Η μία και μοναδική λύση για να τελειώσει το ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Η παρέμβαση του Δήμη Μυλωνάδη στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Πέμ, 29/02/2024 - 18:12

Για λόγους καθήκοντος και ενδιαφέροντος για την τρέχουσα και τις επόμενες γεννιές, κατατέθηκε στην Γραμματεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Β.Αιγαίου η επιστολή που ακολουθεί, προκειμένου να δρομολογηθούν υγιείς εξελίξεις στο λιμνάζον πρόβλημα των προβλεπόμενων -από πολλά χρόνια- έργων του Αερολιμένα Χίου "ΟΜΗΡΟΣ" δηλαδή στην επέκταση κατά 350 μ. και ανύψωση του άκρου (κατωφλίου) του διαδρόμου κατά 3,50 μ και στην δημιουργία χώρων στάθμευσης Αεροσκαφών επιφανείας 15.000 τ.μ. στην παρούσα φάση.

Στην ουσία, ζητούνται: α) Η εφαρμογή της Νομοθεσίας για την κήρυξη της εργολήπτριας Εταιρίας σε διαδικασία έκπτωσης, η αποτίμηση του παραχθέντος έργου, η απομάκρυνση των ακατάλληλων υλικών σε μη αποκατεστημένα Λατομεία με δαπάνη της και η συνέχιση του έργου με την υπογραφή σύμβασης με την δεύτερη μειοδότρια. Η επιστροφή του μη νόμιμα αποφασισθέντος πριμ έγκαιρης εκτέλεσης του έργου, η κατάπτωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης και β) Η παρέμβαση της Περιφέρειας με ένδικα μέσα κατά της Απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος με την οποία ενέκρινε την Απόληψη Υλικών από Δανειοθαλάμους η οποία στην πράξη δεν μπορεί και δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί για τους λόγους που αναφέρονται στην αίτηση ακύρωσή της που έχει κατατεθεί στον Άρειο Πάγο και σε προσθέτους λόγους που θα παρουσιασθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου

Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Περιφερειάρχη, Κυρίες και Κύριοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, θα μου επιτρέψετε να τοποθετηθώ στο Ανώτατο Περιφερειακό Όργανο - το Συμβούλιο σας - με την ιδιότητα του Πολιτικού Μηχανικού από το 1967 και του Άμισθου Τεχνικού Συμβούλου των Αντιπεριφερειαρχών Χίου κ.κ. Στ. Κάρμαντζη και Π. Βρουλή κατά την πρώτη θητεία μου και εν μέσω περιπετειών της υγείας μου πραγματοποίησα μεγάλο αριθμό ταξιδιών εις Αθήνας και επαφών με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών, δηλ. της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων (Δ15) και της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής που συγχρηματοδοτεί το έργο με πόρους του Υπουργείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η καλή επαφή με τις άνω Υπηρεσίες συνέτεινε στην επέκταση του κτιρίου του Αεροδρομίου, διότι η προβλεπόμενη ανέγερση νέου κτιρίου Αεροσταθμού και Πύργου Ελέγχου, αποκλείσθηκε λόγω του τότε και σήμερα Μηδενικού Τουρισμού από Ευρώπη.

Για την επιτάχυνση των Μελετών και των έργων, είχε προηγηθεί συνεννόηση με Ιδιωτική Τουριστική Εταιρία η οποία θα αναλάμβανε την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών μέσα στο Αεροδρόμιο και του Νέου Παραλλιακού Μετώπου Πολλαπλών Χρήσεων έξω απ' αυτό, με υποχρέωση του Υπουργείου, την ταχεία προώθηση των εγκρίσεων και διαδικασιών για την έναρξη των έργων.

Για λόγους πολιτικής της τότε Κυβέρνησης, δεν ακολουθήθηκε η άνω προσυμφωνία και διαδικασία, αλλά η συνήθης προβλεπόμενη, μέσω των Υπηρεσιών του Υπουργείου, δια των οποίων ανατέθηκαν τα έργα στην Μειοδότρια Εταιρία η οποία προσέφερε έκπτωση 24,73% επί των τιμών της μελέτης με την δεύτερη μειοδότρια να προσφέρει 9%.

Υπεγράφη μεταξύ Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών η από 29/12/2021 σύμβαση με την ανάδοχο με διάρκεια παράδοσης όλου του έργου 32 μήνες και υποβολή διαφόρων χρονοδιαγραμμάτων δια των οποίων θα ελέγχετο η πρόοδος των εργασιών.

Σε διάστημα 24 μηνών η ανάδοχος επέτυχε υποβάλλοντας στο Υπουργείο σειρά λογαριασμών το συνολικό ποσό των οποίων ως προς τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου ανήρχετο στο 12,15% (ενώ είχε παρέλθη το 70%του προβλεπόμενου συνολικού χρόνου των 32 μηνών) να της εγκριθεί δι υπογραφής Υπουργικής Απόφασης ΠΡΙΜ αξίας 690.000 ευρώ για δήθεν έγκαιρη εκτέλεση του έργου.

Για την τελευταία, κατατέθηκε επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή από τον Βουλευτή Χίου κ. Σταύρο Μιχαηλίδη για την οποία οι εξηγήσεις που δόθηκαν από τον Υφυπουργό κ. Ν. Ταχιάο - Μηχανικό - περιέπλεξαν και συσκότισαν περισσότερο τα πράγματα, διότι δηλώθηκε ότι δεν αφορά ΠΡΙΜ αλλά αναθεωρήσεις τιμών λόγω πολέμου Ουκρανίας.

Τα προηγούμενα έχουν εξοργίσει τους φορείς της Χίου οι οποίοι διεμαρτυρήθηκαν στα Μ.Μ.Ε. με ανακοινώσεις και συλλογή υπογραφών με τις οποίες ζητείται η λύση της σύμβασης κ.λ.π.

Συνοψίζοντας την παρέμβασή μου, αναμένω από την Περιφέρεια να ζητήσει από το Υπουργείο την τήρηση της Νομοθεσίας για την έκπτωση του Αναδόχου και τα λοιπά προβλεπόμενα (επιστροφή ΠΡΙΜ, αποτίμηση παραχθέντος έργου, απομάκρυνση ακατάλληλων υλικών και συνέχιση του έργου με την δεύτερη Μειοδότρια) με επιβλέπουσα Υπηρεσία την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου και με την βοήθεια (2) δύο Ειδικών Τεχνικών Συμβούλων που θα προσλάβει η Περιφέρεια όπως έγινε και με το έργο του Φράγματος Κόρης Γεφύρι.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας».

Σχετικά Άρθρα