Αφού ολοκλήρωσαν την για δύο χρόνια υπηρεσία τους ως δόκιμοι εκπαιδευτικοί ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οι νεοδιόριστοι από το καλοκαίρι του 2020 και ενώ περίμεναν τη μονιμοποίησή τους από το Υπουργείο Παιδείας, βρίσκονται αντιμέτωποι με τη νέα μορφής αξιολόγηση, που ακυρώνει την προηγούμενη διαδικασία στην οποία υποβλήθησαν, έχοντας ήδη αξιολογηθεί από τους διευθυντές των σχολείων τους.
Έτσι η εργασιακή τους ομηρία παρατείνεται, όπως κατήγγειλε και η Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου, Αγγελίνα Σκουφάλου, η οποία σε παρέμβασή της στο Ράδιο - Αλήθεια αναφέρθηκε στους λόγους που οδηγούν αύριο και τους εκπαιδευτικούς της Χίου, να προχωρούν σε συμβολική διαμαρτυρία στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμμετέχοντας στην κινητοποίηση που εξήγγειλε η ΔΟΕ.
Η κα Σκουφάλου επεσήμανε ότι είναι προκλητικό για τους συναδέλφους της, που χρόνια ήταν αναπληρωτές, να βρίσκονται πάλι στην αναμονή και κατήγγειλε την πρακτική του υπουργείου που επιδιώκει να κρίνει την επάρκειά τους, μετά από τόσα χρόνια μέσα στις τάξεις, μέσα από ένα 45λεπτο «διδασκαλίας» μπροστά στον διευθυντή του σχολείου και ένα άλλο 45λεπτο σε ένα σύμβουλο εκπαίδευσης.
Αναλυτικά στο θέμα αναφέρεται η παρακάτω ανακοίνωση του τοπικού συλλόγου Δασκάλων:
"Τον Αύγουστο του 2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο διετία των δόκιμων νεοδιόριστων συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής. Με βάση τον νόμο 4589/2019 με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι διορισμοί στην εκπαίδευση, θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από τις Διευθύνσεις η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών αυτών.
Η σχετική πράξη μονιμοποίησης εκδίδεται από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, κατόπιν πρότασης του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου μέσα σε δύο (2) μήνες από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Η δοκιμαστική περίοδος των νεοδιόριστων έληξε στις 19/8/2022, επομένως η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης οφείλει να εκδοθεί το
αργότερο έως τις 19/10/2022.
Ενώ είχε ξεκινήσει η διαδικασία σε πολλές πρωτοβάθμιες, όπως και στην Πρωτοβάθμια Χίου, το υπουργείο μέσα από την τροπολογία (24/11/2022) για την ανάδειξη των νέων διευθυντών σχολείων δείχνει την πρόθεση του να μην μονιμοποιήσει ΑΜΕΣΑ τους δόκιμους συναδέλφους μετά τη λήξη της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας εάν δεν αξιολογηθούν καλώς με βάση τον νέο νόμο για την Αξιολόγηση. Η φράση «..έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 2 έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας, ακόμα κι αν δεν υλοποιήθηκε η διαδικασία αξιολόγησής τους του Κεφαλαίου Γ’ του Μέρους Γ’, η οποία απαιτείται για τη μονιμοποίηση τους σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’13) και τις παρ. 7 του άρθρου 66 και 3 του άρθρου 78 του παρόντος, μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης… » δε χωρά καμία αμφισβήτηση.
Είναι δεδομένο ότι η διαδικασία μονιμοποίησης των νεοδιόριστων έχει διακοπεί με αποτέλεσμα χιλιάδες νεοδιόριστοι να μένουν «ξεκρέμαστοι».
Είναι πραγματικά προκλητικό για τους χιλιάδες συναδέλφους που ζούσαν τόσα χρόνια μέσα στο καθεστώς αναπλήρωσης, που έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα κρατώντας το δημόσιο σχολείο όρθιο να ξαναμπαίνουν πάλι σε κατάσταση ομηρίας. Αλήθεια, ποιος μπορεί να πάρει στα σοβαρά την πρόθεση του Υπουργείου να κρίνει την επάρκειά του, μετά από τόσα χρόνια μέσα στις τάξεις, μέσα από ένα 45λεπτο «διδασκαλίας» μπροστά στον διευθυντή του σχολείου και ένα άλλο 45λεπτο σε ένα σύμβουλο εκπαίδευσης.
Αλήθεια, τα ακριβοπληρωμένα προσόντα, τα διπλά μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά, οι ξένες γλώσσες, τα σεμινάρια, τα πτυχία υπολογιστών, η δεκάχρονη ως εικοσάχρονη προϋπηρεσία που απαιτήθηκαν με τον ν. Γαβρόγλου για τον διορισμό των εκπαιδευτικών είναι άχρηστα; Στην ουσία αυτό μας λένε.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, οι προθέσεις του υπουργείου είναι άλλες. Θέλουν να κρατούν τον εκπαιδευτικό κακοπληρωμένο, ανασφαλή, σε καθεστώς διαρκούς αβεβαιότητας, έτσι ώστε να αναπαράγει τον εαυτό του, στα μάτια των μαθητών. Για αυτό συντηρούν το απαράδεκτο καθεστώς της αναπλήρωσης, επεκτείνουν την ομηρία για τους νεοδιορισμένους και προσπαθούν να επιβάλουν αυτό το απαράδεκτο καθεστώς ατομικής αξιολόγησης για τους μόνιμους, που δεν έχει καμία σχέση με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Το αποδεικνύουν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση σε γενική και ειδική αγωγή, η σταδιακή κατάργηση των ειδικοτήτων, τα κτιριακά προβλήματα, οι χιλιάδες ελλείψεις των σχολείων που γι αυτά δεν έχει κάνει καμιά κυβέρνηση απολύτως τίποτα.
Συνεχίζουμε τον αγώνα!
- Τέρμα πια με την κοροϊδία και την ομηρεία! Να υπογραφούν εδώ και τώρα οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων νεοδιόριστών εκπαιδευτικών σε όσες διευθύνσεις δεν έχουν υπογραφεί. Να μην ανακληθούν σε όσες Πρωτοβάθμιες έχουν υπογραφεί.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με μονιμοποίηση των αναπληρωτών, ώστε να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση!"