Όπως όλοι οι Χιώτες θέλουμε και εμείς να γίνει η επέκταση του Αεροδρομίου αλλά με τα κατάλληλα υλικά, ανέφεραν σε συνέντευξη τύπου οι Παναγιώτης Γιαλούρης και Παντελής Μοσκοφόγλου από την εταιρεία «ΛΑΤΩ».
Οι ίδιοι υποστηρίξαν ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται για το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου Χίου δεν είναι κατάλληλα, καθώς προέρχονται από παράνομες εκσκαφές και δεν διαθέτουν την προβλεπόμενη από το νόμο πιστοποίηση.
Παράλληλα τόνισαν ότι η ΛΑΤΩ έχει ζητήσει επανειλημμένα, καθώς όπως είπαν έχει έννομο συμφέρον, τα πιστοποιητικά καταλληλόλητας των υλικών που χρησιμοποιούνται χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει λάβει καμία απάντηση.
Αναλυτικά ο εισηγητής της Εταιρείας τόνισε:
Καλημέρα σας
Ονομάζομαι Παντελής Μοσκοφόγλου είμαι Μεταλλειολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π. από το 1979, μόνιμος συνεργάτης της ΛΑΤΩ ΑΕ από το 1999.
Ο λόγος για τον οποίο σας καλέσαμε είναι για να λάβει γνώση το κοινό, οι πολίτες και ειδικότερα οι κάτοικοι του νησιού για τις αμφιβόλου ποιότητας και επάρκειας τεχνικές επίχωσης και κατασκευής στο έργο επέκτασης του διαδρόμου του Αεροδρομίου Χίου. Το έργο, εξαιρετικής σημασίας για το νησί, αποτελεί την πύλη και την αφετηρία για μεγαλύτερη ανάπτυξη στη Χίο, μεγαλύτερη προβολή και καλύτερη, συχνότερη συνδεσιμότητα με την υπόλοιπη Χώρα και το εξωτερικό.
Θα ήθελα παρακαλώ την προσοχή σας απέναντι σε ένα σοβαρό τεχνικό θέμα και πρόβλημα όπως είναι το έργο επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου Όμηρος προς βορρά κατά 300 m περίπου και σταδιακή ανύψωση του βόρειου άκρου του (κατωφλίου) κατά 3,25 μέτρα σε προσχωσιγενές έδαφος και περιοχή υψηλής σεισμικότητας, όπως είναι το νησί της Χίου.
Ο τρόπος αυτός σχεδιασμού και κατασκευής της προέκτασης του διαδρόμου και η ανύψωση, επιλέχθηκε από τους μελετητές και εγκρίθηκε από την ΥΠΑ για λόγους ασφάλειας των πτήσεων και διάφορους άλλους λόγους που δεν εξετάζουμε εμείς στην παρούσα φάση.
Όμως το έργο αυτό, δηλαδή η επέκταση και ανύψωση του διαδρόμου από-προσγείωσης του κρατικού Αερολιμένα Χίου, δημιουργούν μία αρνητική ιδιαιτερότητα, για το Αεροδρόμιο και τον τόπο, η οποία δεν μπορεί και δεν πρέπει να αγνοηθεί από κανένα, δηλαδή, την Ευρωπαϊκή Ένωση που συγχρηματοδοτεί το έργο σε μεγάλο βαθμό, την Ελληνική Κυβέρνηση που το διαχειρίζεται μέσω της Πολιτικής Ηγεσίας και τις Υπηρεσίες, τις τοπικές Αυτοδιοικητικές Αρχές και Υπηρεσίες που έχουν ταχθεί να στηρίζουν τα νόμιμα συμφέροντα του τόπου, τους πολίτες της Χίου και τους επισκέπτες της που θα το χρησιμοποιούν στο άμεσο και απώτερο μέλλον.
