Χίος, Πέμπτη 16 Αυγούστου

Υψηλότερες από τις εμπορικές οι αντικειμενικές αξίες στη Χίο

Επισημαίνουν οι συμβολαιογράφοι Στ. Κανάριου και Ελπίδα Τσουρή - Η αύξηση της χαμηλότερης τιμής θα επιβαρύνει και τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων
Ακούστε το ηχιτικό
Τετ, 13/06/2018 - 14:49
Ηχητικό απόσπασμα: 

Υψηλότερα από τις εμπορικές διαμορφώνονται οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων στην πόλη της Χίου - τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων- μετά την ανακοίνωση των νέων τιμών, σύμφωνα με τις συμβολαιογράφους, Στέλλα Κανάριου και Ελπίδα Τσουρή.

Όπως είπε η κα Κανάριου σε συνέντευξή της στο Ράδιο «Α» από τις 20 περιοχές της Χίου στις 9 αυξάνονται οι αντικειμενικές κατά 50 ευρώ, όμως αυτό αφορά κυρίως εκείνες που άνηκαν στις χαμηλότερες κατηγορίες, όπως το Φρούριο (από 750 ευρώ, τώρα 800 ευρώ), το τμήμα Δαλασσινού – Παρθένη (από 900 στα 950 ευρώ) και ο Φραγκομαχαλάς (από 950 στα 1.000 ευρώ), ενώ σε ακριβές περιοχές, όπως το τμήμα της Απλωταριάς ή η παραλία από την Κουντουριώτου προς βόρεια, οι αξίες μένουν σταθερές .

Το κύριο, κατά την κα Τσουρή, είναι η αύξηση της χαμηλότερης τιμής από τα 750 ευρώ στα 800 ευρώ, μιας και αυτή είναι εκείνη που λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον υπολογισμό των προστίμων για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων σε όλη τη Χίο – όπως είπε χαρακτηριστικά μέχρι την Παρπαριά και το Αγ. Γάλας-   σε μια περίοδο που πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων προχωρούν στη συγκεκριμένη διαδικασία (θεωρείται απαραίτητη είτε για μίσθωση ακινήτου, είτε για μεταβιβάσεις ή ακόμα και για ένταξη σε προγράμματα, όπως το «Εξοικονομώ»).

Θυμίζουμε ότι στις αρχές του 2015 είχαν μειωθεί οριζόντια όλες οι αντικειμενικές αξίες. Για παράδειγμα, στο Φρούριο από τα 800 ευρώ/ τ.μ. μειώθηκε στα 750ευρώ και τώρα με την αύξηση επανήλθε στα 800 ευρώ.

Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν το κόστος των συμβολαίων, όπως είπαν οι δύο συμβολαιογράφοι, ενώ σημαντική θα είναι και η επιβάρυνση που θα επιφέρει η επικείμενη από 1η Ιούλη αύξηση  του νησιωτικού ΦΠΑ από το 17 στο 24%! Κι όλα αυτά σε μια περίοδο που η αγορά είναι παγωμένη.

«Τέλη του ’14 αρχές του ’15 υπήρχε μια τάση αύξησης των αγοραπωλησιών, κάτι που πλέον δεν υφίσταται. Τα συμβόλαια που γίνονται είναι εκείνα που δεν μπορούν να αποφευχθούν», κατά την κα Κανάριου η οποία αναφερόμενη στη σχέση εμπορικής και αντικειμενικής τιμής των ακινήτων σημείωσε: «Υπάρχουν εμπορικές τιμές, π.χ. σε ακίνητα παλαιά, που είναι κατά πολύ χαμηλότερες από τις αντικειμενικές, ενώ ειδικά για τα οικόπεδα – κυρίως τα μεγάλα- οι εμπορικές τιμές έχουν πέσει ακόμα και κατά 40%!»

«Ελάχιστες αν όχι μηδενικές είναι οι αγοραπωλησίες», σχολίασε η Ελπίδα Τσουρή και συνέχισε: «Εκείνα τα οποία εξακολουθούν να γίνονται – σε πολύ μειωμένο βαθμό- είναι οι γονικές παροχές και φυσικά οι αποδοχές κληρονομιάς. Μ’ αυτά τα δεδομένα δεν μπορούμε να μιλάμε για αγορά ακινήτων στη Χίο».

