Η παιδεία "Με άλλο μάτι"

Τετ, 18/04/2018 - 16:37

Τι είδους παιδεία έχουμε σήμερα στη χώρα μας; Τα παιδιά μας, ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, τι προσλαμβάνουσες έχουν από το σχολείο; Πόσο επηρεάζει το γεγονός ότι το λύκειο αποτελεί τον προθάλαμο των πανεπιστημίων; Μπορεί να αντιμετωπιστεί η παραπαιδεία; Ο εκπαιδευτικός τι μπορεί να κάνει σε μια τάξη 25 και 27 ατόμων; Πόσο επηρεάζει τη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας το γεγονός ότι κάθε χρόνο αλλάζει σε μεγάλο βαθμό το εκπαιδευτικό προσωπικό; Ο δάσκαλος, ή ο καθηγητής πρέπει να αξιολογείται και πως; Να προκρίνεται η αριστεία στα σχολεία η όχι ; Τελικά το 4χρονο που είναι καλύτερα να πάει από του χρόνου, στον βρεφονηπιακό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο;

Σ’αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απαντούν στην εκπομπή «Με άλλο Μάτι» της τηλεόρασης της «Αλήθειας», που θα προβληθεί τη Δευτέρα 23 Απριλίου, στις 8 μ.μ. και στις 12μ.μ. ο Στέφανος Τσίγκος, ο Σταύρος Σταυρινούδης και ο Γιώργος Πατεριμός, Πρόεδροι των Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, ΕΛΜΕ και Ένωσης Γονέων, αντίστοιχα.

Το ενδιαφέρον στην συζήτηση έγκειται στο ότι κουβεντιάζουν, όχι ως συνδικαλιστές αλλά κυρίως ως εκπαιδευτικοί και γονείς,  με νηφάλιο τρόπο για τα υπαρκτά προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, καταθέτουν τις απόψεις τους και συμφωνούν στο ότι πολλά είναι εκείνα που πρέπει να αλλάξουν.

Ενδεικτικά παρουσιάζουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα των αναφορών τους:

Σταύρος Σταυρινούδης: «Δυστυχώς το σφιχτό αναλυτικό πρόγραμμα και η πίεση να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη, δομημένη ύλη έρχεται και ευνουχίζει την όλη διαδικασία και ταυτόχρονα το να έχουμε μαθητές 25 ίσως και κάποιες φορές 27 μαθητές στην τάξη, δημιουργεί προβλήματα. Χρειάζεται μια αντίστοιχη κατανόηση των συνθηκών που έχουμε στο σχολείο και από το γονιό, να διεκδικήσουμε από κοινού ένα αίτημα π.χ. μείωση αριθμού μαθητών ή προσλήψεις μόνιμου προσωπικού».

Στέφανος Τσίγκος: «Φανταστείτε σ’ένα σχολείο της πόλης που έχει 30 εκπαιδευτικούς οι 15 ή 17 να αλλάζουν κάθε χρόνο. Ξέρετε καμία επιχείρηση που το μισό και περισσότερο προσωπικό να αλλάζει κάθε χρόνο και να λειτουργεί σωστά; Κι αυτοί έχουν να κάνουν με εργαλεία, ενώ ο εκπαιδευτικός έχει να κάνει με ανθρώπινες ψυχές...

..Πως θα κάνεις εργασία στην τάξη με 25 άτομα;. Μέχρι να κάνεις μια γύρα έχει τελειώσει ο χρόνος»

 

Γ. Πατεριμός: «Δεν μπορεί ένα σχολείο να ανοίγει στις 10 Σεπτέμβρη και να έχει μόνο 3 εκπαιδευτικούς»

 

Στ. Σταυρινούδης για παραπαιδεία, ακόμα και από εκπαιδευτικούς που είναι στα σχολεία: «Ή να αποδεχτούμε μια πραγματικότητα και να μη ζούμε με το δήθεν, ή  να αλλάξουμε το δήθεν και να το κάνουμε πραγματικό».

Στ. Τσίγκος: «Δεν θα υπήρχε η παραπαιδεία αν είχε αποσυνδεθεί η Β/βαθμια εκπαίδευση με την εισαγωγή στις τριτοβάθμιες σχολές. Εαν – υποθετικά – μπορούσε κάθε παιδί να μπει με βάση τα στάνταρ που θα ‘δινε κάθε σχολή κι από εκεί και πέρα ας μην την τελείωνε αν δεν μπορούσε να τη βγάλει και από εκεί και πέρα ας ρίχναμε περισσότερο βάρος στην μόρφωση του παιδιού. Αλλά εμείς τα βλέπουμε ανάποδα».

Γιώργος Πατεριμός: «Πηγαίνουν 30 αιτήσεις στα ΚΕΔΥ για παράλληλη στήριξη. Στέλνει το υπουργείο 10 ποιος θα τις πάρει; Τα υπόλοιπα παιδιά τι θα κάνουν; Από εκεί ξεκινάμε στην παραπαιδεία. Τώρα με τις... ευλογίες του κράτους οι γονείς προσλαμβάνουν άτομα για να προσφέρουν αυτήν την υπηρεσία μέσα στο σχολείο!»

Για την αξιολόγηση είπαν:

Γ. Πατεριμός: «Να γίνεται εφόσον έχουν εξασφαλιστεί σωστές προϋποθέσεις για τη λειτουργία των σχολείων. Πώς θα κρίνεις έναν εκπαιδευτικό που έχει να κάνει με 25 και περισσότερα παιδιά μέσα στην τάξη;"

Στ. Τσίγκος: «Η αξιολόγηση γίνεται από τον ίδιο το μαθητή»

Στ. Σταυρινούδης : «Πρέπει να γίνεται συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και να τίθενται συλλογικοί και όχι ατομικοί στόχοι. Δεν μπορούν να μπουν ατομικοί δείκτες»

Για εγγραφή 4χρονων στα νηπιαγωγεία:

Στ. Τσίγκος: «Στο νηπιαγωγείο θα μάθει αυτά που πρέπει να μάθει με βάση την αντίστοιχη ηλικία, χωρίς να το τραβάνε τα βρέφη προς τα κάτω, επιτυγχάνεται δηλαδή η κοινωνικοποίηση του παιδιού»

 

Σχετικά Άρθρα