Χίος, Σάββατο 18 Ιανουαρίου

Εκτακτη συνέλευση κυνηγών για το κυνήγι της πέρδικας

Πέμ, 05/10/2017 - 13:26
Θέση στο θέμα που δημιουργήθηκε με τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στα τουρκικά σκάφη που εκτελούσαν δρομολόγια στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, πήρε το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών. Μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε, εξέφρασε την ελπίδα του για εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης κατά τη διάρκεια των επαφών που θα έχει ο Τούρκος υπουργός στην Αθήνα, τις επόμενες ημέρες.

Στο ενημερωτικό του σημείωμά το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών εξηγεί και την απόφαση διακοπής των δρομολογίων των ξύλινων εμπορικών πλοίων με τουρκική σημαία προς την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας πως έφτασε σε αυτήν προκειμένου να αποφύγει την πρόκληση ζημιάς στην τουρκική ναυτιλία.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του:

«Ως αποτέλεσμα των επιθεωρήσεων Ελέγχου Κράτους Λιμένα (Port State Control) που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα, επιβλήθηκαν ποινικές κυρώσεις στα σκάφη μας τύπου γολέτας που εκτελούν τουριστικά δρομολόγια στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Οι ξύλινες γολέτες πρέπει να εξαιρούνται από τέτοιου είδους επιθεωρήσεις. Η πραγματοποίηση επιθεωρήσεων εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών στα ξύλινα σκάφη μας, στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεννόησης του Παρισίου (ΜοU) το οποίο έχει διαμορφωθεί επί της ουσίας για τον εμπορικό στόλο και η καταχώρηση των αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων στο ηλεκτρονικό σύστημα του εν λόγω Μνημονίου, δύναται να δημιουργήσει μία κατάσταση η οποία θα επηρεάσει αρνητικά τον τουρκικό εμπορικό στόλο στο σύνολό του.

Κατ’ ουσία, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος το οποίο συνεχιζόταν από καιρό, στις 12 Σεπτεμβρίου 2017 μία αντιπροσωπεία από το υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών της Τουρκίας επισκέφθηκε την Αθήνα, συναντήθηκε με τους Έλληνες συνομιλητές της και διαβίβασε τις προτάσεις μας για λύση. Όμως, διαπιστώθηκε ότι, ενώ δεν έπρεπε να υφίστανται έλεγχο οι γολέτες μας, οι επιθεωρήσεις εξακολούθησαν να εφαρμόζονται και μετά την επίσκεψη. Κατόπιν αυτού το υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών για να αποφύγει την πρόκληση ζημίας στον τομέα της Τουρκικής ναυτιλίας συνολικά, αποφάσισε να διακόψει τα δρομολόγια στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Η Τουρκία επιθυμεί με κάθε ειλικρίνεια την επίλυση του προβλήματος αυτού. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι το εν λόγω θέμα μπορεί να επιλυθεί κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει ο υπουργός Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών της Τουρκίας στην Ελλάδα εντός του μήνα Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της συνεργασίας και των σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των χωρών μας».

in.gr

Σχετικά Άρθρα

Σάβ, 18/01/2020 - 07:08

Σχεδόν 139.000 «παράτυπες» αφίξεις μεταναστών καταγράφηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2019, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2013, ενώ οι επιστροφές στις χώρες καταγωγής καταγράφουν αύξηση, ανακοίνωσε σήμερα η ευρωπαϊκή υπηρεσία ελέγχου των συνόρων Frontex.

Η μείωση των αφίξεων στα εξωτερικά σύνορα, η οποία σημείωσε πτώση 92% σε σχέση με την κορύφωσή της το 2015, «οφείλεται κυρίως σε μια μείωση στις (μεταναστευτικές) οδούς της κεντρικής και της δυτικής Μεσογείου, ανακοίνωσε ο διευθυντής της Frontex Φαμπρίς Λεγκέρι σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες.

Αντίθετα, η ανατολική Μεσόγειος (Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρος) γνώρισε αύξηση των διελεύσεων κατά 46% σε σχέση με το 2018, που ορίζονται σε 82.000. Ίδια τάση παρατηρήθηκε στα σύνορα της Κροατίας και της Ουγγαρίας, σύμφωνα με προσωρινό απολογισμό.

Οι περισσότεροι μετανάστες που ακολουθούν αυτές τις οδούς της κεντρικής Μεσογείου και των δυτικών Βαλκανίων είναι Αφγανοί και Σύροι. Οι Αφγανοί αντιπροσωπεύουν εξάλλου την πρώτη εθνικότητα (σχεδόν το ένα τέταρτο) αυτών που φθάνουν στην ΕΕ.

Ο επικεφαλής της Frontex αιτιολόγησε την αύξηση από τη σύγκρουση στη Συρία αλλά και «την αστάθεια στο Αφγανιστάν, τις αλλαγές πολιτικής των ιρανικών και των πακιστανικών αρχών απέναντι στους Αφγανούς πολίτες» μεταξύ άλλων.

Σε αύξηση οι επιστροφές στις χώρες καταγωγής

Παρότι ο αριθμός των αφίξεων μειώνεται συνολικά, ο αριθμός των επιστροφών παράτυπων μεταναστών προς τις χώρες καταγωγής τους ουδέποτε ήταν τόσο υψηλός, καθώς ανήλθε στις 15.850 το 2019, πρόσθεσε ο Λεγκέρι.

Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις επιστροφής, σε συντονισμό με την Frontex, γίνονται κυρίως με πτήσεις τσάρτερ αλλά και από το 2018 με εμπορικές πτήσεις. Οι χώρες που εφάρμοσαν περισσότερο αυτές τις επιχειρήσεις είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και το Βέλγιο ενώ οι κυριότερες χώρες προορισμού είναι η Αλβανία, η Τυνησία και η Γεωργία.

Η Frontex πραγματοποίησε σχεδόν 600 πτήσεις παρακολούθησης-- προκειμένου να εντοπίσει διακινήσεις αλλά και πλοία που κινδυνεύουν στη θάλασσα -- πάνω από την κεντρική Μεσόγειο, το Αιγαίο, τη Μαύρη Θάλασσα, την Αδριατική και τη Βαλτική Θάλασσα αλλά και τα χερσαία σύνορα στην Πολωνία, τη Σλοβακία, την Κροατία και την Ουγγαρία.

Η υπηρεσία, την οποία η ΕΕ ενίσχυσε το 2019, αναμένεται να διαθέτει με ορίζοντα το 2027 μόνιμο σώμα 10.000 συνοριοφρουρών και ακτοφυλάκων για να βοηθά τα κράτη μέλη.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