
Ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας των συγκοινωνιών επανέφερε στο προσκήνιο η πρόσφατη τραγωδία στα Τέμπη. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των συγκοινωνιών με κάθε μέσο και σε κάθε υποδομή.
Με συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό της Χίου «Ράδιο Αλήθεια» ο Λιμενάρχης Χίου, Παντελής Βατούση, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις μεταφορές εύφλεκτων και επικίνδυνων φορτίων, στερεών και αέριων μέσω του λιμανιού της Χίου που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης. Μεταφορές που γίνονται με τα Φ/Γ - Ο/Γ πλοία αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας! Για τα δεύτερα μάλιστα όπως ο Λιμενάρχης της Χίου είπε «από το 2020 έχουν βεβαιωθεί τρεις παραβάσεις για τη μεταφορά επικίνδυνων υλικών με τα πλοία της γραμμής».
Απαντώντας στο ερώτημα σχετικά με το αν «υπάρχει ασφαλιστική δικλείδα που να λέει σε πόσα μέτρα από κατοικημένη περιοχή θα πρέπει να γίνεται η φορτοεκφόρτωση εύφλεκτων – επικίνδυνων υλικών και τι γίνεται με το λιμάνι της Χίου που είναι μέσα στην καρδιά της πόλης;» ο Λιμενάρχης της Χίου τόνισε πως «ο νόμος δεν αναφέρεται στην απόσταση που πρέπει να εκφορτώνονται σε σχέση με τις κατοικημένες περιοχές. Αναφέρει όμως στην περιοχή που γίνεται εκφόρτωση των επικίνδυνων και εύφλεκτων φορτίων δεν μπορούν σε απόσταση 100 μέτρων να γίνονται θερμές εργασίες, κάποιος να καπνίζει, να γίνεται χρήση ηλεκτρικών εργαλείων και παραμονή ατόμων μη σχετιζόμενων με το πλοίο και το φορτίο!».
Και επειδή ο νόμος είναι ένας η συνέντευξη του κ. Βατούση έβαλε το θέμα του τι από όσα ο νόμος ορίζει συμβαίνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης τόσο στο επιβατικό όσο και στο εμπορικό. Το δεύτερο να σημειώσουμε ότι ανήκει στο υπερταμείο το οποίο και λειτουργεί «αυτόνομα» από την υπόλοιπη νομοθεσία.
Ερωτήματα λοιπόν σχετικά με την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών μεταφορών στη Λέσβο.
Στη Μυτιλήνη δεν μεταφέρονται επικίνδυνα και εύφλεκτα υλικά με το πλοίο της γραμμής; Το καράβι που συνδέει τον Πειραιά με τη Χίο συνδέει και τη Μυτιλήνη. Μόνο για τη Χίο φορτώνονται επικίνδυνα και εύφλεκτα υλικά; Τρεις παραβάσεις διαπιστώθηκαν στη Χίο. Στη Μυτιλήνη καμία παράβαση δεν διαπιστώθηκε; Πόσοι έλεγχοι έγιναν σε φορτηγά που ήρθαν στη Μυτιλήνη με τα επιβατηγά πλοία της γραμμής; Πόσοι έλεγχοι έγιναν στα τιμολόγια που συνοδεύουν αυτά τα υλικά;
Αλλά και σε ότι αφορά το εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης. Σε απόσταση 100 μέτρων από το σημείο που προσδένουν τα Φ/Γ - Ο/Γ πλοία δεν γίνονται θερμές εργασίες, δεν υπάρχει απολύτως καμία δραστηριότητα; Μια βόλτα στο εμπορικό λιμάνι μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο ότι γίνονται όλα όσα απαγορεύεται να γίνονται. Από χρήση φιαλών οξυγόνου και προπανίου από επιχειρήσεις που το υπερταμείο έχει ενοικιάσει μέρος της έκτασης μέχρι και δεξαμενές πετρελαίου κίνησης της ίδιας επιχείρησης.
Στρατής Μπαλάσκας
Στο νησί








































