Χίος, Δευτέρα 6 Ιουλίου

Παντ. Κουνιάδης: Φέρνουν τα "πάνω - κάτω" στις εξετάσεις οδήγησης

Διαφωνούν και οι εκπαιδευτές οδήγησης στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών
Δείτε το Βίντεο
Τρί, 20/11/2018 - 14:32

Τουλάχιστον 100 υποψήφιοι οδηγοί οχημάτων στη Χίο, 500 στην Λέσβο και 50.000 πανελλαδικά, παραμένουν στην αναμονή, λόγω των συνεχιζόμενων - εδώ και 6 εβδομάδες- κινητοποιήσεων, των εξεταστών των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών.

“Έχουν δίκιο που απέχουν. Τους κοροϊδεύουν εδώ και δύο χρόνια”, ανέφερε ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτών Οδηγών Βορείου Αιγαίου, Παντελής Κουνιάδης, σε συνέντευξή του στο Ράδιο “Α”, αναφερόμενος στις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών.

Στα βασικά σημεία του ν/σ που και οι εκπαιδευτές βάζουν “βέτο” είναι ο τρόπος εξέτασης των νέων οδηγών, που κατά τα σχεδιαζόμενα θα εξετάζονται παρουσία μόνο του εξεταστή, σε ένα άλλο όχημα από εκείνο που θα έχουν εκπαιδευτεί, γεγονός που ελλοχεύει κινδύνους, ενώ ενστάσεις έχουν και για την επανεξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών.

Ο ίδιος εξέφρασε την απορία του που πηγάζει από το γεγονός ότι το υπουργείο έρχεται να ανατρέψει τα ισχύοντα σήμερα, χωρίς να ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα άλλων χωρών, όπως π.χ. η Γερμανία, φέρνοντας κυριολεκτικά τα πάνω - κάτω με επιχειρήματα προσβλητικά για τους εξεταστές και τους εκπαιδευτές, προβάλλοντας την πάταξη της διαφθοράς.

Να θυμήσουμε ότι οι εξεταστές του Υπουργείου, προχώρησαν στην αποχή διαμαρτυρόμενοι και για το γεγονός ότι από τον Μάιο, δεν τους καταβάλλεται  το ειδικό επίδομα των 178 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

Η μη διενέργεια εξετάσεων επηρεάζει σημαντικά το αντικείμενο εργασίας των εκπαιδευτών οδηγών, η υπομονή και τα όρια των οποίων έχουν αρχίσει να εξαντλούνται, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε κεντρικά νέες κινητοποιήσεις, προκειμένου να ασκήσουν πίεση στο υπουργείο.

Αναλυτικά οι θέσεις και τα αιτήματά τους συνοψίζονται στην παρακάτω ανακοίνωση της Ομοσπονδίας τους:

"Η θέση της Ομοσπονδίας έναντι του νέου νομοσχεδίου είναι οι κάτωθι όπως έχουν προκύψει από την τελευταία Πανελλαδική συνέλευση.

 

1. Σώμα εξεταστών με αποκλειστική εργασία μόνο τις εξετάσεις.

2. Εκκίνηση κάθε εξέτασης σε προκαθορισμένη ώρα.

3. Πρωινές εξετάσεις (εντός ωραρίου εργασίας).

4. Εξετάσεις σε δύο φάσεις πρώτα πορεία στον αστικό ιστό με την παρουσία του εκπαιδευτή μέσα στο αυτοκίνητο και δεύτερον ειδικές δοκιμασίες σε δημόσια πίστα (ελεγχόμενο χώρο) χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή.

5. Ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων (Σε καμία περίπτωση δεν θα φταίει ο εκπαιδευτής εάν δεν υπάρχει αδιάλειπτο σήμα μεταξύ οχήματος και Υπουργείου και για τον λόγο αυτό προτείνουμε απλή καταγραφή).

