Χίος, Τρίτη 31 Μαρτίου

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα των 800 ευρώ

Τρί, 24/03/2020 - 07:46

Σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών υπεύθυνων δηλώσεων από τους εργοδότες στο σύστημα «Εργάνη», προκειμένου να λάβουν πάνω από 1,4 εκατ. εργαζόμενοι (μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και ατομικές επιχειρήσεις) την αποζημίωση των 800 ευρώ.

Οι υπεύθυνες δηλώσεις των εργοδοτών θα υποβάλλονται έως την επόμενη Τρίτη 31 Μαρτίου. Στη συνέχεια, μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες των οποίων οι συμβάσεις έχουν ανασταλεί ή επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται έκλεισαν με κρατική εντολή, αλλά και όσοι απολύθηκαν ή εξαναγκάστηκαν σε παραίτηση, μπορούν σε άλλη ειδική πλατφόρμα να δηλώσουν τα στοιχεία τους και το ΙΒΑΝ για να λάβουν το επίδομα το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου. 

Οι διαδικασίες όπως προαναφέρθηκε δεν αφορούν μόνο τους εργαζομένους αλλά κυρίως τους εργοδότες, οι οποίοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, καθώς διαφορετικά θα μείνουν εκτός των ευνοϊκών μέτρων στήριξης, όπως για παράδειγμα η αναστολή καταβολής των φορολογικών υποχρεώσεων, αλλά και της επιστρεπτέας προκαταβολής, δηλαδή τα κρατικά δάνεια. Παρακάτω, παρατίθενται ερωτήσεις και απαντήσεις προκειμένου να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι εάν εντάσσονται στις κατηγορίες αυτών όπου θα δοθεί το έκτακτο επίδομα, καθώς και τι πρέπει να κάνουν για να το λάβουν.

– Ποιοι δικαιούνται το ποσό των 800 ευρώ;

– Ολοι οι εργαζόμενοι για τους οποίους αναστέλλεται προσωρινά η σύμβαση εργασίας τους, λόγω αναστολής λειτουργίας της επιχείρησης με κρατική εντολή, ή αναστέλλεται η σύμβασή τους μέχρι τις 30 Απριλίου 2020 λόγω μείωσης του τζίρου της επιχείρησης θα λάβουν τον Απρίλιο αποζημίωση ύψους 800 ευρώ. Η αποζημίωση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και δεν θα μπορεί να συμψηφιστεί με άλλες οφειλές. Ταυτόχρονα, το κράτος καλύπτει πλήρως τα ασφαλιστικά δικαιώματα, συνταξιοδοτικά και υγείας, των εργαζομένων και τις ασφαλιστικές εισφορές τους, με βάση το σύνολο του ονομαστικού τους μισθού.

– Η αποζημίωση των 800 ευρώ καλύπτει και εργαζομένους σε καθεστώς μερικής απασχόλησης;

– Καλύπτει κάθε εργαζόμενο σε επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή, είτε πλήρους είτε μερικής απασχόλησης, με σύμβαση εργασίας κατατεθειμένη στο σύστημα «Εργάνη» του υπουργείου Εργασίας.

– Τι πρέπει να κάνω για να λάβω την αποζημίωση;

– Ολοι οι εργαζόμενοι δικαιούχοι της αποζημίωσης θα κληθούν να συμπληρώσουν σχετική δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δημιουργήσει το υπουργείο Εργασίας και να δηλώσουν εκεί τον τραπεζικό λογαριασμό τους. Η αποζημίωση θα πιστωθεί απευθείας στους εργαζομένους. Θα πρέπει όμως ο εργοδότης να δηλώσει τους εργαζομένους σε αναστολή στο σύστημα «Εργάνη» και να το γνωστοποιήσει στους εργαζομένους που τελούν σε αναστολή οι συμβάσεις τους. Οι εργαζόμενοι που τελούν ήδη ή τυχόν θα τελούν σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας έως τις 30.4.2020 υποχρεωτικά θα πρέπει να έχουν εγγραφεί στην ειδική πλατφόρμα του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» μέχρι 31.3.2020.

