
• ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ 14.000 ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ, ΟΙ 7,5 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
• ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ
• ΕΛΕΓΧΘΗΚΑΝ 43374 ΟΧΗΜΑΤΑ
• 70 ΙΑΤΡΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ
• 150 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΡΟΔΟΚΑΝΑΚΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Ενδιαφέροντα στοιχεία παρέθεσε ο Διοικητής του τμήματος Τροχαίας Χίου, Παντελής Καλανδρόπουλος, στην Αλήθεια ΤV, συμμετέχοντας σε συζήτηση για την οδηγική συμπεριφορά των Χιωτών και την οδική ασφάλεια, μαζί με τον έμπορο δικύκλων και λάτρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Δημήτρη Γιαμά, και το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Βορείου Αιγαίου, Μιχάλη Κουτρή. Στην εκπομπή «η επικαιρότητα με άλλο μάτι», που θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα στις 8 & 12 μ.μ. και αύριο Τρίτη στις 4 μ.μ., ο κ. Καλανδρόπουλος παρουσίασε και τον απολογισμό της χρονιάς που μας άφησε, σύμφωνα με τον οποίο είχαμε:
7 ελαφρά τροχαία ατυχήματα, 2 βαριά τροχαία ατυχήματα, 0 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και 369 τροχαία υλικών ζημιών. Ο τελευταίος αριθμός σίγουρα είναι πολύ μεγαλύτερος μιας και υπήρξαν και δεκάδες τροχαία όπου δεν κλήθηκε η Τροχαία και διευθετήθηκαν μεταξύ των εμπλεκομένων και των ασφαλιστικών εταιρειών.
Βεβαιώθηκαν συνολικά 14000 παραβάσεις, εκ των οποίων οι 4000 ήταν για παραβάσεις που χαρακτηρίζονται επικίνδυνες, οι 7500 για παράνομη στάθμευση και 2500 οι λοιπές. (Υπήρξε συμπολίτισσά μας που σε ένα πρωινό εισέπραξε τρεις κλήσεις αφού είχε την απαίτηση να κάνει τα ψώνια της περιμετρικά της Πλατείας σε σημεία που απαγορευόταν η στάθμευση!)
Ακόμη σε 70 περιπτώσεις οι παραβάτες συνελήφθησαν με την αυτόφωρη διαδικασία γιατί είτε είχαν υπερβεί το όριο μέθης ή στερούνταν άδειας ικανότητας οδήγησης. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι στο νησί της Χίου κυκλοφορούν 67000 οχήματα και πέρσι ελέγχθηκαν 43374. Τέλος το τμήμα Τροχαίας Χίου πραγματοποίησε 27 εκπαιδευτικές δράσεις (ομιλίες σε Σχολεία – φορείς) στις οποίες συμμετείχαν 1253 μαθητές και καθηγητές. Δράσεις για τις οποίες ο κ. Καλανδρόπουλος εξέφρασε τη λύπη του, αφού μετά το τέλος πολλών από αυτές, ο Διοικητής και οι Τροχονόμοι που έκαναν την ενημέρωση, έβλεπαν γονείς να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο χωρίς να τους φορούν κράνος ή ζώνη ασφαλείας, πετώντας έτσι στον κάλαθο των αχρήστων όλα όσα οι αστυνομικοί προσπάθησαν να τους μάθουν.
Όλοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση τόνισαν πόσο σημαντικό είναι το παράδειγμα των ενηλίκων στα παιδιά, αφού δυστυχώς αυτοί είναι που διαμορφώνουν τις συνειδήσεις των αυριανών οδηγών. Όλοι κατέδειξαν ότι έχουμε δύσκολη ρυμοτομικά πόλη και ακατάλληλους δρόμους αλλά και όλοι συμφώνησαν με τη στατιστική που αναφέρει ότι το 93% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε λάθος του οδηγού. Παρόλα αυτά το νησί μας πρέπει να είναι υπερήφανο που η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών δικύκλων φοράει κράνος και των οδηγών αυτοκινήτων φοράει ζώνη. Επόμενος στόχος της Τροχαίας Χίου να φοράει κράνος και ο συνεπιβάτης του δικύκλου, που μάλιστα κινδυνεύει και περισσότερο από τον οδηγό σε ένα ενδεχόμενο τροχαίο ατύχημα, καθώς και ζώνη ασφαλείας οι επιβάτες που βρίσκονται στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων.
Στην εκπομπή έγινε ακόμη αναφορά στα όρια ταχύτητας, στην αναγκαιότητα δημιουργίας πίστας για μηχανές και αυτοκίνητα, στις αρμοδιότητες της επιτροπής κυκλοφορίας, στη δύσκολη πόλη που έχουμε και η οποία για να αποσυμφορηθεί χρειάζονται ακόμη περισσότεροι χώροι στάθμευσης και γιατί όχι να εισακουστεί η από χρόνια πρόταση του Διοικητή της Τροχαίας να δημιουργηθεί δακτύλιος και να εισερχόμεθα σε αυτήν εκ περιτροπής… Ίσως έτσι αντιμετωπίσουμε, για παράδειγμα, ότι περιμετρικά του Κήπου υπάρχουν 70 ιατροδιαγνωστικά γραφεία και μόνο σε δύο οδούς, που δεν είναι πεζόδρομοι, δηλαδή στις οδούς Βενιζέλου και Ροδοκανάκη, δραστηριοποιούνται περίπου 150 επιχειρήσεις!






