Λόγω της ιδιαιτερότητας του έργου, ορθά η Πολιτική Ηγεσία και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών εκκίνησαν και ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες επιλογής μελετητικής ομάδας, η οποία εκπόνησε και υπέβαλε στο Υπουργείο τις μελέτες, οι οποίες τελικά ενεκρίθησαν. Το έργο έλαβε αδειοδότηση και ακολούθησαν τα προβλεπόμενα για την επιλογή Αναδόχου κατασκευής με τη δημοσίευση της προκήρυξης στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (λόγω συγχρηματοδότησης) και στον Ελληνικό Τύπο όπως συμβαίνει πάντα.
Λόγω των κινδύνων εκ της ιδιαιτερότητας του έργου, όπως το ασταθές υπόβαθρο στο χώρο, η ανάγκη για τόσο μεγάλη ανύψωση του εδάφους χωρίς καμία αντιστήριξη και της ανάγκης μηδενισμού των διαφορικών καθιζήσεων και τυχόν κατακορύφων ρωγμών λόγω επιρροής ισχυρών οριζοντίων δυνάμεων οφειλόμενων σε αντίστοιχες σεισμικές ωθήσεις, η Μελετητική Ομάδα του έργου του αεροδρομίου, επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της ΛΑΤΩ ΑΕ στο νησί, η οποία ΛΑΤΩ ΑΕ εξορύσσει - επεξεργάζεται και διαθέτει στην αγορά ασβεστολιθικά υλικά, που διαθέτουν τα πιστοποιητικά CE της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα παραγόμενα προϊόντα του λατομείου της ΛΑΤΩ ΑΕ έχουν επεξεργασθεί σε κατάλληλα μηχανήματα (σπαστήρες και κόσκινα) επεξεργασίας και είναι κατάλληλα για παραγωγή σκυροδέματος και ασφαλτοσκυροδέματος, όπως επίσης είναι το ίδιο κατάλληλα και για επιχώματα όπως αυτό το διαδρόμου του Αεροδρομίου. Πραγματοποιούνται οι προβλεπόμενοι από τους κανονισμούς τακτικοί έλεγχοι των υλικών και αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά.
Αυτό το τελευταίο (έλεγχοι, πιστοποιητικά κλπ) ΔΕΝ συμβαίνει εάν τα υλικά προέρχονται από εκσκαφές οικοπέδων και χωραφιών, παράνομες ή μη, κατεδαφίσεις, όταν δεν είναι ασβεστολιθικά ή δεν προέρχονται από άλλα κατάλληλα πετρώματα, πολύ περισσότερο δε εάν δεν είναι κατάλληλα επεξεργασμένα όπως έχει συμβεί μέχρι σήμερα, δεν είναι κατάλληλα κοσκινισμένα με τρόπο που τα κενά των χοντρόκοκκων να γεμίζουν από τα μικρότερης διαμέτρου υλικά, ώστε το αποτέλεσμα λόγω και της συμπίεσης, να είναι επίχωμα που να μην επιδέχεται συμπιέσεις και διαφορετικές καθιζήσεις στο μέλλον της ζωής του έργου.
ΥΛΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ = (συνεπάγεται)
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΥΛΙΚΑ = (συνεπάγεται)
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΕΡΓΟ = (συνεπάγεται)
ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ = (συνεπάγεται)
ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ
Σημειώνουμε πως η εταιρεία ΛΑΤΩ στην προσπάθεια της για διαφύλαξη των συμφερόντων της και την ορθή και ασφαλή εκτέλεση του έργου έχει ζητήσει αρκετές φορές από την αρμόδια εποπτεύουσα υπηρεσία τις αντίστοιχες εργαστηριακές δοκιμές για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι στιγμής στο έργο, τις πιστοποιήσεις αυτών, την προέλευση τους και άλλα στοιχεία και δεν έλαβε απάντηση μέχρι και σήμερα που μιλάμε σε εσάς.
