O κύριος… Chios tours, δείχνει τους τουριστικούς δρόμους του σήμερα

Συνέντευξη με αρχαιότερο τουριστικό πράκτορα του νησιού Μιχάλη Κολοκυθιά
Τρί, 21/07/2020 - 23:54

Ο Μιχάλης Κολοκυθιάς ήρθε στο Στούντιο με το δικό του… λούκ.

Μπλέ μπλουζάκι και κίτρινο καπελάκι.

_Όλα έχουν την σημειολογία τους. Με βλέπεις, έχω ταυτότητα, έτσι πρέπει να είναι και η Χίος, να έχει τη δική της ταυτότητα. Και να την δείχνει μόνη της, να μην περιμένει κανένα μεσάζοντα. Η τουριστική εποχή που ξέραμε πέρασε. Δεν μπορεί οι άλλοι να βρίσκονται στο ίντερνετ και εμείς να βαστάμε το τηλέφωνο με το καλώδιο.

Ο Μιχάλης Κολοκυθιάς είναι χείμαρρος αν και από την φύση του μιλάει ήρεμα και σιγά. Ξέρει όμως το θέμα και αυτή η γνώση τον… πνίγει.

Γεννημένος στο Θολοποτάμι το 1956, σε ηλικία 7 χρόνων γνωρίζει την ξενιτιά του Καναδά και άλλο ένα χωριό του στη νέα φιλόξενη πατρίδα, που θυμάται πάντα με αγάπη. Γνωρίζει όμως και τις στερήσεις, ο πατέρας πάει στη δουλειά με τα πόδια για να εξοικονομήσει λίγα σέντς και ο ίδιος πουλάει αναψυκτικά και ξηρούς καρπούς στα πάρκα.

20χρονο παλληκάρι επιστρέφει στην Χίο και αναλαμβάνει να στήσει το πρώτο τουριστικό γραφείο του Χανδρή, με πρωτόγονες υποδομές.

Ακόμα θυμάμαι λέει στον Γιάννη Τζούμα, στην ΑΛΗΘΕΙΑ ΤV την Πέμπτη στην εκπομπή «Αυτοπροσώπως» στις 7.00 και στις 11.00 μ.μ. τα πρώτα τουριστικά μας Λεωφορεία, που ήταν αυτά του… Υπεραστικού ΚΤΕΛ.

Στήνει και γνωρίζει τον τουρισμό από το μηδέν. Με την ασθένεια του Χιολάτρη Χανδρή δημιουργεί το πρώτο τουριστικό γραφείο στη Χίο, το ιστορικό πλέον Chios tours και τα βλέπει από τότε και για 60 ολόκληρα χρόνια όλα.

Από το να πουλάει κάτι χωρίς υποδομές, από το βλέπει ότι ο μικρός διάδρομος του Αεροδρομίου δεν βοηθάει, αλλά το ίδιο γίνεται και με το Λιμάνι, που αποτελεί έργο της… Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, από την εποχή των τουριστικών μεσαζόντων, του μαζικού τουρισμού, μέχρι το σήμερα, που αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό αλλά και με αισιοδοξία και προτάσεις.

_Η γιγάντωση σε τρώει. Αν δεν έφτιαχναν Κρουαζιερόπλοια- πόλεις των 5000 και των 7000 επιβατών συν 3000 το πλήρωμα, (!) δεν θα έκανε πάρτι ο κορωνοϊός. Δεν υπάρχει πιο ευάλωτο προϊόν από το τουριστικό.

_ Ο τουρισμός μεταλλάσσεται. Σήμερα πρέπει ο προορισμός να πουλιέται άμεσα και απευθείας στον καταναλωτή. Πάει η Χίος και παρουσιάζεται προσωπικά στον καθένα, χωρίς να μεσολαβεί κανείς. Αυτό είναι το μέλλον, όπως το μέλλον είναι να πουλάμε ή να ενοικιάζουμε κατοικία για τους συνταξιούχους και όχι μόνο της Ευρώπης. Ο κορωνοϊός ανάδειξε την δυνατότητα εργασίας από το σπίτι. Γιατί το σπίτι να είναι στην σκοτεινή και υγρή Ευρώπη και όχι στην ηλιόλουστη Χίο;

Ο Μιχάλης Κολοκυθιάς καταθέτει πολλά, σε μια συνέντευξη ιστορία για τον τουρισμό στη Χίο και μάθημα για νέους επενδυτές στον συγκεκριμένο τομέα.

_Πρέπει να τολμούμε και να πρωτοπορούμε καταλήγει. Καλύτερα να είσαι πρώτος παρά να σέρνεσαι.

Σχετικά Άρθρα