κατά 25% σε σύγκριση με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019 και κατά 50% σε σχέση με εκείνα του 2018, πριν ανακάμψουν το 2021.

Κινητικότητα ανά κατηγορία

Ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι πολύ μειωμένη θα είναι η δραστηριότητα στον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων, των car carriers και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ αντίθετα θα υπάρξει μεγαλύτερη κινητικότητα στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, αν και συνολικά για όλο τον ναυτιλιακό κλάδο η εκτίμηση είναι ότι θα καταγραφεί μια αδυναμία στις παραγγελίες νεότευκτων.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του τρέχοντος έτους οι νέες παραγγελίες κινούνταν σε υποτονικούς ρυθμούς, καθώς οι πλοιοκτήτες ήθελαν να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με το τι θα συμβεί με τα περιβαλλοντικά θέματα και τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις μειώσεις αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Στη συνέχεια ενέσκηψε και η επιδημία του κορονοϊού στην Κίνα που οδήγησε στο κλείσιμο όλων των ναυπηγείων.

Αναθεώρηση εκτιμήσεων

Να σημειωθεί ακόμη ότι ο Clarksons Research αναθεώρησε στα μέσα Μαρτίου τις προβλέψεις του για την πορεία των νέων παραγγελιών το 2020, μειώνοντας κατά 44% την αρχική πρόβλεψη των 1.345 πλοίων, στα 756 πλοία. Επίσης, μείωσε τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για το 2021 κατά σχεδόν 27%, από 1.695 σε 1.238 πλοία.

Ο μέσος όρος νέων παραγγελιών από το 2010 μέχρι και το 2019 ήταν 1.822 πλοία. Επίσης το βιβλίο παραγγελιών θα μειωθεί στο 8,5% του παγκόσμιου στόλου στο τέλος του έτους, από 10% που είναι σήμερα. Ωστόσο σύμφωνα με τους αναλυτές, πιο εκτεθειμένα, με την έννοια ότι έχουν μεγαλύτερα κενά στις θέσεις ναυπήγησης, είναι τα κορεατικά ναυπηγεία, που χρειάζονται πολύ περισσότερες παραγγελίες για να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Ο οίκος αναλύσεων Affinity (Shipping) σημείωσε ότι οι παραγγελίες στα ναυπηγεία της DSME και της Hyundai Heavy είναι ήδη αρκετά κάτω από τον μέσο όρο περιόδου 2012-2019. Τα ναυπηγεία της DSME χρειάζονται παραγγελίες συνολικού ύψους μόνο 1 εκατομμυρίου cgt και της HHI 336.000 cgt για να επανέλθουν στους μέσους όρους τους ή παραγγελίες για 20 LNG Carriers και επτά LNG Carriers αντίστοιχα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Περιορισμένη ήταν η κινητικότητα σε νέες παραγγελίες που επέδειξαν και οι Έλληνες εφοπλιστές το προηγούμενο τρίμηνο. Ορισμένες κινήσεις που ξεχωρίζουν είναι, σύμφωνα με τη VesselsValue, η τοποθέτηση της Dynacom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής αξίας 408 εκατ. δολαρίων. 

Επίσης στην τοποθέτηση παραγγελιών για δύο δεξαμενόπλοια suezmax, συνολικού αξίας 130 εκατ. δολ., προχώρησε και η Topships. Επιπλέον, η Chartworld Shipping, του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, έχει παραγγείλει δύο νεότευκτα συνολικής αξίας 94,1 εκατ. δολαρίων και η Enterprises Shipping & Trading (EST), του Βίκτωτα Ρέστη, προχώρησε στην παραγγελία νεότευκτου τάνκερ αξίας 36,5 εκατ. δολαρίων.

Τέλος, σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300.000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολ. 

Έντυπη Ναυτεμπορική

Σχετικά Άρθρα

Σάβ, 06/06/2020 - 19:16

 

 

Ως ανεξέλεγκτη πηγή κινδύνων πολλαπλής κρίσης με ανυπολόγιστες συνέπειες, που θα περιλαμβάνει και την υγειονομική κρίση, χαρακτηρίζει η INTERAMERICAN την κλιματική αλλαγή, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Η τραγική σε ανθρώπινες απώλειες εμπειρία της υγειονομικής κρίσης έφερε στην επιφάνεια τους κινδύνους για την υγεία που επιφυλάσσει η κλιματική αλλαγή.

