
Με κινητοποιήσεις με το Καλημέρα στα Σχολεία, αντιδρούν οι Δάσκαλοι, αρχής γενομένης από την Πέμπτη 18/9 στις 2.00 μ.μ. στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εντοπίζοντας σειρά προβλημάτων, που προέκυψαν μετά πό συνάντηση γονέων.
Σχετική είναι η παρακάτω ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων Χίου.
"Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Έπειτα από τη σημερινή δυναμική συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών και τον γόνιμο διάλογο που πραγματοποιήθηκε στον Οίκο Διδασκάλου Χίου, με θέμα τις υποβαθμίσεις των Σχολείων, την αύξηση των μαθητών στις τάξεις, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, παράλληλης στήριξης και σχολικούς νοσηλευτές, καθώς και τη μη λειτουργία ή υπολειτουργία ολοήμερων τμημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού, αναδείχθηκαν σοβαρά προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων. Στη Χίο δεν λειτουργεί πλέον κανένα 12τάξιο σχολείο γεγονός που προμηνύει και τη χειροτέρευση της κατάστασης για τα επόμενα χρόνια.
Στη βάση αυτή, αποφασίστηκε άμεση κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Χίου, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου στις 2:00 μ.μ. Παρακαλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες και προϊσταμένους/ες να ενημερώσουν άμεσα τους συναδέλφους καθώς και τα μέλη των Συλλόγων Γονέων, ώστε να υπάρχει μαζική και δυναμική συμμετοχή ξεκινώντας από την ημέρα του αγιασμού.
Στη συνάντηση, εκφράστηκε η κοινή αντίληψη ότι η μαζική κινητοποίηση πρώτα και κύρια μπορεί να ασκήσει πραγματική πίεση στη διεύθυνση και το Υπουργείο, χωρίς αναμονή για "μαγικές λύσεις". Από τη μεριά του Συλλόγου, τονίσαμε ότι η κατάσταση αυτή αφορά μια διαχρονική συνειδητή πολιτική επιλογή, με όλες τις κυβερνήσεις που αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ως "κόστος".
Επιπλέον, κατατέθηκαν σοβαρές επισημάνσεις για τις σχολικές υποδομές, ενώ ακόμα και απλές παρεμβάσεις και επιδιορθώσεις παίρνουν αρκετό καιρό για να γίνουν. Υπάρχουν νηπιαγωγεία χωρίς αυλή, με απαράδεκτες συνθήκες όπως τουαλέτα μέσα στις αίθουσες, καθώς και περιπτώσεις τμημάτων με 25 παιδιά σε μία τάξη. Από την άλλη, υπάρχουν σχολεία που αναζητούν παιδιά για να "επιβιώσουν", ως άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Τονίστηκε ότι η επίκληση στην υπογεννητικότητα είναι υποκριτική τη στιγμή που το Υπουργείο υποχρεώνει την αναζήτηση 30 μαθητών για να διαμορφωθούν 2 τμήματα. Επίσης, επισημάνθηκε ότι την υπογεννητικότητα δεν μπορεί να την επικαλούνται εκείνοι που αφήνουν τις αναπληρώτριες χωρίς 9μηνη άδεια εγκυμοσύνης, εκείνοι που κλέβουν τον 13ο και 14ο μισθό εκτινάσσοντας τους φόρους και τόσα άλλα που αποθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί.
Αναδείχθηκε ακόμα, η ανάγκη για μεταστέγαση του 12ου Νηπιαγωγείου σε νέο και κατάλληλο κτίριο όπως και για ακόμη μία φορά η μεταστέγαση του 7ου και 11ου Νηπιαγωγείου στα καινούργια κτίρια που παραμένουν ανεκμετάλλευτα εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα οι μαθητές να συνεχίζουν να φοιτούν σε ακατάλληλες αίθουσες.
Αναδείχθηκαν επίσης ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής, ενώ δεν υπάρχουν ακόμα, οι απαραίτητες βεβαιώσεις ασφάλειας σύμφωνα με τον πολεοδομικό κανονισμό τη στιγμή που μεγαλώνει ο αριθμός στις τάξεις, όπως επαρκής φωτισμός, αερισμός και συνθήκες υγιεινής. Παράλληλα, εκφράστηκε αγωνία για τη συντήρηση και τη λειτουργία των καυστήρων, ως προς την απόστασή τους από τις αίθουσες και την πιστοποίησή τους. Επιπλέον, εντοπίζονται σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας, με τις καθαρίστριες να εργάζονται με τρίωρες συμβάσεις, ενώ τα σχολεία λειτουργούν περισσότερες από οκτώ ώρες ημερησίως.
Εκείνοι που μας έφτασαν ως εδώ μιλούν για "αξιολόγηση" και πλέον καταλαβαίνουν πολλοί περισσότεροι τι εννοούν. Δημόσιο σχολείο υποβαθμισμένο για τους πολλούς, με αναζήτηση πόρων σε μάνατζερ. Δεν αποδεχόμαστε την "κανονικότητα" που μας επιφυλάσσουν. Θα αγωνιστούμε για τις ανάγκες των παιδιών και των γονέων που είναι άρρηκτα δεμένες με την παιδαγωγική υπόσταση και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
Ενωμένοι θα παλέψουμε για ένα καλύτερο σχολείο!"






































