
Η ΕΛΜΕ Χίου συγχαίρει θερμά όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων της Χίου των Ψαρών και των Οινουσσών που συμμετείχαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, σημειώνοντας σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ότι αναγνωρίζει τον πολύπλευρο αγώνα που έδωσαν, με επιμονή, κόπο και αξιοπρέπεια, για να πετύχουν τους στόχους τους μέσα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και πιεστικό περιβάλλον.
"Αξίζουν συγχαρητήρια στους ίδιους, στους γονείς τους που στάθηκαν δίπλα τους με αγωνία και αγάπη, αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς που με αυταπάρνηση και υψηλό αίσθημα ευθύνης έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό πλάι στους μαθητές τους όλα αυτά τα χρόνια, κάτω από δυσχερείς εργασιακές και κοινωνικές συνθήκες", αναφέρει και παράλληλα εκφράζει την αντίθεσή της για την σύγκριση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ανά σχολική μονάδα, που έκανε χθες η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίθου, λέγοντας ότι μ'αυτόν τον τρόπο κατηγοριοποιούνται μαθητές και σχολεία.
Αναλυτικά επ' αυτού σημειώνει:
"Οι εκπαιδευτικοί της Χίου συνεχίζουμε να διδάσκουμε με ευσυνειδησία, αφοσίωση και συλλογικό πνεύμα, παρά τις όποιες δυσκολίες, στηρίζοντας με κάθε τρόπο τους μαθητές μας. Ταυτόχρονα, εκφράζουμε την κατηγορηματική μας αντίθεση σε κάθε απόπειρα «κατηγοριοποίησης» μαθητών και σχολείων, μέσα από την ποσοτική ανάλυση και σύγκριση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ανά σχολική μονάδα. Μια τέτοια προσέγγιση αγνοεί τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου και του μαθητικού του δυναμικού, οι οποίες μεταβάλλονται κάθε χρονιά, και οδηγεί σε επικίνδυνες απλουστεύσεις και αδικίες.
Η δημόσια δωρεάν Παιδεία δεν πρέπει είναι πεδίο ανταγωνισμού και κατηγοριοποίησης αλλά χώρος καλλιέργειας, ισότητας και στήριξης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και μαθητριών μας.
Δεν θα διαφωνούσαμε βέβαια - όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια - να δημοσιοποιούνται τα γενικά στατιστικά στοιχεία της επίδοσης των μαθητών συνολικά για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ του νομού μας.
Η επιτυχία κάθε μαθητή είναι μοναδική και ανεκτίμητη, ανεξαρτήτως βαθμολογίας και οποιασδήποτε στατιστικής ανάλυσης. Αλλά και η τυχόν αποτυχία του δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως καταστροφή αλλά ως αφετηρία νέων προσπαθειών στο μακρύ και πολυκύμαντο ταξίδι της ζωής.
Καλή συνέχεια σε όλους και όλες στον δρόμο της γνώσης, της ελπίδας και της δημιουργίας!"