
Με… αγκάθια είναι σπαρμένος ο δρόμος παράκαμψης της πόλης, αφού η νέα Δημοτική Αρχή πρέπει να υπερπηδήσει τα εμπόδια που υπάρχουν τόσο στο Α’ τμήμα (από τη λεωφόρο Ενώσεως έως το γεφύρι του Παρθένη στο Βαρβάσι), όσο και στο Δ’ τμήμα (από τα Λειβάδια μέχρι την έξοδο στα Τάγμα Δεσπότη) και μάλιστα σύντομα, διαφορετικά ο δρόμος κινδυνεύει να μείνει… μισός, άγνωστο για πόσα χρόνια ακόμη.
Την Παρασκευή το συγκεκριμένο έργο κυριάρχησε σε συνάντηση που είχαν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Στρ. Γδύσης και υπηρεσιακά στελέχη του δήμου με τα αντίστοιχα της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ (διευθυντής της Αρχής είναι ο Γιώργος Πλακωτάρης) στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν ελήφθησαν οριστικές αποφάσεις, με ορατό όμως τον κίνδυνο απένταξης των έργων από το πρόγραμμα.
Όπως εξήγησε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στην «Α» ο Στρατής Γδύσης, το Α’ τμήμα του περιφερειακού έχει «κολλήσει» στο… χρόνο που δε βγαίνει, αφού όντας ενταγμένο στο τρέχον ΕΣΠΑ πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015 (δηλ. σε 15 μήνες) και ο ανάδοχος ακόμα δεν έχει εγκατασταθεί.
Ο ανάδοχος – είπε ο κ. Γδύσης – δηλώνει ότι δεν μπορεί να επισπεύσει την κατασκευή του (που προβλέπεται, βάσει της μελέτης, σε δύο χρόνια), με δεδομένο ότι παρουσιάζει αρκετές τεχνικές δυσκολίες (προβλέπει σε ένα τμήμα του εγκιβωτισμό του Παρθένη), οπότε εξετάζονται διάφορα σενάρια για το τι μπορεί να γίνει, χωρίς να είναι τίποτα ακόμη βέβαιο.
Σε περίπτωση που ξεκινήσει το έργο τώρα και δεν ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο που καλύπτει το ΕΣΠΑ, γεννάται το ζήτημα από που θα βρεθούν πιστώσεις για να τελειώσει και να καταστεί λειτουργικό. Η δεξαμενή χρημάτων είναι προς αναζήτηση αφού από το επόμενο ΕΣΠΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν θα χρηματοδοτούνται οδικά έργα, ενώ δυσκολότερη φαντάζει η προοπτική εξασφάλισης της υπόλοιπης χρηματοδότησης από Εθνικούς πόρους.
«Υπάρχει κίνδυνος απένταξης, αλλά το παλεύουμε», τόνισε ο κ. Γδύσης, και σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο της τάξεως των 5,2 εκατομμυρίων ευρώ (ύστερα από την έκπτωση που δόθηκε).
Ο αντιδήμαρχος στάθηκε ιδιαίτερα στους λόγους της καθυστέρησης που υπήρξε για την ανάθεση του έργου, σημειώνοντας ότι κόλλησε όταν μετά την ανακήρυξη του Α’ αναδόχου ο Β’ στη σειρά μειοδότης κατέθεσε ένσταση, την οποία έκανε δεκτή η επιτροπή του διαγωνισμού και τελικά ανέθεσε σ’αυτόν το έργο. Όμως ο πρώτος διαφώνησε με τη νέα απόφαση, ξεκίνησε δικαστικό αγώνα, στον οποίο δικαιώθηκε πρωτόδικα, απόφαση όμως που έτυχε έφεσης από το Δήμο (άρα νέα καθυστέρηση), για να δικαιωθεί ο Α’ μειοδότης και στη δεύτερη δίκη.
Τώρα η συγκεκριμένη Κρητική Εταιρεία, δηλώνει αδυναμία να τελειώσει νωρίτερα – από το προβλεπόμενο χρόνο- το έργο και να δούμε αν θα λυθεί αυτός ο «γόρδιος δεσμός».
Λεπτομέρεια εξίσου σημαντική, την οποία πρόσθεσε ο Στρατής Γδύσης, το ότι για το Α’ τμήμα έχουν δαπανηθεί ήδη 634.000 ευρώ για απαλλοτριώσεις και σε περίπτωση που δε γίνει ελλοχεύει ο κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή του συγκεκριμένου ποσού (συνήθως γίνεται από εθνικούς πόρους)!
Την ίδια στιγμή το Δ’ τμήμα της παράκαμψης της πόλης – έργο επίσης απολύτως απαραίτητο για να μπορέσει να καταστεί λειτουργικός ο δρόμος- αναμένει την απόφαση του ΣτΕ, στο οποίο είχαν προσφύγει πολίτες.
Για το συγκεκριμένο τμήμα, ο κ. Γδύσης ήταν περισσότερο αισιόδοξος, με την έννοια ότι αν η απόφαση είναι θετική για το δήμο (είπε ο αναμένεται από μέρα σε μέρα) τότε επειδή τεχνικά είναι ευκολότερο από το Α’, υπάρχει δυνατότητα ολοκλήρωσης του μέχρι το τέλος του 2015.
Ίδωμεν…







