Όπως είπε η ίδια οι νέες αντικειμενικές αξίες θα ισχύσουν άμεσα για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, από 1/1/2019  για τις μεταβιβάσεις και μένει να διευκρινιστεί αν θα ισχύσουν οι αυξημένες τιμές για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων.

Σχετικά Άρθρα

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ
Τρί, 14/08/2018 - 19:09
Με εξαίρεση το 2016, από το 2012 μέχρι σήμερα η ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις

Στα επίπεδα των 185 – 190 χιλιάδων επιβατών τείνει να σταθεροποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια η ακτοπλοϊκή κίνηση στο νησί, όσον αφορά τους αφιχθέντες με τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές εσωτερικού, με προορισμό το λιμάνι της Χίου.

Αν εξαιρέσει κανείς τους αφιχθέντες του 2016, που ήταν κατά 10.000 λιγότεροι, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε και παρουσίασε στην «Α» η Κεντρική Λιμενάρχης Χίου, Ειρήνη Αργύρη, τα υπόλοιπα χρόνια η κίνηση των αφιχθέντων κυμάνθηκε στον αριθμό που προαναφέρθηκε με εξαίρεση τα έτη 2009 και 2010 που είχαμε τη χειρότερη χρονιά της δεκαετίας (149.918 επιβάτες) και την καλύτερη χρονιά (213.478 επιβάτες), αντίστοιχα.

Όπως εκτιμά η κα Αργύρη, κρίνοντας από τα δεδομένα της ακτοπλοϊκής κίνησης το πρώτο επτάμηνο του 2018 που καταγράφει 102.822 αφιχθέντες, φέτος, εκτός απροόπτου, ο αριθμός των αφιχθέντων θα κλείσει στα ίδια με πέρσι επίπεδα.

Στα επίπεδα του 2015 επιστρέφουν τα δρομολόγια που εκτελούνται στις γραμμές εσωτερικού από και προς το λιμάνι της Χίου

 

Κι έρχεται για τη συνέχεια  της επεξεργασίας των δεδομένων το ερώτημα: τελικά τα δρομολόγια που μειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του επιβατικού κοινού, ή η μείωση των επιβατών οδήγησε στη μείωση των δρομολογίων, με τις εταιρείες να βάζουν περισσότερα το καλοκαίρι και να περιορίζουν τους πλόες την υπόλοιπη περίοδο;

Μένοντας μόνο στην αλήθεια των αριθμών και επικεντρώνοντας στο 1ο εξάμηνο των ετών από το 2015 έως το 2018 εκείνο που διαπιστώνουμε είναι ότι τα δρομολόγια των πλοίων φέτος έχουν φτάσει στα επίπεδα του 2015, είναι μειωμένα -μέχρι και 12,9%- σε σχέση με το 2016 και 2017, όμως δεν παρατηρείται ανάλογη μείωση επιβατών και μάλιστα σε σχέση με το 2016 το ’18 υπάρχει αύξηση κατά 1,2% (στα όρια του στατιστικού λάθους) στους αποβιβασθέντες.

Το «ακτοπλοϊκό τσουνάμι» των προσφύγων – μεταναστών

Η αναφορά στα στοιχεία επικεντρώθηκε κυρίως στους αφιχθέντες και όχι σε εκείνους που επιβιβάστηκαν στα πλοία της γραμμής από το λιμάνι της Χίου, με δεδομένο ότι για το 2015 και το 2017 δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο εξάμηνο του 2016 έφυγαν 87.774 επιβάτες, αλλά το ίδιο διάστημα οι μετανάστες που αναχώρησαν από τη Χίο έφτασαν στον αριθμό των 34.966, ενώ και το 2015 μέσα στους 82.774 επιβάτες που έφυγαν από Χίο ήταν και 12.826 πρόσφυγες – μετανάστες! Αν αφαιρεθούν λοιπόν από το επιβατικό κοινό οι μεταφορές των προσφύγων, τότε, κατ’ εκτίμηση, όπως φαίνεται στα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ειρήνη Αργύρη, το 2018 έχουμε μείωση επιβιβασθέντων κατά 2,2% σε σχέση με το ’17, κατά 6,3% σε σχέση με το 2015, και αύξηση 24% συγκριτικά με το 2016!