
Μετά τις αναρτήσεις μου σχετικά με την κατάσταση του λιμανιού στα Καρδάμυλα γίνηκε όπως αναμενότανε σάλος.
Μέχρι και στο DAVOS φτάσαμε...
Ακούγοντας και διαβάζοντας τις αντιδράσεις του κόσμου κατέληξα ότι μόνο δύο πρώην αρμόδιοι δικαιολογούν τα πάντα αναφερόμενοι στο γεγονός ότι εφόσον το λιμάνι των Καρδαμύλων δέχτηκε με επιτυχία τα σκάφη της Ρεγγάτα όλα είναι καλά και ότι το λιμάνι μας είναι καλό.
Τόσα ξέρουν, τόσα λέγουν απαντώ εγώ.
Οι δύο πρώην μέσα σε όλα με χαρακτήρισαν και υπερβολικό!!
Ας κάνομε πάλι μια ανασκόπηση μήπως και βγάλομε άκρη.
Μελέτη
Ο στόχος του έργου έλεγε (( Αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας των αλιευτικών επιχειρήσεων με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου των Καρδαμύλων )) .
Πήραν ένα λιμάνι με 5,5 μέτρα βάθος και το έκαναν 3,5 !!!
Αυτό μόνο υποβάθμιση χαρακτηρίζεται .
Για να λεγότανε αναβάθμιση το βύθισμα των 5,5 μέτρων έπρεπε να γινότανε μεγαλύτερο και όχι λιγότερο.
Στον παλιό προβλήτα με τα 5,5 μέτρα ερχόντανε όποτε δεν είχαμε Βοριά αρκετά αλιευτικά ανοικτής θαλάσσης τα οποία έκαναν εμπορικές πράξεις με τα ανάλογα για τα Καρδάμυλα οικονομικά οφέλη. Μία φορά μέτρησα 14 σκάφη. Επίσης στον παλιό προβλήτα είδαμε μέχρι και μοτορσίπ να έρχεται για να ξεφορτώσει εμπορεύματα .
Τώρα με το νέο λιμάνι όλα τα ανωτέρω έχουν αποκλειστεί διότι στο νέο λιμάνι το βύθισμα των 3,5 μέτρων είναι απαγορευτικό.
Είναι αυτό αναβάθμιση;
Αλήθεια με τι κριτήρια φτιάχτηκε η μελέτη;
Ποιος την ενέκρινε;
Ερωτήματα που θέλουν απάντηση.
Βύθισμα λιμένος
Οταν παραλήφθηκε το έργο οι αρμόδιοι δέχτηκαν τα βυθίσματα που τους έδωσε ο κατασκευαστής χωρίς να γίνει έλεγχος !!!!
Το λιμάνι δόθηκε σε χρήση χωρίς να ελεγχθούν αν είναι σωστά τα βυθίσματα !!!!!
Μπορεί κανένας επίσημος φορέας να μας βεβαιώσει ότι το βάθος του λιμανιού είναι 3,5 μέτρα;
Οχι !!!!!!!
Αυτό μας δείχνει το πόσο επικίνδυνα ερασιτεχνικά φέρθηκαν κάποιοι αρμόδιοι...
Έδωσαν το λιμάνι σε χρήση χωρίς επίσημο έλεγχο βυθισμάτων!!!
Αυτό ήταν εγκληματικό και δεν γίνεται ούτε στην Ταγκανίκα.
Οπως πληροφορήθηκα τώρα προγραμματίζουν να κάνουν βυθογράφιση.
Ελπίζω ο έλεγχος των βυθισμάτων να γίνει με σύγχρονα μέσα και όχι με τα προϊστορικά σκαντάγια.
Στα βυθίσματα περιμένω να βγει κάτι που θα κάνει κάποιους να τρέχουν.
Κακοτεχνίες
Κανένας από τους πρώην αρμόδιους δεν έκανε λόγο για τις κακοτεχνίες του έργου.
Ο εξωτερικός κυματοθραύστης έχει μετατραπεί σε ένα σκουριασμένο άχαρο πράγμα διότι κανένας δεν φρόντισε να βάψει τις φουρκέτες. Σίδερα του σκυροδέματος φαίνονται ενώ δεν θα έπρεπε. Ολα αυτά μόνο 6 μήνες απο την παραλαβή του έργου.
Ο προβλήτας του λιμένος παρουσιάζει μια ρωγμή καθ' όλο το διάμηκες του έργου που μας δείχνει καθίζηση των μπλόκων.
