Χίος, Δευτέρα 13 Ιουλίου

Σεβασμιώτατε, γίνεται με τον γάμο και την βάφτιση του παιδιού μου να κάνετε και την… κηδεία μου;

Γιάννης Τζούμας
Τετ, 10/01/2018 - 21:16
Χριστουγεννιάτικο μήνυμα Μητροπολίτη

Πρακτικώς αδύνατον θα πεί κανείς.

Σωστόν, αλλά τι ακριβώς θα πεί αυτό το πρακτικό από θεολογικής απόψεως;

Καλώς ή κακώς η Εκκλησία δεν δέχεται τις προγαμιαίες σχέσεις. Μα, έτσι βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου. Συμφωνώ, αλλά αυτό δεν αλλάζει τη θέση της. Ετσι πιστεύει, έτσι πορεύεται, αυτό πρεσβεύει, αυτό διδάσκει, άρα, άρα τα υπόλοιπα είναι υποκρισία και εγώ αυτό δεν θέλω, την υποκρισία.

Όταν έκανα τον πρώτο μου γάμο, επέλεξα αυτός να είναι πολιτικός. Τότε ο μακαριστός Μητροπολίτης Χίου Διονύσιος, μου είχε πεί, μεταξύ σοβαρού και αστείου. Ελα μωρέ να σε παντρέψω. Σεβασμιώτατε, του είπα τότε, θέλετε να υποκριθώ; Όχι μου απάντησε, αφού δεν το πιστεύεις να μην το πράξεις.

Ο δεύτερος γάμος μου, με επιμονή της συζύγου, έγινε θρησκευτικός από τον αείμνηστο πατέρα Λιαδή, με τον οποίο είχα άπειρες θεολογικές «κόντρες» και ήξερε τις απόψεις μου. Με δεδομένες λοιπόν αυτές, μου είπε λίγο πριν μπούμε στην Εκκλησία. Από σένα ένα μόνο θέλω, να προσέξεις τα λόγια του συγκεκριμένου μυστηρίου και αυτό έκανα. Τον άκουσα με… θρησκευτική ευλάβεια.

Όταν λοιπόν τα δέχεσαι αυτά, με την εκούσια ή ακούσια συμμετοχή σου, πως μπορείς μετά να πείς στον Ιερέα, ε, μετά τον γάμο «χτύπα» και μια βάφτιση του μικρού, που κλείνει τα… δυό χρόνια;

Αν αυτός δεν είναι ο ορισμός της υποκρισίας τι άλλο ακριβώς είναι;

Και αν ο Μητροπολίτης Χίου, αυτός ο «Φτωχούλης του Θεού» δεν δέχεται την υποκρισία, γιατί πρέπει να στηθεί στο… εκτελεστικό απόσπασμα;

Αν είναι έτσι κι’ αν όλα αυτά δεν είναι μυστήρια, κατά πως τα πρεσβεύει η Εκκλησία, εγώ θέτω ξανά σοβαρά την πρόταση του… τίτλου.

Να τα πάμε όλα «πακέτο» και κατά τα ειωθότα να κανονίσουμε και μια τιμή τρία στην τιμή του ενός.

Γιατί εδώ αρχίζει η άλλη καραμέλα. Η Εκκλησία κονομάει απ’ τα μυστήρια. Ας μου λύσει όμως κάποιος την απορία. Όταν ο Χίου κ. Μάρκος χάλασε την… πιάτσα και είπε όποιο ζευγάρι θέλει μετά τον Εκκλησιασμό της Κυριακής, να παντρεύεται αμέσως μετά και χωρίς την καταβολή τιμήματος, πόσοι το επέλεξαν αυτό; Δεν μετριούνται ούτε στα δάκτυλα μίας χειρός και όλοι ξέρουμε γιατί. Γιατί η διαδικασία αυτή δεν προβλέπει φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση πριν τον γάμο, σούπερ υπερθέαμα κατά την διάρκεια του, ξεσάλωμα μετά απ’ αυτόν, πυροτεχνήματα, τούρτες τριώροφες και όλες τις εισαγόμενες Αμερικλανιές, που δεν έχουν καμιά σχέση ούτε με την πίστη ούτε με τις παραδόσεις μας.

Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τι θέλουμε, την Εκκλησία όπως είναι ή όπως μας βολεύει; Εμένα δεν με χαλάει κανένα, αφού έχω ξεκαθαρίσει μέσα μου ότι μετά την ζωή θα γίνω τροφή για τους σκώληκες, αλλά αυτό που δεν θέλω με τίποτα είναι μια Εκκλησία της υποκρισίας και δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να «πυροβολείται» από τους προοδευτικούς της δεκάρας ένας Ιεράρχης, επειδή αυτό που πιστεύει θέλει να το υπηρετεί πιστά. Αλλωστε κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να το ακολουθήσει, ούτε είναι υποχρεωμένος να βάζει την Εκκλησία στη ζωή του εφόσον δεν το επιθυμεί.