Ίδρυση & λειτουργία λατομείων αδρανών υλικών
Επειδή τα λατομεία αδρανών υλικών αναγνωρίζονται από τη νομοθεσία ως λατομεία δημόσιας ωφέλειας (για την κατασκευή δημοσίων, δημοτικών & ιδιωτικών έργων) και επειδή τα ασβεστολιθικά πετρώματα από τα οποία παράγονται τα αδρανή υλικά βρίθουν στην ελληνική επικράτεια (καλύπτοντας πολύ μεγάλη επιφάνεια του ελλαδικού χώρου), η πολιτεία έχει θεσπίσει κατά νομό τις λατομικές περιοχές αδρανών υλικών, εντός των οποίων είναι επιτρεπτή η λατομική επέμβαση για την εξόρυξη και παραγωγή αδρανών υλικών. Αυτές οι Λατομικές Περιοχές αδρανών υλικών κατά νομό καθορίζονται από τις Επιτροπές καθορισμού Λατομικών Περιοχών, οι οποίες επιτροπές συστήνονται από την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειες (Υ.Π.ΕΝ.) και συνέρχονται κατόπιν ειδικής πρόσκλησης που απευθύνει σε αυτές, η ηγεσία της εκάστοτε Περιφέρειας (ή νομού).
Οι επιτροπές είναι πολυμελείς και απαρτίζονται από επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό πολλών ειδικοτήτων, από τις διάφορες κρατικές και περιφερειακές Υπηρεσίες όπως: Υπουργείο Ενέργειας & Περιβάλλοντος η ΕΑΓΜΕ (πρώην ΙΓΜΕ), το Υπουργείο Πολιτισμού (Αρχαιολογία), Υπουργείο Ανάπτυξης, οι Δασικές Υπηρεσίες του Νομού, οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας κ.ά., ενώ υπάρχει πάντα και ένας εκπρόσωπος των παραγωγικών τάξεων του Νομού.
Οι παραπάνω Επιτροπές σκοπό έχουν τον καθορισμό των λατομικών περιοχών σε θέσεις που να μην βλάπτεται το περιβάλλον, οι κατοικίες και ο οικιστικός ιστός (προβλέπεται μία απόσταση ασφαλείας τουλάχιστον 500 μ. περιμετρικά των οποίων λατομικών περιοχών απαγορεύεται η χορήγηση οικοδομικών αδειών), να μην βλάπτονται τα αρχαία μνημεία ή τόποι ιστορικού ενδιαφέροντος, η χλωρίδα και η πανίδα και το δασικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής. Εννοείται βέβαια ότι πέραν των ανωτέρω, το κύριο μέλημα της Επιτροπής είναι η ανεύρεση της κατάλληλης θέσης, με τους παραπάνω περιορισμούς, αλλά και με την ύπαρξη κατάλληλων πετρωμάτων από άποψη ποιότητας και ποσότητας ασβεστολιθικών υλικών, ώστε η εκμετάλλευση του λατομείου να είναι δυνατή για τουλάχιστον 40 χρόνια και ικανή να καλύψει τις ανάγκες σε αδρανή υλικά του Νομού στην περίοδο αυτή. Για τον σκοπό αυτό η ΕΑΓΜΕ παραλαμβάνει δείγματα από τις πιθανές - υποψήφιες θέσεις λατομικών περιοχών, τα οποία ελέγχει στα κρατικά εργαστήρια για την διαπίστωση της καταλληλότητας των πετρωμάτων, ενώ ο έλεγχος της ποιότητας του αρχικού - μητρικού πετρώματος αλλά και των παραγομένων αδρανών υλικών κατά την φάση λειτουργίας του λατομείου είναι υποχρεωτικός και συνεχής, ώστε τα παραγόμενα τελικά προϊόντα αδρανών υλικών να είναι αξιόπιστα και να ανταποκρίνονται στα προβλεπόμενα από την Πολιτεία και Νομοθεσία.