Ανοξείδωτες σκάλες που έχουν βιδωθεί με κοινές βίδες που ήδη έχουν σκουριάσει.
Χώροι υποδοχής λυμάτων που επί της παρούσης είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθούν.
Δέστρες φτιαγμένες με κοινό σίδερο που ήδη έχουν σκουριάσει.
Φωτιστικά τοποθετημένα με απλό κοινό σίδερο που ήδη ξεκίνησαν να σκουριάζουν .
Αλήθεια ποιος παρακολουθούσε και ποιος παρέλαβε το έργο;
Και επειδή όλα τα παραπάνω μπορεί να τα έγραφε η μελέτη , γεννιέται και πάλι το ερώτημα αν έλεγξε κανένας την μελέτη.
PILLARS
Μπορεί κανένας αρμόδιος να μας πει που πήγαν τα pillars που βλέπαμε στα εγκαίνια και που σήμερα δεν υπάρχουν;
Συγκρίσεις που πληγώνουν
Πρίν 30 περίπου χρόνια τα Καρδάμυλα είχαν πάρει ένα κονδύλι ύψους 400 εκατομμυρίων δραχμών προκειμένου να κάνουν λιμάνι.
Ήλθαν οι κατασκευαστές που κάνοντας οριοθέτηση του έργου διαπίστωσαν ότι ο βυθός ήταν κινούμενη άμμος και θα χρειαζόντουσαν έξτρα σκάψιμο 8 μέτρων προκειμένου να βρουν στέρεο έδαφος. Αυτό απαιτούσε επιπλέον κόστος 200 εκατομμυρίων δραχμών τα οποία δεν βρέθηκαν και το έργο έφυγε από τα Καρδάμυλα και πήγε στην Κάρυστο .
Ας δούμε τι έκαναν οι τότε μελετητές και κατασκευαστές στον λιμένα της Καρύστου και ας κάνομε τις ανάλογες συγκρίσεις σημειώνοντας ότι η Κάρυστος έχει παρόμοια μορφολογική δομή με αυτή των Καρδαμύλων.
Εκεί φίλες και φίλοι γίνηκε ένα έργο τέχνης.
Στον εξωτερικό κυματοθραύστη έβαλαν του γνωστούς αστερίες προκειμένου το τοιχίο να παίρνει λιγότερες πιέσεις από το κύμα και να σκάει καλύτερα. Το δε εσωτερικό τοιχίο έχει ντυθεί με πέτρα που είναι συγκριτικά ανώτερη από το άχαρο τσιμέντο.
Το δάπεδο της παραλίας έχει ντυθεί με απείρου κάλλους πέτρα.
Τα παγκάκια και τα φανάρια είναι φτιαγμένα από μασίφ τα οποία είναι άκρως ανθεκτικά στον κακό γείτονα που λέγεται θάλασσα.
Τα ανωτέρω μπορείτε να τα δείτε στις φωτογραφίες που επισυνάπτω και κάνετε ιδίοις όμμασι τις συγκρίσεις με το λιμάνι μας,
Μετά τον σάλο βλέπω ότι ανεβοκατεβαίνουν συχνά πυκνά αρμόδιοι για να ελέγξουν αυτά που έχω καταγγείλει.
Μέχρι στιγμής κανένας δεν έχει έλθει να με βρει και να του δείξω/εξηγήσω τι λέω κα τι εννοώ.
Φαίνεται ότι ξέρουν...
Περιμένω από τον κύριο Δήμαρχο να κάνει την σύσκεψη για το λιμάνι ελπίζοντας να με καλέσουν. Ελπίζω η σύσκεψη να γίνει με σωστά πρόσωπα που να γνωρίζουν από λιμάνια.
Θέλω η υπόθεση να ερευνηθεί μέχρι τέλους και όλα να βγούνε στο φώς. Θέλω να αποδοθούν ευθύνες αν υπάρχουν και όπου υπάρχουν .
Η Χίος δεν αντέχει άλλο.
Τα δημόσια έργα που κυριολεκτικά πετάχτηκαν χρήματα είναι πολλά.
Σημειώστε:
• Μεταφορά νερού του Ναγού
• Φράγμα Σαραπιού
• Φράγκα Κόρης γεφυριού
Ομβροδεξαμενή στα Κουρούνια και στο Πυτιός.
• Λιμάνι Λημνιών κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.
Εν αναμονή.






































