Η λύση για τα Κρουαζιερόπλοια είναι μία! Αναπτύξετε το λιμάνι των Μεστών.

Πέμ, 31/10/2019 - 19:33

Και σε αυτό το κεφάλαιο θα ασχοληθώ πάλι με το λιμάνι των Μεστών.

Μερικοί θα ισχυριστούν ότι για να δείχνω τόση αγάπη προς τα Μεστά θα έχω είτε οικόπεδα είτε ενοικιαζόμενα δωμάτια σε αυτή την περιοχή. Να διευκρινίσω λοιπόν ότι δεν έχω καμία σχέση με όλα τα παραπάνω. Το επάγγελμά μου είναι συνδεδεμένο μόνο με τη Ναυτιλία.

Στα πλαίσια της ανάπτυξης του νησιού, απ’ ότι είπαμε και στα προηγούμενα κεφάλαια, ο τουρισμός είναι άμεσα συνιφασμένος με αυτήν.

Και το σημερινό κεφάλαιο είναι φυσικά συνδεδεμένο με τον τουρισμό, επικεντρώνοντας δε στο θέμα «Τα Κρουαζιερόπλοια». Το θέμα αυτό το είχα αναπτύξει ευρέως στην εφημερίδα «Πολίτης». Εδώ θα επαναλάβω εν περιλήψει τις αρχές μου και τα πιστεύω μου αναφορικά με το γιατί ΔΕΝ έρχονται κρουαζιερόπλοια στη Χίο μας παρόλο που έζησα από κοντά τις προσπάθειες του τέος Δημάρχου Μ. Βουρνού καθώς και την παράλληλη προσπάθεια του προέδρου του επιμελητηρίου Κου. Παντελή Λεγάτου. Με όλη αυτή την προσπάθεια, δεν έγινε τίποτα καλύτερο στην επισκεψιμότητα των πλοίων, να μην πω κιόλας ότι χειροτέρεψε. Μάλιστα, μια δικαιολογία είναι ότι το λιμάνι είναι μικρό, όπου εδώ θα διαφωνήσω και θα πω ότι το 60 - 70% των μεγεθών των κρουαζιεροπλοίων είναι κάτω από 200 μέτρα. Που είναι λοιπόν αυτά τα πλοία; Γιατί δεν έρχονται στη Χίο; Eγώ σαν Τεχνικός Διευθυντής σε εταιρία κρουαζιεροπλοίων μπορώ να σας πω ότι οι προορισμοί των πλοίων αυτών, εκτός από τα νησιά Μύκονο και Σαντορίνη που είναι τουριστικοί, είναι περισσότερο ιστορικοί ή θρησκευτικοί, όπως :

Ηράκλειο Κρήτης - Κνωσός

Πάτμος – Σπήλαιο Αποκάλυψης

Κουσάντασι - Έφεσος

Αθήνα - Ακρόπολη

Ο βασικός λόγος για να προσθέσει η εταιρία τη Χίο ως έναν από τους προορισμούς, δεν είναι τόσο η ομορφιά του νησιού μας αλλά κυρίως τα Μεσαιωνικά χωριά μας και η Νέα Μονή. Όταν ο operator κάποιας εταιρίας κρουαζιεροπλοίων αρχίζει να σκέπτεται τη Χίο σαν προορισμό, τότε η ιδέα αυτή απορρίπτεται λόγω του ότι οι προς επισκεψιμότητα προορισμοί είναι μακριά από το λιμάνι της Χίου. Κανείς μας δεν έχει ξεχάσει το καψώνι που υπέστη η εταιρεία του Κου. Λούη «CELECTIAL CRUISES» που ήθελε να ελλιμενιστεί στο λιμάνι των Μεστών, αλλά έρχονταν πρώτα στη ράδα της Χίου για να ελευθεροεπικοινωνήσει. Ακόμα το θυμούνται οι Αρχιπλοίαρχοι της εταιρίας και φυσικά οι επιβάτες. Όπως καταλαβαίνετε, η συγκεκριμένη εταιρία εξαφανίστηκε από τη Χίο.

Η λύση λοιπόν κύριοι, είναι μία! Αναπτύξετε το λιμάνι των Μεστών για να μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν το νησί μας, μιας και είναι αυτό που βρίσκεται πολύ κοντά στους τουριστικούς προορισμούς.

Τι χρειάζεται λοιπόν το λιμάνι για να υποδεχθεί τα κρουαζιερόπλοια; Να γίνει πύλη Σένγκεν, δηλαδή πύλη εισόδου προς την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Γι’ αυτό, απαιτείται τμήμα του λιμενικού (που το έχει), τμήμα του τελωνείου και τμήμα της αστυνομίας. Όλα τα παραπάνω γίνονται με Χιώτες που ήδη υπηρετούν στα ανωτέρω τμήματα και μένουν στα Νοτιόχωρα. Ta παράπλευρα γίνονται εύκολα. Aναφέρομαι στα μηχανήματα scanning και ελεγχόμενη πύλη στο λιμάνι. Είναι αδιανόητο στη Λέσβο η πόλη του Μόλυβου να έχει είσοδο Σένγκεν για δυο θαλαμηγούς  (γιατί δεν έχει λιμάνι) και να μην έχει το λιμάνι των Μεστών. Επίσης, η εξυπηρέτηση των πλοίων αυτών από το λιμάνι των Mεστών μειώνει τον αριθμό των πούλμαν στο ήμισυ  (τα χωριά είναι πολύ κοντά και  φυσικά η ταλαιπωρία των επιβατών μειώνεται αντίστοιχα).

Για τους παραπάνω λόγους προβλέπω ότι οι operators κρουαζιεροπλοίων θα αρχίσουν να σκέφτονται τη Χίο σοβαρά. Μία επίσκεψη στα γραφεία τους θα σας πείσει.

 

 

Με εκτίμηση,

Μάρκος Τριπολίτης,

Αρχιτέκτονας Nαυπηγός / Μηχανικός                                                   

 

Άλλες απόψεις: Του Μάρκου Τριπολίτη