Χρησιμοποιηθέντα υλικά κατά την Εκτέλεση - Κατασκευή του Έργου επέκταση του Αεροδρομίου Χίου
Με ευθύνη των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών, η υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας να χρησιμοποιήσει τα προϊόντα των Μελετών, που το ίδιο το Υπουργείο ανέθεσε, ενέκρινε, αδειοδότησε και την κατασκευή του έργου, υποκαταστάθηκε, προφανώς με άγνοια του χρηματοδοτικού φορέα του έργου, την Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα η ανάδοχος εταιρεία να μεταφέρει και να χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του έργου ανεπεξέργαστα υλικά από διάφορες γαιώδεις εκσκαφές απευθείας στο έργο. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες του έργου ακατάλληλα γαιώδη υλικά από λατομείο θυμιανούτσικης πέτρας, κατάλληλα για κήπους, θυμιανούτσικη πέτρα από παράνομη εκσκαφή στον Καρφά, η οποία ως ιλυώδης ψαμμίτης δηλαδή συμπιεσμένη γεωλογικά άμμος αργιλοπυριτικής σύστασης, όταν τριφτεί ξαναγίνεται άμμος, καθώς επίσης υλικά από λίγες βραχώδεις εκσκαφές στο 2ο τμήμα του περιφερειακού δρόμου της πόλης, που είναι μεν κατάλληλες όταν αλεστούν, αλλά δημιουργούν ανομοιομορφία και διαφορετικές καθιζήσεις στο έργο αν δεν γίνει πλήρης και σωστή ανάμιξη με τα λοιπά υλικά που προαναφέρθηκαν.
Ως προς την επάρκεια των αδρανών υλικών, σύμφωνα με μελέτη που ανατέθηκε από την Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου, προς την συνάδελφο μεταλλειολόγο κυρία Ελένη Τζώρα, μεταξύ των άλλων διαλαμβανομένων για τις ανάγκες των αδρανών υλικών στο Νομό Χίου, αναφέρθηκε ότι τα αποθέματα της λατομικής περιοχής Αρμολίων - Πυργίου ανέρχονται σε: 13.830.000 κ.μ., ενώ ο ετήσιος όγκος εκσκαφών και κατά συνέπεια των παραγομένων υλικών από την ανακύκλωση αποβλήτων εκσκαφών, κατεδαφίσεων και κατασκευών (ΑΕΚΚ), τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν υπό προϋποθέσεις για τις ανάγκες του έργου είναι: 5.500 κ.μ. κατ’ έτος.
Να σημειωθεί βέβαια εδώ ότι, αφού αναλώθηκε ολόκληρος ο προβλεπόμενος χρόνου παράδοσης του έργου των 32 μηνών, η ανάδοχος είχε μεταφέρει από τη ΛΑΤΩ ποσότητα μόλις 556 κ.μ. Απορίας άξιο γιατί αυτή η ποσότητα. Είχε ανάγκη άραγε τα πιστοποιητικά CE ??
Στο ενδιάμεσο διάστημα η ανάδοχος υπέβαλε στο Υ.Π.ΕΝ./ΔΙ.Π.Α. Μελέτη Περιβαλλοντική για απόληψη υλικών από 4 θέσεις Δανειοθαλάμων, χωρίς επιστροφή του υλικού.
Λόγω: εσφαλμένης εκτίμησης και απόκρυψης πραγματικών περιστατικών και στοιχείων από το Υ.Π.ΕΝ./ΔΙ.Π.Α. ο Γενικός Γρ. Περιβάλλοντος με 25σέλιδη Απόφαση, χωρίς όνομα εισηγητή, ενέκρινε 4 θέσεις δανειοθαλάμων, απ’ όπου θα μπορεί η ανάδοχος του έργου να κάνει απολήψεις υλικών, με τις εξής ποσότητες:
Α) περιοχή Αγίου Αρτεμίου: 37.000 κ.μ.
Β) περιοχή Μαντράκια Γρου: 132.190 κ.μ.
Γ) περιοχή Μερσινίδι 137.290 κ.μ.
Δ) περιοχή έναντι ΟΑΕΔ (αμυντικά έργα υποστήριξης): 68.790 κ.μ.
Ήτοι σύνολο: 375.270 κ.μ. δηλαδή ελλείπουν κατ’ αρχήν 79.730 κ.μ.