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που ο εργοδότης δεν δηλώσει τους εργαζομένους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, θα αποκλείεται από την υπαγωγή του στα ευεργετικά μέτρα αναστολής οφειλών, δόσεων και καταβολών προς το Δημόσιο.

– Τι ισχύει για τους ανέργους;

– Οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν ή εξαναγκάστηκαν σε παραίτηση από την 1η Μαρτίου και έως 18 Μαρτίου 2020 θα λάβουν το επίδομα των 800 ευρώ. Προβλέπεται παράταση καταβολής τακτικής επιδότησης ανεργίας, καθώς και του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων και του βοηθήματος ανεργίας σε ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, για δύο ακόμη μήνες, σε όσους ανέργους το σχετικό δικαίωμα λήψης επιδόματος λήγει στις 31/3/2020.

– Θα πάρουν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις την αποζημίωση;

– Για αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις για το διάστημα 15 Μαρτίου-30 Απριλίου θα δοθεί ενίσχυση 800 ευρώ. Επίσης, προβλέπεται αναστολή πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών και φορολογικών υποχρεώσεων.

– Είμαι εργαζόμενος και ανεστάλη η σύμβαση εργασίας. Πώς θα πληρώσω το ενοίκιό μου;

– Για τους εργαζομένους των επιχειρήσεων που διακόπτουν υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους εξαιτίας των επιπτώσεων του κορωνοϊού και αναστέλλεται η σύμβαση εργασίας τους, εφόσον πρόκειται για πρώτη κατοικία, θα καταβληθεί το 60% του μισθώματος.
Σημειώνεται ότι για τους ιδιοκτήτες ακινήτων προβλέπεται η αναστολή πληρωμών των φορολογικών τους υποχρεώσεων και των πληρωμών δόσεων ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών, για 4 μήνες.

– Εχω ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων και έχει ανασταλεί η σύμβασή μου. Τι κάνω;  

– Για όλους τους εργαζομένους των οποίων η σύμβαση έχει ανασταλεί ή η επιχείρηση έκλεισε με κρατική εντολή, αναστέλλεται μέχρι 31 Αυγούστου η καταβολή των δόσεων και γενικότερα των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

– Θα δοθεί και τον Μάιο το έκτακτο επίδομα;

– Τα 800 ευρώ αφορούν τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. Εφόσον τα περιοριστικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας παραταθούν, ενδεχομένως να δοθεί και πάλι τον Μάιο και για κάθε μήνα που τυχόν θα παρατείνονται τα μέτρα.

Έντυπη Καθημερινή , Προκόπης Χατζηνικολάου

 

Σχετικά Άρθρα

Τρί, 31/03/2020 - 06:32
Interamerican

Ο ολοκληρωμένος ψηφιακός μετασχηματισμός της INTERAMERICAN κατά τα τελευταία χρόνια, φέρνει την εταιρεία σε θέση απόλυτης ετοιμότητας για την εξ αποστάσεως ψηφιακή λειτουργία της και στη γραμμή των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων στις πωλήσεις. Οι πελάτες, παλαιοί αλλά και νέοι σε διαδικασία ασφάλισης, εισάγονται σε μια σύγχρονη εμπειρία άμεσων διαδικασιών και διαχείρισης των αναγκών τους, με χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας σε κάθε πτυχή εξυπηρέτησης. Μοχλός είναι οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι του εταιρικού δικτύου πωλήσεων και οι συνεργαζόμενοι πράκτορες και μεσίτες, που λειτουργούν μέσα από ένα πλήρως αναπτυγμένο ψηφιακό γραφείο, την πλατφόρμα “askme”.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει έναν μηχανισμό σε ψηφιακό περιβάλλον για την εργασία της διαμεσολάβησης σε οκτώ σημεία συνεχούς επικοινωνίας και υποστήριξης των εργασιών των συνεργατών της, με σταθερή εστίαση στον πελάτη σε όλο το φάσμα των ασφαλιστικών αναγκών και της ενημέρωσής του. Εκπληρώνεται έτσι στην πράξη, στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, η αποστολή της INTERAMERICAN «να βοηθά τους ανθρώπους να ζουν πιο ασφαλείς, περισσότερο και καλύτερα». Τα λειτουργικά μέτρα που έχουν αναπτυχθεί από την εταιρεία:

 

1. Διασφαλίστηκε το 100% της λειτουργικότητας της INTERAMERICAN και όλων των γραφείων πωλήσεων με τηλε- εργασία.

