
Τουλάχιστον 100 υποψήφιοι οδηγοί οχημάτων στη Χίο, 500 στην Λέσβο και 50.000 πανελλαδικά, παραμένουν στην αναμονή, λόγω των συνεχιζόμενων - εδώ και 6 εβδομάδες- κινητοποιήσεων, των εξεταστών των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών.
“Έχουν δίκιο που απέχουν. Τους κοροϊδεύουν εδώ και δύο χρόνια”, ανέφερε ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτών Οδηγών Βορείου Αιγαίου, Παντελής Κουνιάδης, σε συνέντευξή του στο Ράδιο “Α”, αναφερόμενος στις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών.
Στα βασικά σημεία του ν/σ που και οι εκπαιδευτές βάζουν “βέτο” είναι ο τρόπος εξέτασης των νέων οδηγών, που κατά τα σχεδιαζόμενα θα εξετάζονται παρουσία μόνο του εξεταστή, σε ένα άλλο όχημα από εκείνο που θα έχουν εκπαιδευτεί, γεγονός που ελλοχεύει κινδύνους, ενώ ενστάσεις έχουν και για την επανεξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών.
Ο ίδιος εξέφρασε την απορία του που πηγάζει από το γεγονός ότι το υπουργείο έρχεται να ανατρέψει τα ισχύοντα σήμερα, χωρίς να ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα άλλων χωρών, όπως π.χ. η Γερμανία, φέρνοντας κυριολεκτικά τα πάνω - κάτω με επιχειρήματα προσβλητικά για τους εξεταστές και τους εκπαιδευτές, προβάλλοντας την πάταξη της διαφθοράς.
Να θυμήσουμε ότι οι εξεταστές του Υπουργείου, προχώρησαν στην αποχή διαμαρτυρόμενοι και για το γεγονός ότι από τον Μάιο, δεν τους καταβάλλεται το ειδικό επίδομα των 178 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.
Η μη διενέργεια εξετάσεων επηρεάζει σημαντικά το αντικείμενο εργασίας των εκπαιδευτών οδηγών, η υπομονή και τα όρια των οποίων έχουν αρχίσει να εξαντλούνται, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε κεντρικά νέες κινητοποιήσεις, προκειμένου να ασκήσουν πίεση στο υπουργείο.
Αναλυτικά οι θέσεις και τα αιτήματά τους συνοψίζονται στην παρακάτω ανακοίνωση της Ομοσπονδίας τους:
"Η θέση της Ομοσπονδίας έναντι του νέου νομοσχεδίου είναι οι κάτωθι όπως έχουν προκύψει από την τελευταία Πανελλαδική συνέλευση.
1. Σώμα εξεταστών με αποκλειστική εργασία μόνο τις εξετάσεις.
2. Εκκίνηση κάθε εξέτασης σε προκαθορισμένη ώρα.
3. Πρωινές εξετάσεις (εντός ωραρίου εργασίας).
4. Εξετάσεις σε δύο φάσεις πρώτα πορεία στον αστικό ιστό με την παρουσία του εκπαιδευτή μέσα στο αυτοκίνητο και δεύτερον ειδικές δοκιμασίες σε δημόσια πίστα (ελεγχόμενο χώρο) χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή.
5. Ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων (Σε καμία περίπτωση δεν θα φταίει ο εκπαιδευτής εάν δεν υπάρχει αδιάλειπτο σήμα μεταξύ οχήματος και Υπουργείου και για τον λόγο αυτό προτείνουμε απλή καταγραφή).
6. Χρηματοδότηση από το κράτος μέσω κοινοτικών ή άλλων πόρων για την απόκτηση του συστήματος καταγραφής.
7. Δεν παραχωρούμε τα οχήματά μας.
8. Ειδικό ασφαλιστήριο με επιβάρυνση του μαθητή για τις εξετάσεις τη στιγμή που θα βρίσκεται μόνος του εντός του αυτοκινήτου. (Το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο θα καλύπτει και ζημιές που πιθανόν θα προκληθούν στο αυτοκίνητο.)
9. Απεμπλοκή του εκπαιδευτή από οποιαδήποτε ποινική ή οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη στιγμή που ο μαθητής θα είναι μόνος του εντός του οχήματος.
10. Αντίθετοι με την παραγωγή εκπαιδευτών οδήγησης σε μεμονωμένες κατηγορίες.
11. Αντίθετοι με τον τρόπο αναλογικότητας των ποινών μεταξύ εμπλεκομένων για το ίδιο παράπτωμα.
12. Η Ομοσπονδία είναι σύμφωνη για συνοδευτική οδήγηση μετά τα 17 έως τα 18 αφού πρώτα ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτεί σε σχολή οδηγών (ίσως σε περισσότερα μαθήματα) και κριθεί ικανός μετά από εξετάσεις.
13. Έκδοση ΔΕΕ (Δελτίο Εκπαίδευσης Εξέτασης) και προγραμματισμό Εξετάσεων με ηλεκτρονικό τρόπο εξ αποστάσεως για να μην έρχεται σε καθημερινή επαφή ο εκπαιδευτής με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών που πιθανόν να είναι και εξεταστές."





