Σημειωτέον ότι τα πιο πάνω αποθέματα απολήψιμων υλικών δεν τεκμηριώνονται με παρουσίαση ορθών μεθόδων υπολογισμού και πινάκων, στην κατατεθείσα - τελικά εγκριθείσα περιβαλλοντική μελέτη. Αυτό βέβαια είχε επισημανθεί και με τις αντιρρήσεις της εταιρείας ΛΑΤΩ στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης της περιβαλλοντικής μελέτης των δανειοθαλάμων, εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, που και πάλι δεν λήφθηκαν υπόψη από της αρμόδιες υπηρεσίες.
Από τις παραπάνω θέσεις έχει ήδη αποληφθεί, η προβλεπόμενη ποσότητα των 37.000 κ.μ. στη θέση (Α). Τα αποληφθέντα υλικά δεν είναι ασβεστολιθικής σύστασης αλλά αργιλοπυριτικής. Πρόκειται περί ενός σχιστολίθου και ενός ψαμμίτη. Ο σχιστολιθικός σχηματισμός κατά τη εξόρυξη - θραύση του αποδίδει πολύ μεγάλο ποσοστό ψιλομερών υλικών (σκόνη), με πολλά ερωτηματικά για την δυνατότητα χρήσης του στο έργο. Ο σχιστολιθικός σχηματισμός υπέρκειται του ψαμμιτικού σχηματισμού, ο οποίος υπό προϋποθέσεις είναι κατάλληλος για την χρήση του ως υλικό επίχωσης.
Για την περίπτωση (Β) που είναι ένα πρώην λατομείο αδρανών υλικών, απεδείχθη ότι υφίστανται ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ του Συμβ. της Επικρατείας με αριθμό 987/2009, η οποία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την απόληψη ΟΛΩΝ των ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ύψους 132.190 κ.μ. πάρα μόνο επιτρέπει την αποκατάσταση του πρώην Λατομείου της ΧΙΟΣ - ΜΠΕΤΟΝ, με γαιώδη υλικά και φύτευση - περίφραξη.
Για την περίπτωση (Γ) στο Μερσινίδι υπάρχουν πολλοί απαγορευτικοί λόγοι όπως:
- φαινόμενο κατολίσθησης περιοχής δρόμου και Ιεράς Μονής σε εξέλιξη, το οποίο έχει μελετηθεί από το Ε.Κ.Π.Α., το Ε.Α.Γ.Μ.Ε. και πρόσφατα από την Μελετητική Ομάδα «ΕΔΑΦΟΣ»Ε.Π.Ε.
- Ο προ του Δανειοθαλάμου δρόμος είναι Δημοτικός και σε επαφή με αυτόν, ενώ σύμφωνα με τη Νομοθεσία θα πρέπει να απέχει 50 μ. τουλάχιστον.
- Ο ίδιος δρόμος από την Ε.Ο. Βροντάδου - Καρδαμύλων μέχρι το Νεκροταφείο είναι σε καθημερινή χρήση και κατά τις (2) κατευθύνσεις, τα δε στοιχεία του (πλάτος, κατά μήκος κλίση και στροφές) είναι ανεπαρκή για να εξυπηρετήσουν την κίνηση των μεγάλων σε μήκος και υπερβαρέων οχημάτων, όπως αυτά της Αναδόχου των έργων «ΘΕΜΕΛΗ» και ιδιωτών χρηστών του Νεκροταφείου.
- Τέλος σε περίπτωση που αφαιρεθεί το προβλεπόμενο υλικό των 137.290 κ.μ. από τον Δανειοθάλαμο Μερσινίδι πέραν των καταπτώσεων βράχων επί της Δημοτικής οδού του Νεκροταφείου που μπορεί λόγω μεγάλης κλίσης να φθάσουν μέχρι τον δρόμο Βροντάδου - Καρδαμύλων και της Ιεράς Μονής, θα επιταχυνθεί το σε εξέλιξη φαινόμενο κατολίσθησης με προβλέψιμες από τώρα ζημιές για τον δρόμο Βροντάδου - Καρδαμύλων και την Ιερά Μονή.