 

Υ.Γ. Αντιπαρέρχομαι πάλι την Θεολογική αντίληψη Μάρκου. Αφησε να τον πυροβολούν με μπούρδες, περί ακοινωνησίας σε κάτι παιδάκια και απάντησε μέσω της Μητροπόλεως δύο μέρες μετά με δύο γραμμές.

 

 

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Δευ, 13/07/2020 - 18:08

Αυτή την παροιμία μου θύμισε η εικόνα που αντίκρυσα σήμερα στο Κάστρο, όπου μια κεντρική οδός, όσο… οδοί είναι τα καλντερίμια του Κάστρου, έκλεισε δια της μεθόδου του… Προκρούστη.

Επειδή δηλαδή υπάρχει στην οδό Άννας Κομνηνής, κτίσμα με ετοιμόρροπο μπαλκόνι, επελέγη η μέθοδος κλείνομε τον δρόμο και… ξεμπερδεύομε.

Δεν άρχισα να ρωτάω από υπηρεσία σε υπηρεσία, να σας πω βαριέμαι και την διαδικασία να ακούω τον έναν να φορτώνει τις ευθύνες στον άλλο, ο Δήμος για παράδειγμα στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, η Αρχαιολογική στον Δήμο, όλοι μαζί στον… παπά της Ενορίας και δεν συμμαζεύεται.

Έρχομαι όμως να ρωτήσω τον Δήμαρχο Χίου, πού έχει αυτό που λέμε αντίληψη… πιάτσας.

Είναι λύση αυτό;

Μπορεί να μην βρίσκεται ο ιδιοκτήτης, μπορεί όντως να είναι επικίνδυνο, μπορεί οι υπηρεσίες να μην είναι ευλύγιστες, μπορεί να υπάρχουν και άλλα… μπορεί, είναι όμως η λύση κόβομε τους δρόμους;

Και επειδή μπορεί όντως το παράδειγμα να είναι ακραίο ή προσωρινό θα ήθελα να χρησιμοποιήσω λίγο το ασθενές μνημονικό μου.

Το ίδιο δεν έγινε και με δρόμο λίγο πρίν τα Οθωμανικά Λουτρά;

Και εκεί μπήκε… προσωρινά ένα αλουμινένιο τεμπέκι και έκτοτε οι κάτοικοι κάνουν… βόλτα για να πάνε σπίτι τους, μέσα δε στις αυλές τους δημιουργήθηκε ένας σκουπιδότοπος συν το ερείπιο.

Το ίδιο δεν έγινε με την οδό Αργέντη, όπου μεταξύ των καταστημάτων «Στέκι» και Φαρμακείου Κοκκινάκη, δημιουργήθηκε μια… στοά, να μην πέσει το νεοκλασικό;

Αποτέλεσμα, κόπηκε η κυκλοφορία, η… σκεπαστή οδός μετετράπη σε υπαίθριο ουρητήριο και το νεοκλασικό έχει αφεθεί να πέσει στην οροφή της στοάς.

Το ίδιο δεν έγινε έξω από το Μαιευτήριο, από τον ιδιοκτήτη του το Νοσοκομείο, όπου για να μην πέσουν τα μπαλκόνια… προσωρινά, που κρατάει τώρα πάνω από χρόνο, κόπηκε εν ψυχρώ κομμάτι της οδού, με τον Δήμο και την τροχαία να κάνουν το… κορόϊδο, στην μονιμοποίηση μιας παράνομης κατάληψης;

Και επειδή αν συνεχίσω θα βρεθούν και άλλα παραδείγματα, ειλικρινά θέλω μια απάντηση αν αυτό αποτελεί λύση του προβλήματος.

Επίσης επειδή είμαι και εγώ άνθρωπος καλής θέλησης και λέω μπορεί εκεί, στην οδό Α. Κομνηνής αναφέρομαι, να γίνει άμεσα έργο γι’ αυτό έκλεισε η οδός, είδα ότι επιπροσθέτως μπήκε από την μία τουλάχιστον πλευρά και τροχαίο σήμα απαγόρευσης εισόδου, άρα εδώ έχει ουρά το μακαρόνι.

Επίσης θέλω να ρωτήσω αν αρχής γενομένης από την προηγούμενη Δημοτική αρχή, η μέθοδος αυτή «πονάει δόντι κόβει κεφάλι» είναι Χιακή πατέντα ή από κάπου το αντιγράψαμε.

 

Υ.Γ.  Άσχετο. Μετά την… αυτοκρατορική Αγγλία και η… ομόδοξος Ρωσία, ψέλλισε μια καταδίκη για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε Τζαμί, αλλά προσέθεσε ότι αποτελεί κυριαρχικό δικαίωμα της κάθε χώρας τι θα κάνει τα κτίσματα της. Ίνα αποδειχθεί ότι στην εξωτερική πολιτική δεν υπάρχουν ιδεολογίες, δίκιο και θρησκείες υπάρχουν συμφέροντα.