6. Χρηματοδότηση από το κράτος μέσω κοινοτικών ή άλλων πόρων για την απόκτηση του συστήματος καταγραφής.

7. Δεν παραχωρούμε τα οχήματά μας.

8. Ειδικό ασφαλιστήριο με επιβάρυνση του μαθητή για τις εξετάσεις τη στιγμή που θα βρίσκεται μόνος του εντός του αυτοκινήτου. (Το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο θα καλύπτει και ζημιές που πιθανόν θα προκληθούν στο αυτοκίνητο.)

9. Απεμπλοκή του εκπαιδευτή από οποιαδήποτε  ποινική ή οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη στιγμή που ο μαθητής θα είναι μόνος του εντός του οχήματος.

10.   Αντίθετοι με την παραγωγή εκπαιδευτών οδήγησης σε μεμονωμένες κατηγορίες.

11.   Αντίθετοι με τον  τρόπο αναλογικότητας των ποινών μεταξύ εμπλεκομένων για το ίδιο παράπτωμα.

12.   Η Ομοσπονδία είναι σύμφωνη για συνοδευτική οδήγηση μετά τα 17 έως τα 18 αφού πρώτα ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτεί σε σχολή οδηγών (ίσως σε περισσότερα μαθήματα) και κριθεί ικανός μετά από εξετάσεις.  

13.   Έκδοση ΔΕΕ (Δελτίο Εκπαίδευσης Εξέτασης) και προγραμματισμό Εξετάσεων με ηλεκτρονικό τρόπο εξ αποστάσεως για να μην έρχεται σε καθημερινή επαφή ο εκπαιδευτής με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πιθανόν να είναι και εξεταστές."

Σχετικά Άρθρα

Η πρόταση της Επιτροπής Ιαματικού Τουρισμού και Τουρισμού Ευεξίας 
Δευ, 06/07/2020 - 11:02

Την κατοχύρωση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ως περιοχής με προτεραιότητα στον θερμαλισμό μέσα στα προγραμματικά κείμενα του ΕΣΠΑ και του ΕΠΑ, προτείνει η Επιτροπή Ιαματικού Τουρισμού και Τουρισμού Ευεξίας.

Ακολουθεί σχετικό δελτίο Τύπου:

Συνεδρίασε η Επιτροπή Ιαματικού Τουρισμού και Τουρισμού Ευεξίας, όπου έγινε ενημέρωση από τον πρόεδρο της Γ. Σπιλάνη για τις εξελίξεις που σημειώθηκαν τη πρόσφατη περίοδο (πχ. την άδεια λειτουργίας για Αγιάσματα Χίου και Απόλλωνα Ικαρίας, αλλά και τις εξελίξεις για Μήθυμνα, Λισβόρι, Πολυχνίτο και Σάρλιτζα), τις επαφές που είχε με υπηρεσίες και φορείς, καθώς και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το εξ αποστάσεως σεμινάριο που υλοποιήθηκε τη περίοδο της πανδημίας.

Ακολούθως παρουσίασε προς συζήτηση στα μέλη της Επιτροπής προτάσεις για τα επόμενα βήματα ώστε να διαμορφωθούν οι αποφάσεις που θα κατατεθούν ως εισηγήσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

 

Οι αποφάσεις της Επιτροπής συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • την άμεση σύγκλιση της Επιτροπής Παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ ΠΒΑ και τον ΕΦΚΑ για τη πηγή Θερμής Λέσβου - Σαρλιτζα και τον ορισμό εκπρόσωπου της ΠΒΑ ο οποίος θα αποτελεί τον σύνδεσμο μεταξύ της εν λόγω Επιτροπή Παρακολούθησης και των υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την αδειοδότηση και την υλοποίηση του έργου επαναλειτουργίας του Υδροθεραπευτηρίου, ώστε να επιλύει άμεσα τα όποια θέματα προκύπτουν. Η μη συνεδρίαση της Επιτροπής και η έλλειψη επισπεύδοντα αποτελούν βασικές αιτίες για τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί από την υπογραφή της Προγραμματικής Συμφωνίας μέχρι σήμερα και ειδικά από την υπογραφή του συμφωνητικού επισκευής και λειτουργίας του Υδροθεραπευτηρίου (Αύγουστος 2018). Να σημειωθεί ότι πηγή Θερμής είναι η μόνη πηγή για την οποία η ΠΒΑ έχει άμεση αρμοδιότητα μετά τη παραχώρηση χρήσης της από τον ΕΦΚΑ (τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΑΥ) το 2016 χωρίς να έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα αποτελέσματα.