Επειδή δεν μας αρέσει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας δηλώνουμε με θάρρος ότι όπως εμείς τηρούμε κατά γράμμα την Νομοθεσία στις επαφές μας με τις Υπηρεσίες του Κράτους και την Τοπική Κοινωνία, εξασφαλίζοντας τον μισθό των 18 εργαζομένων στην Εταιρεία μας και καταβάλλοντας τους φόρους μας, τα πάγια και αναλογικά μισθώματα που μας αναλογούν, διαθέτοντας το απαραίτητο προσωπικό και εξωτερικούς συνεργάτες, τις απαραίτητες υποδομές και εξοπλισμό, απαιτούμε το ίδιο από το Κράτος, τις Πολιτικές Ηγεσίες και Υπηρεσίες του, να εργάζονται και να αποφασίζουν όπως ο Νόμος ορίζει.
Στην περίπτωση της απόφασης του ΥΠΕΝ για την απόληψη ή μάλλον αφαίρεση υλικού από τις (4) πιο πάνω περιοχές, πράξη που θεωρείται χαριστική προς την Ανάδοχο και κατά τη λήψη της εγένοντο πολλές παραβλέψεις και αθετήσεις της Νομοθεσίας, ίσως για αυτό, ο Εισηγητής παρέλειψε να γράψει στην πρώτη από τις συνολικά 25 σελίδες το όνομά του για να μην εκτεθεί.
Ωστόσο οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει χωρίς να γνωρίζουμε, αν έχει γίνει η προβλεπόμενη εγκατάσταση στους χώρους, αν έχουν δοθεί οι προβλεπόμενες εγγυητικές εξασφαλίσεις και δίχως την απαραίτητη λήψη μέτρων ασφάλειας, σήμανση, και με μηχανήματα που δεν προβλέπονται στις μελέτες. Πιο συγκεκριμένα για τον δανειοθάλαμο στη θέση Αγ. Αρτέμιος δεν υπάρχει η προβλεπόμενη είσοδος-έξοδος στο εργοτάξιο, σε ένα δρόμο υψηλής κυκλοφορίας, καμία σήμανση εκτός και εντός, δεν διαπιστώνεται η διαβροχή σε καμία περίπτωση για καταστολή της σκόνης, οι εκσκαφείς που εργάζονται είναι πολλαπλάσιας δυναμικότητας των δηλωμένων στην μελέτη και πλήθος άλλων προβλημάτων στην λειτουργία και εκτέλεση και αυτών των συνοδών έργων.
Εκτός από αυτό η απόφαση δεν έλαβε υπόψη της και τους άλλους ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, όπως την υπ’ αριθμ. 907/2009 Απόφαση του ΣτΕ σε περιβαλλοντική μελέτη της ΧΙΟΣ ΜΠΕΤΟΝ Ε.Π.Ε. στη θέση ΜΑΝΔΡΑΚΙΑ ΓΡΟΥ, οι οποίοι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟΊ ΛΌΓΟΙ με ευθύνη της Αναδόχου και της ΧΙΟΣ ΜΠΕΤΟΝ Ε.Π.Ε., δεν αναφέρθηκαν ή το χειρότερο απεκρύβησαν με συνέπεια από τα 455.000 κ.μ. να εξασφαλίσουν μόνο τα προβληματικής σύστασης 37.000 από τον Άγιο Αρτέμιο.
Γνωρίζοντας την προϊστορία του προβλήματος της προμήθειας αξιόπιστων αδρανών και παρά τις πολλές αναπάντητες επιστολές μας προς το Υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών, συντάξαμε επιστολή προς τον κύριο Πρωθυπουργό στην οποία αναλύσαμε τη δυνατότητα μας να εξυπηρετήσουμε το έργο με τα ποιοτικά υλικά που έχουμε προαναφέρει, σε διάστημα μικρότερο του έτους με δεδομένα το διαθέσιμο απόθεμα των 2.500.000 κ.μ. και τη δυνατότητα παραγωγής 2.500 κ.μ. ημερησίως.