 

Είναι πρόσφατη η ανοικτή επιστολή που απηύθυναν στους ηγέτες της G20 περισσότεροι από 200 οργανισμοί, οι οποίοι εκπροσωπούν περί τα 40 εκατ. εργαζομένους στον τομέα της υγείας, απαιτώντας μέτρα και μεταρρυθμίσεις στις επιλογές και τη διαχείριση των πηγών ενέργειας - μετάβαση από τη χρήση των ορυκτών καυσίμων στις ανανεώσιμες πηγές, για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα, τονίζουν πως η κλιματική αλλαγή συμβάλλει άμεσα ή έμμεσα σε 7 εκατ. θανάτους ετησίως, ενώ μπορεί να φέρει την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με νέες ασθένειες μελλοντικά. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη αυξάνει τη θνησιμότητα λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, προκαλεί μεγαλύτερη συχνότητα επιδημιών και πλήττει την υγεία, εξ αιτίας και της μετακίνησης πληθυσμών. Μολύνσεις, υποσιτισμός και θερμική καταπόνηση βρίσκονται στην πρώτη σειρά των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

 

Ως μέλος του United Nations Environment Programme Finance Initiative (UNEPFI) από το 2006 και ιδρυτικό μέλος της Διακήρυξης των Αρχών της Αειφόρου Ασφάλισης (Principles for Sustainable Insurance) του 2012, η INTERAMERICAN συντάσσεται με τις σημαντικές, διεθνείς πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Η εταιρεία, που είναι μέλος και του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) του Ο.Η.Ε. από το 2008 έχοντας υιοθετήσει τις αρχές του για το περιβάλλον, καθώς επίσης ιδρυτικό μέλος από φέτος του τοπικού Global Compact Network Hellas, προσυπέγραψε πέρυσι και τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία «A New Deal for Europe», που έχει αναληφθεί πανευρωπαϊκά από Διευθύνοντες Συμβούλους του ιδιωτικού τομέα για την υποστήριξη ενός βιώσιμου μέλλοντος της Ευρώπης, με βασικό άξονα δράσης την πράσινη ανάπτυξη. Επίσης, κατά το 2019 δήλωσε τη συμμετοχή της και στην πρωτοβουλία του UNEPFI για την προστασία των Μνημείων της Παγκόσμιας Κληρονομιάς, που περιλαμβάνουν και πλήθος τοποθεσιών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

 

Παρ’ ότι ως οργανισμός χρηματοασφαλιστικών υπηρεσιών η INTERAMERICAN έχει ήπια επίδραση στο περιβάλλον, όπως φαίνεται και στην ανάλυση των ουσιαστικών θεμάτων που απασχολούν τους stakeholders, η εταιρεία αναγνωρίζει, αξιολογεί και αναλαμβάνει στο μεγάλο ζήτημα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής την περιβαλλοντική ευθύνη που της αναλογεί έναντι της ευρύτερης κοινωνίας, καθώς και ασφαλιστικά την ευθύνη για τη διασφάλιση της περιουσίας των πελατών της. Η INTERAMERICAN, σε συνεργασία με τον μητρικό οργανισμό ACHMEA, βρίσκεται σε διαδικασία καταγραφής και ποσοτικοποίησης των πολύπλευρων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, που έως σήμερα για όλη την ασφαλιστική κοινότητα βασίζεται σε προσεγγίσεις κατ’ εκτίμηση.

 

Έχοντας ενσωματώσει και περιβαλλοντικές παραμέτρους στον σχεδιασμό της Βιώσιμης Ανάπτυξής της, σύμφωνα με την τάση που επικρατεί και για τα stress tests των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που διενεργεί η EIOPA, η εταιρεία αποβλέπει στη διαχείριση ενός ευρέος φάσματος κινδύνων και επενδυτικών ευκαιριών και μέσα από τον τομέα του περιβάλλοντος. Άλλωστε, η σχετικά πρόσφατη Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία («European Green Deal») που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Δεκέμβριος 2019), κατευθύνει την επιχειρηματική κοινότητα και ειδικότερα την ασφαλιστική βιομηχανία, που αποτελεί παγκοσμίως τον μεγαλύτερο επενδυτή, προς μια πορεία με πολιτικές από τη μείωση των ρύπων μέχρι τις επενδύσεις στην έρευνα και την καινοτομία αιχμής. Στόχος είναι η προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος στην Ευρώπη.

