Δοκιμασία Τούρκων επισκεπτών

Κυρ, 07/04/2024 - 23:01

Η σημερινή ημέρα θα μπορούσε να αποδειχθεί μία δυσάρεστη εμπειρία για 10 τούρκους τουρίστες από την Κωνσταντινούπολη που θα επισκεπτόντουσαν για πρώτη φορά την Ελλάδα καθώς οι 3 από αυτούς που δεν διέθεταν πράσινο διαβατήριο ή βίζα που να έχει εκδοθεί μέσω προξενείου θα έπαιρναν βίζα κατά την άφιξη τους στο δικό μας τελωνείο. Από την περασμένη Δευτέρα είχαν δώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα στο πρακτορείο, είχε πληρώσει ο καθένας το παράβολο των 60€ και η άφιξη τους ήταν προγραμματισμένη για χθες Σάββατο 6 Απριλίου.

Την Παρασκευή ο ένας από τους 3 με καλεί για να με ενημερώσει ότι το πρακτορείο στην Τουρκία τους είπε ότι έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός αιτήσεων για το σαββατοκύριακο όπως ενημέρωσε η αστυνομία και θα μπορούν να εισέρθουν από Δευτέρα οπότε και ζητούσε να ακυρώσουν και οι 10 την προπληρωμένη κράτηση τους που ήταν για το Σάββατο για 2 βραδιές. Κατόπιν επικοινωνίας με την αστυνομία κάτι τέτοιο δεν ευσταθούσε και υπήρξε μία αρχική επικοινωνία με τον εκπρόσωπο του πρακτορείου στη Χίο για να του διαμηνυθεί ότι έχουν κάνει λάθος και να στείλουν τα έγγραφα το Σάββατο το πρωί ώστε να έρθουν οι πελάτες μία ημέρα αργότερα αφού την ίδια ημέρα δεν γίνεται.

Η αρχική εντύπωση από την συζήτηση με τον εκπρόσωπο εδώ στη Χίο ήταν αρνητική με αποτέλεσμα να καλέσω τον τούρκο εκπρόσωπο της εταιρείας στον Τσεσμέ και να τον παρακαλέσω να στείλουν τα έγγραφα με το καραβάκι του Σαββάτου και ενημέρωσα τον πελάτη να με καλέσει την Κυριακή το πρωί όταν φτάσει στο τελωνείο εάν αντιμετωπίσει κάποιο θέμα (κατόπιν συνεννόησης με τους πελάτες να μεταθέσουν την άφιξη τους μία ημέρα μετά).

Την Κυριακή φτάνουν οι πελάτες στο τελωνείο της Χίου και με καλούν να μου πουν ότι το πρακτορείο ναι μεν έστειλε τα έγγραφα το Σάββατο αλλά δεν τα προώθησε στο τελωνείο. Καλώ τον τοπικό εκπρόσωπο να τον παρακαλάω ευγενικά να τα πάνε και η απάντηση ήταν ότι «εσείς έπρεπε να τα είχατε πάει χθες(!) και δεν θα προβούμε στην ενέργεια και ας περιμένουν μέσα στο τελωνείο και να επιστρέψουν με το απογευματινό στον Τσεσμέ!!!

Αναφέροντας ταυτόχρονα και την θεσμική ιδιότητα και ότι αυτό που μου λέει είναι παράλογο και ότι εάν τελικά δεν πάνε τα χαρτιά θα είναι κάτι πολύ δυσάρεστο καθώς θα χαλάσουν οι διακοπές τους (αρνητική διαφήμιση για το νησί) πήρα νέα αρνητική απάντηση. Κατόπιν τούτου και προκειμένου να μην κλείσει η υπηρεσία που εξετάζει τις αιτήσεις αναγκάζομαι να αφήσω το πόστο μου εν μέσω αιχμής λόγω αφίξεων πελατών για να βοηθήσω τους πελάτες μου και φτάνω στο πρακτορείο και παίρνω τα χαρτιά και τα δίνω στην υπηρεσία. Η εξυπηρέτηση από την υπηρεσία του τελωνείου και τους αστυνομικούς ήταν άψογη και οι πελάτες πήραν την βίζα και θέλανε μετά να με ευχαριστήσουν με αγκαλιές.

Τους είπα δεν χρειάζεται και ότι έπραξα το αυτονόητο. Κατά την παραμονή μου έξω από το τελωνείο όπου περίμενα, και αφού είχαν μείνει οι τυπικές λεπτομέρειες μέχρι να βγουν οι πελάτες μου, εμφανίσθηκε ο εκπρόσωπος με χαρτιά για να παραδώσει προφανώς άλλες αιτήσεις.

Όλοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της Χίου είναι άψογοι επαγγελματίες με ΚΕΦΑΛΑΙΑ και λυπάμαι για το συγκεκριμένο περιστατικό που δεν πρέπει να ξανασυμβεί στο μέλλον.

Με εκτίμηση, Γιώργος Μυλωνάδης - Πρόεδρος Ε.Ε.Δ.Δ & Τ.Ε.Κ Χίου           

Άλλες απόψεις: του Γιώργου Μυλωνάδη*