Να αφήσουν τα «πειράματα» της τηλεκπαίδευσης και να λειτουργήσουν τα σχολεία

Προτείνουν η Πρόεδρος του Συλ. Δασκάλων & Νηπιαγωγών και ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Χίου
Πέμ, 19/11/2020 - 16:06

Τηλεκπαίδευση μετ’ εμποδίων και για τους μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών, που χθες -για πρώτη ημέρα- επιχείρησαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μάθημα, πλην όμως αυτό δεν κατέστη δυνατό σε πολλές περιπτώσεις, όπως ανέφεραν σήμερα σε συνεντεύξεις τους στο Ράδιο «Αλήθεια» τόσο η Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, Μαρία Μουτρίκα όσο και ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων, Μιχάλης Πουλάδας.

«Θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά με όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών», ανέφερε η κα Μουτρίκα η οποία είπε χαρακτηριστικά ότι αυτό που απεδείχθη χθες ήταν ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει συνδεθεί με την πραγματικότητα. Σημείωσε δε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες το καλύτερο θα ήταν να γίνει εκ περιτροπής μάθημα στα σχολεία.

Την εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων, με όλα τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται για την υγιεινή και την ασφάλεια μαθητών και  εκπαιδευτικών πρότεινε και ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Χίου, Μιχάλης Πουλάδας, μετά την πτώση του συστήματος τηλεκπαίδευσης χθες.

Καλύτερα να γίνεται μάθημε έστω με πιο αργό ρυθμό, παρά να μη γίνεται καθόλου, αφού χθες μάθημε δεν έγινε, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναλυτική ανακοίνωση για το θέμα έχει εκδώσει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου που σημειώνει ότι η «ανεύθυνη κυβερνητική πολιτική κλείνει τα σχολεία».

Σ’αυτήν αναφέρει:

«Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ανακοίνωσε το κλείσιμο των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων. Ακόμα και την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γίνεται φανερή η αποτυχία της πολιτικής τους για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία αλλά και συνολικά, δεν έχουν το θάρρος να αναλάβουν την παραμικρή ευθύνη.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.

Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν, με τραγικό τρόπο, ότι όλες οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν αναγκαίες και επιτακτικές για την ασφαλή, δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Για τα Ειδικά Σχολεία, που παραμένουν ανοιχτά, είναι κυριολεκτικά εγκληματικό το ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί, όσα προπαγανδιστικά κόλπα και αν σκαρφιστούν!

Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν έστω μία αίθουσα, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να χτυπάνε αγωνιζόμενους μαθητές και να οργανώνουν ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Από τον περασμένο Μάρτη η κυβέρνηση της ΝΔ και συγκεκριμένα το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να εισάγει τη σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης! Ξεκίνησε τον Απρίλη δειλά- δειλά σε μοτίβο επαναλήψεων της ύλης (για να μη χαθεί η επαφή με τους μαθητές) και πλέον έχουμε φτάσει στην υποχρεωτική, σύγχρονη τηλεκπαίδευση με διδασκαλία νέας ύλης! Το «σχέδιο» του υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ουσιαστική προσπάθεια στήριξης των μαθητών, για τη διατήρηση της επαφής εκπαιδευτικού – μαθητή με όλα τα μέσα, για τη συνέχιση της παιδαγωγικής σχέσης ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι όχι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά ότι είναι επικίνδυνοι!

Η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μεταφορά του από τις 14:10 έως τις 17:20 αποκαλύπτει, παρά τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα του Υπουργείου, ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η αναφορά της Υπουργού ότι στη Δευτεροβάθμια εδώ και μια εβδομάδα γίνονται 6ωρα και 7ωρα μέσω webex μόνο γέλια -αν όχι κλάματα- προκαλεί, μιας και όλοι γνωρίζουμε το φιάσκο με την κατάρρευση του συστήματος.

Μας λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι παιδιά 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση από τις 9 το πρωί… και στις 2 (ανάμεσα σε μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση) θα συνδέονται για 3 ώρες στον υπολογιστή για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μόνο και μόνο επειδή το πρωί το σύστημα «δεν τους αντέχει». Το ερώτημα είναι: οι μαθητές αντέχουν;

Δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ούτε καν αναφορά δεν έγινε από την Υπουργό Παιδείας, στους μαθητές που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (πάνω από 1 στους 5) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία, στα σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως. Προφανώς δε θα αναλύσουμε το ανέκδοτο της «παρακολούθησης» του μαθήματος μέσω σταθερού τηλεφώνου.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πώς θα υποστηριχτούν; Θα μπορούν μέσω της τηλεκπαίδευσης να κατανοήσουν την νέα γνώση ή το μαθησιακό χάσμα θα διογκωθεί;

Το Υπουργείο υποχρεώνει παιδιά να βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη τουλάχιστον για 3 ώρες!

Καταργείται λοιπόν η ισότητα ευκαιριών και η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε, παρόλο που το Υπουργείο εδώ και 8 μήνες «δεν πρόλαβε» να πραγματοποιήσει ούτε μια ώρα επιμόρφωση. Θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας αξιοποιώντας όλα τα μέσα, όπως κάναμε και τον περασμένο Μάρτιο. Θα κρίνουμε με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πώς θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

Έχουμε βαθιά πεποίθηση ότι:

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Γι’ αυτό και απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση:

Να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες. Τώρα να παρουσιάσει το Υπουργείο σαφές και υλοποιήσιμο πλάνο για:

Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.

Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις - 15 μαθητές ανά τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.

Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.

Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.

Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού.

Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό. Ελεύθερη διέλευση σε διόδια και πορθμεία.

Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Να γίνει εδώ και τώρα η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη. Καμία απόλυση εκπαιδευτικών (τρίμηνα, παράβολα κ.τ.λ.). Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!

Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

Με βάση την απόφαση για αναστολή λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων απαιτούμε:

Να γίνει άμεσα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων, μέσα στα οποία πρέπει να οργανωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους συναδέλφους δεν μπορούν από τα σπίτια τους.

Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.

Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.

Είναι προφανές ότι καμία «απουσία» μαθητή δεν πρέπει να περαστεί για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά.

Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι: πρώτον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία και δεύτερον, θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.

Αντί το Υπουργείο και η κυβέρνηση να πειραματίζονται με την εκπαίδευση (το κάνουν επανειλημμένα) θα έπρεπε η κυρία Υπουργός να κάνει διάλογο με τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών που έχουν περισσότερη γνώση της σχολικής πραγματικότητας από την ίδια και να ικανοποιήσει το βασικό αίτημά των εκπαιδευτικών:

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ

ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μέσα στις τάξεις.

Δυστυχώς η συγκεκριμένη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (όπως και πολλές άλλες διαχρονικά) έχει αποδειχτεί κατώτερη των περιστάσεων, ανακόλουθη και χωρίς επίγνωση της σχολικής πραγματικότητας! Η κυβέρνηση της ΝΔ στηρίζει αυτήν την ηγεσία και φέρει την αποκλειστική ευθύνη για όλη αυτήν την κατάσταση. Η κυβέρνηση είχε 6 ολόκληρους μήνες να μεριμνήσει ώστε να παρθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην κλείσουν τα σχολεία. Απέτυχαν!

Θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά με όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συντονίζουμε τη δράση μας.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να αποτυπώσουν τις ελλείψεις σε τεχνολογικά μέσα σε επίπεδο σχολικής μονάδας.»

Σχετικά Άρθρα