Έκπληκτος... και ο Μηταράκης για "επιλεκτική μνήμη στελεχών ΠΑΣΟΚ"

Η απάντησή του στην Ελπίδα Τσουρή για το έργο του αεροδρομίου: Παραδίδουμε στην πράξη και όχι στα λόγια
Πέμ, 27/11/2025 - 13:06

Χωρίς να κατονομάζει την Ελπίδα Τσουρή, επί της ουσίας απαντά στην πρώην Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ για το έργο του αεροδρομίου Χίου, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Νότης Μηταράκης, επισημαίνοντας ότι από το 2019 και μετά το έργο πέρασε από τα... χαρτιά στην πράξη.

"Είμαι πράγματι έκπληκτος με την… επιλεκτική μνήμη στελεχών του ΠΑΣΟΚ για το Αεροδρόμιο Χίου.

Ευτυχώς, όπως έλεγε και η παλιά ελληνική ταινία, υπάρχουν χαρτιά", αναφέρει σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης  και συνεχίζει:

"Τι έγινε πραγματικά

- 2004 – Κυβέρνηση ΝΔ

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 764/Δ/24-08-2004) ορίζεται η απαλλοτρίωση 140 στρεμμάτων για την υλοποίηση του συνολικού master plan του αεροδρομίου.

- 2010 – Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ

Στις 31 Αυγούστου 2010 το Μονομελές Πρωτοδικείο Χίου καθορίζει:

•⁠  ⁠την τιμή μονάδας αποζημίωσης

•⁠  ⁠και προθεσμία 18 μηνών για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, δηλαδή έως τέλος Φεβρουαρίου 2012.

- Φεβρουάριος 2012 – Αποτυχία υλοποίησης

Όταν έκλεισε η 18μηνη προθεσμία (29.02.2012), είχαν απαλλοτριωθεί μόνο 75 στρέμματα – δηλαδή η μισή έκταση από αυτή που προέβλεπε το αρχικό master plan.

-  2014 – Ως Υφυπουργός Ανάπτυξης

Συντόνισα με τις συναρμόδιες υπηρεσίες τις διοικητικές αποβολές των ιδιοκτητών από την ήδη απαλλοτριωμένη έκταση, ώστε να προχωρήσει επιτέλους το έργο.

- 2017 – Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Για την υπόλοιπη έκταση, η απαλλοτρίωση ανακλήθηκε αυτοδίκαια με υπουργική απόφαση, βάσει σχετικής διαπιστωτικής πράξης του αρμόδιου Υπουργείου (Μάιος 2014).

Άρα, πληρώθηκαν μόνο τα 75 στρέμματα, εκεί όπου σήμερα υλοποιείται η επέκταση του διαδρόμου – δεν πληρώθηκε επιπλέον έκταση.

-Νέο Master Plan ΥΠΑ (2017)

Η ΥΠΑ εκπονεί νέο master plan για τον Κρατικό Αερολιμένα Χίου, που περιλαμβάνει:

•⁠  ⁠νέο κτίριο αεροσταθμού & περιβάλλοντα χώρο

•⁠  ⁠επέκταση διαδρόμου από 1.500 μ. σε 1.800 μ.

•⁠  ⁠επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών.

- Υπογράφεται μνημόνιο συνεργασίας Υπουργείου – Περιφέρειας – Δήμου, όπου ο κάθε φορέας αναλαμβάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για να προχωρήσει το έργο.

 

Από τα χαρτιά… στο αποτέλεσμα 

Από το 2019, με την εκλογή της Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, μπήκε σε πλήρη υλοποίηση το συνολικό project:

- Ανακατασκευή & επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού

- Επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης και του περιβάλλοντος χώρου

Στην περίοδο 2019–2025:

•⁠  ⁠ολοκληρώθηκαν όλες οι απαιτούμενες μελέτες

•⁠  ⁠εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση

•⁠  ⁠έγιναν οι διαγωνισμοί

•⁠  ⁠υπογράφηκαν οι συμβάσεις

•⁠  ⁠τα έργα εκτελούνται

- Το νέο κτίριο έχει ήδη ολοκληρωθεί.

- Το έργο του διαδρόμου βρίσκεται σε εξέλιξη.

 Το νέο αεροδρόμιο Χίου είναι έργο Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας, με ξεκάθαρο σχέδιο, σαφές χρονοδιάγραμμα και μετρήσιμο αποτέλεσμα.

 

Για τις επιπλέον απαλλοτριώσεις & parking

Οι επιπλέον απαλλοτριώσεις ολοκληρώνονται φέτος, και πάλι από Κυβέρνηση ΝΔ, σε συνέχεια δικαστικών αποφάσεων.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει απαντήσει σε ερώτησή μου ότι θα προχωρήσει στη δημιουργία χώρων στάθμευσης – ώστε το αεροδρόμιο να έχει πλήρως λειτουργική υποδομή, end-to-end.

 

Υστερόγραφα, αλλά ουσίας 

-  Έχω συνηθίσει το εξής «μοντέλο λειτουργίας»:

•⁠  ⁠Όταν κάτι αργεί, φταίει ο Μηταράκης.

•⁠  ⁠Όταν τελειώνει, σιγά, όλοι μαζί το κάναμε…

- Να μην ξεχάσω και τη «συνεισφορά» της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στο Φράγμα Κόρης Γεφύρι:

Αντί να ολοκληρώσει το έργο την περίοδο 2010–2012, η τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης το διέκοψε τον Ιούλιο 2010.

Το αποτέλεσμα; Μια δεκαετία γεμάτη προβλήματα, τα οποία ακόμη και σήμερα προσπαθούμε να επιλύσουμε, με πρόσθετο κόστος, καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τους πολίτες.

 

 Συμπέρασμα:

Η Χίος δεν χρειάζεται άλλες αντιπαραθέσεις.

Χρειάζεται συνέπεια, σχέδιο και δουλειά.

Και αυτά τα παραδίδουμε στην πράξη – όχι στα λόγια."

Σχετικά Άρθρα