 

Πρακτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Έκθεσης Μη Χρηματοικονομικών Πληροφοριών για το 2019, που η INTERAMERICAN υποβάλλει στο ΓΕΜΗ για τρίτη διαδοχικά χρονιά -κατ΄ακολουθία του νόμου 4403/2016 και παράλληλα με την έκδοση Έκθεσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, από το 2008- η εταιρεία έχει αναπτύξει πρωτοποριακά για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δύο πράσινες προϊοντικές γραμμές. Με τη «Green Line» ασφαλίζει την αστική ευθύνη ρύπανσης και με την «Energy Line», τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για την κάλυψη επενδύσεων σε Α.Π.Ε., η INTERAMERICAN είχε κατά το 2019 συνολικά 2.925 συμβόλαια, που αντιστοιχούν σε ισχύ 450,54 MWp και σε ασφαλιζόμενες αξίες 867,1 εκατ. ευρώ. Η ασφαλιζόμενη ισχύς, που ενθαρρύνει τις επενδύσεις σε Α.Π.Ε., ουσιαστικά αποτρέπει την έκλυση περισσοτέρων από 470 t διοξειδίου του άνθρακα. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία, επίσης, παρακολουθεί και διαχειρίζεται με συνεχή μείωση της άμεσης και έμμεσης εκπομπής ρύπων την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, με πιστοποιημένες κατά ISO50001 συστήματος Διαχείρισης Ενέργειας τις υποδομές, εγκαταστάσεις και οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι εξοικονομήθηκε ενέργεια της τάξεως του 22,61% μέσω της μεγιστοποίησης απόδοσης της λειτουργίας των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Σε αυτό, συνέβαλε η εγκατάσταση έξυπνης πλατφόρμας «internet of Things», στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του οργανισμού. Ακόμη, η INTERAMERICAN διαχειρίζεται τα στερεά απόβλητα και οδηγεί σε αποστείρωση και αποτέφρωση τα απόβλητα της ιδιόκτητης κλινικής (Αθηναϊκή Mediclinic), τα οποία πέρυσι ανήλθαν σε 32 t, καθώς επίσης και τα απόβλητα του ιδιόκτητου συνεργείου αυτοκινήτων CarPoint.

 

«Είμαστε διαχειριστές κινδύνων και συνεπώς, στρατηγικά ευθυγραμμισμένοι με την υλοποίηση των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης -των Sustainable Development Goals του Παγκόσμιου Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών-, που αποτελούν έναν κοινό οδηγό για μια πορεία και συμβολή όλων των δυνάμεων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα προς ένα βιώσιμο μέλλον. Στον οργανισμό μας, θέλουμε να βοηθάμε τους ανθρώπους να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα και η μέριμνα για το περιβάλλον είναι κομβική σε αυτή την αποστολή μας. Ειδικότερα, ο Στόχος 13 για την κλιματική αλλαγή βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας, που πέρα από τις ασφαλιστικές πρωτοβουλίες και τις διεθνείς δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει, εκφράζεται και στην περιβαλλοντική κουλτούρα της εταιρείας για βιώσιμο αστικό περιβάλλον. Ως  παράδειγμα, να αναφέρω τη μετακίνηση και την ενθάρρυνση λιγότερης χρήσης των οχημάτων, αλλά και την προστασία των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας» τονίζει ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος της INTERAMERICAN.

 

«Το αποτέλεσμα της περιόδου των περιοριστικών μέτρων, λόγω της πανδημίας, που ανέδειξε και το σημαντικά θετικό γεγονός της ανακούφισης του φυσικού περιβάλλοντος από τις επιπτώσεις ανθρωπογενών δραστηριοτήτων, φανερώνει ότι με συνείδηση και βούληση για την τήρηση μέτρων μπορούμε να έχουμε ένα πιο καθαρό περιβάλλον και να συγκρατήσουμε κατά το δυνατόν την κλιματική αλλαγή» επισημαίνει, εξάλλου, ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων και Υπευθυνότητας της εταιρείας.