 

  • Να υπάρξει άμεση αξιοποίηση δημόσιων πόρων μέσω της ένταξης ώριμων δράσεων σχετικά με τον θερμαλισμό για το Βόρειο Αιγαίο στο τρέχον ΕΣΠΑ και στο ΠΔΕ αλλά και να ξεκινήσει η εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης που θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί τόσο από το νέο ΕΣΠΑ όσο και από στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων/ ΕΠΑ. Για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε να ξεκινήσει η συνομιλία με τους Δήμους και λοιπούς εμπλεκόμενους για το ποια έργα/μελέτες είναι ώριμα/μες και να σταλεί επιστολή στους Δήμους και τους λοιπούς ιδιοκτήτες-διαχειριστές των πηγών, ζητώντας συγκεκριμένες προτάσεις που να είναι υλοποιήσιμες με τη μορφή τεχνικού δελτίου.

 

  • Την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διαμόρφωση ενός συνολικού «συστήματος θερμαλισμού» γύρω από κάθε πηγή, ενός οικοσυστήματος επιχειρήσεων και πολιτών που θα αναλάβουν, μαζί με τον ιδιοκτήτη της πηγής, τη κατάρτιση του σχεδίου τοπικής ανάπτυξης που είναι απαραίτητο ώστε να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη αντίληψη περί θερμαλισμού και τουρισμού ευεξίας, αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου. Για το λόγο αυτό ο Πρόεδρος και οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής, σε συνεργασία με τα μέλη της Επιτροπής ανά περιοχή, αναλαμβάνουν να οργανώσουν δράσεις προς αυτή τη κατεύθυνση. 

Προς τη κατεύθυνση αυτή στοχεύει και η λειτουργία ενός δικτυακού χώρου στον οποίον έχει αναρτηθεί το υλικό που έχει συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα (https://www.dropbox.com/sh/vtxg7idafkn2mw2/AABqyH4_cp54VRAb78QFCbkLa?dl=0.), ενώ ξεκινά άμεσα η δημιουργία ομάδας στο facebook με σκοπό τη διεύρυνση της συζήτησης και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων σε όλες τις θερμαλιστικές περιοχές με σκοπό την βέλτιστη ωρίμανση των προτάσεων. Σε αυτή την ομάδα θα κληθούν να συμμετάσχουν φορείς και άτομα εκείνα που θεωρούμε ότι μπορούν και πρέπει να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο στη δημιουργία των τοπικών οικοσυστημάτων θερμαλισμού και τουρισμού ευεξίας. 

Η κατοχύρωση της Περιφέρειας Β. Αιγαίου ως περιοχής με προτεραιότητα στον θερμαλισμό μέσα στα προγραμματικά κείμενα του ΕΣΠΑ και του ΕΠΑ είναι ένα από τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε ένας σημαντικός πόρος των νησιών να περάσει από την «αφάνεια» στην ουσιαστική αξιοποίηση προς όφελος των νησιών. Ο τουρισμός ευεξίας μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη στη πορεία αναγέννησης του τουρισμού στην ΠΒΑ και στην ενδυνάμωση μιας ξεχωριστής ταυτότητας, αυτής του εναλλακτικού νησιωτικού προορισμού. Σ’ αυτή τη κατεύθυνση η ενεργή συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών είναι απαραίτητη.