2. Δημιουργήθηκε πλούσιο υλικό πληροφοριών, κατόπιν συνεργασίας της εταιρείας με έγκυρους οργανισμούς και ινστιτούτα, προκειμένου να προσφέρει καθημερινή ενημέρωση σε όλους τους πελάτες της, για οποιοδήποτε σημαντικό θέμα που αφορά στην υγεία τους.

3. Καταρτίστηκε αναλυτικός οδηγός για το πώς αποζημιώνει η εταιρεία στην περίπτωση της πανδημίας, σε όλα τα συμβόλαια. Σημειώνεται ότι η INTERAMERICAN δεν εξαιρεί την πανδημία σε ατομικά και ομαδικά συμβόλαια.

4. Ολοκληρώθηκε το ηλεκτρονικό  γραφείο των συνεργατών πωλήσεων “askme”, με τελευταίο βήμα το “e-postage”. Παρέχεται, έτσι, ολοκληρωμένη η δυνατότητα να μπορούν οι συνεργάτες να δημιουργούν αιτήσεις, να πραγματοποιούν underwriting, να εκδίδουν συμβόλαια και να αποστέλλουν μέσω email όλα  τα ασφαλιστικά έγγραφα στον πελάτη (ζωής, υγείας, αυτοκίνητου, λοιπών κλάδων). Ο πελάτης, αφού εξοφλήσει με οποιοδήποτε τρόπο επιλέξει, είναι άμεσα ασφαλισμένος με γρήγορη ηλεκτρονική διαδικασία.

5. Το contact center της εταιρείας λειτουργεί 100% με οργανωμένη τηλε-εργασία και επιλύει κάθε θέμα πελάτη και συνεργάτη: από την απάντηση σε κάθε ερώτημα, μέχρι την αποζημίωση και την εξόφληση ασφαλίστρων. Στελεχωμένο με 160 εργαζόμενους, το contact center διαχειρίζεται σε αυτή την περίοδο περί τα 3.000 τηλεφωνήματα ημερησίως.

6. Δημιουργήθηκε το εβδομαδιαίο newsletter «Advisor» με πολλές πληροφορίες για τους συνεργάτες των δικτύων πωλήσεων, με αναφορά στα νέα δεδομένα της αγοράς, τις αλλαγές σε προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρείας, καθώς και με σημαντικές ιδέες για το πώς θα υιοθετηθεί ένα νέο, περισσότερο digital, αποτελεσματικό μοντέλο εργασίας, με τις καλύτερες πρακτικές επικοινωνίας που έχουν εφαρμοστεί.

7. Η διοίκηση των πωλήσεων και οι συνεργάτες των δικτύων πωλήσεων επικοινωνούν συνεχώς μέσα από μια επαγγελματική πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων. Οργανώνονται καθημερινά τηλε-συναντήσεις εργασίας των στελεχών με τους συνεργάτες σε όλη την επικράτεια.

8. Παράλληλα, έχει οργανωθεί η ομαλή συνέχεια του πυκνού εκπαιδευτικού προγράμματος της INTERAMERICAN για τους συνεργάτες της στη γραμμή των πωλήσεων. Η εταιρεία παρέχει όλους τους εναλλακτικούς τρόπους, όπως e-learnings, webinars, virtual classes, chats, βιντεοδιασκέψεις ώστε να συνεχίσουν να αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες ψηφιακής επικοινωνίας, ενώ ξεκίνησε και σειρά τηλεκπαιδευτικής προετοιμασίας των συνεργατών για τις εξετάσεις πιστοποίησης στην πώληση επενδυτικών προϊόντων και επαγγελματικής επαναπιστοποίησης.