Δυστυχώς: καίτοι η επιστολή δόθηκε στις 10/5/24 στον εκ των συνεργατών του Πρωθυπουργού κ. Νέζη μέχρι σήμερα δεν απαντήθηκε.
Επιπρόσθετα η σημερινή συνέντευξη, δίδεται για να διαλύσει κακόβουλες και υπόγειες - αστήριχτες φήμες περί μονοπωλίου, που παραβλέπουν την ύπαρξη ανταγωνιστή μας, μισθωτή Δημοτικού ή Δημόσιου χώρου, που λειτουργεί παράνομα είτε τις νυχτερινές ώρες είτε τα Σαββατοκύριακα, εκθέτοντας τους εργαζόμενους σε κινδύνους ατυχημάτων ζωής.
Έχω στη διάθεσή σας:
Α) την απόφαση του Σ.Τ.Ε. με αρ. 987/2009 με την οποία απαγορεύεται η εξόρυξη έστω και ενός κ.μ. από τα Μαντράκια Γρου όπως και το μη νόμιμο συμβόλαιο μίσθωσης του χώρου από την ΧΙΟΣ ΜΠΕΤΟΝ Ε.Π.Ε. προς την Ανάδοχο ΘΕΜΕΛΗ μαζί και (2) δύο αποφάσεις Γεν. Γραμμ. Περ. Βορ. Αιγαίου σχετικές με το θέμα.
Β) τις μελέτες που έχει εκπονήσει το Ε.Κ.Π.Α. και το Ε.Α.Γ.Μ.Ε. στο παρελθόν για το φαινόμενο κατολίσθησης στο Μυρσινίδι και τα συμπεράσματα τους, όπως και τις τρέχουσες εργασίες πάνω στο ίδιο θέμα της εταιρείας ΕΔΑΦΟΣ Ε.Π.Ε. που εργάζεται και αυτή όπως το Πανεπιστήμιο και το Ε.Α.Γ.Μ.Ε. για λογαριασμό και σε συνεργασία με την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Χίου και
Γ) αλληλογραφία με την 96 ΑΔΤΕ από την οποία διαφαίνεται η αδυναμία απόληψης υλικού έναντι ΟΑΕΔ λόγω του Δημοτικού Δρόμου και των υπαρχόντων κύριων αμυντικών έργων υποστήριξης Αεροδρομίου, πόλης και Ανατολικής πλευράς.
Πέραν τούτων: είναι στη διάθεσή σας αντίγραφα των μελετών που εκπονήθηκαν για το Υπουργείο οι οποίες πρέπει να εφαρμοστούν για τους λόγους που προαναφέρθηκαν,
Από την κατασκευή ενός κορυφαίου για τα νησιά Χίο - Οινουσσών και Ψαρών έργου, όπως το ολοκληρωμένο Αεροδρόμιο Χίου, κατασκευασμένο τελικά με τα σωστά και ανθεκτικά υλικά, που θα διασφαλίσουν την αντοχή του στο χρόνο, θα κερδίσουν όλοι οι πολιτικοί παράγοντες, ο Δήμος Χίου, η Χιώτικη Κοινωνία και οι επισκέπτες της που θα απολαμβάνουν και τα οφέλη ενός σωστού έργου, όπως και όλο το εργαζόμενο δυναμικό του νησιού, λόγω της έντονης ανοικοδόμησης που θα ακολουθήσει, σαν συνέπεια της κατασκευής Τουριστικών και λοιπών καταλυμάτων και ολοκλήρωσης υφισταμένων και νέων υποδομών.
Εξυπακούεται ότι: ως Χιώτικη εταιρεία εξόρυξης και εμπορίας αδρανών, έχουμε έννομο συμφέρον και ενδιαφέρον για την σωστή κατασκευή των έργων του Αεροδρομίου.
Ευπρόσδεκτες οι όποιες ερωτήσεις και οποιοσδήποτε αντίλογος.