Τι θα γίνονταν αν το επιβατικό έπεφτε πάνω στο Πολεμικό;

Άρθρο του καπ. Αλέκου Καραμούζου
Παρ, 20/05/2022 - 20:38

«Δύο γενιές τώρα ακούω ότι το λιμάνι μας είναι μικρό και δεν είναι ικανό να δεχτεί τα πλοία που όλο μεγαλώνουν και μεγαλώνουν» αναφέρει σε επιστολή του προς την "Αλήθεια" ο Αλέκος Καραμούζος, σημειώνοντας:

«Εχόρτασα να ακούω εξαγγελίες για νέο λιμάνι, σχέδια και βαρύγδουπους προγραμματισμούς από αυτούς που λέγονται κράτος και που για μένα είναι διαχρονικά ανίκανοι.

Αλήθεια σκέφτηκε κανένας τα μεγέθη των πλοίων που εισέρχονται στο λιμάνι μας και τι περιθώρια ελιγμών έχουν;

Αλήθεια εσκέφτηκε κανένας γιατί εκεί που προσέκρουσε το πλοίο δεν υπήρχαν μπαλόνια που θα προστάτευαν και το πλοίο και τον προβλήτα; Εχει κανένας ιδέα απο τους τρανούς που διοικούν τι ειναι τα μπαλόνια Γιοκοχάμα πού αντί αυτων έχουν κατι παλιολάστιχα αυτοκινήτων κακιας μορφής;

Αλήθεια εσκέφτηκε κανένας ότι μόνιμα στην επικίνδυνη εμβέλεια χειρισμού του κάθε επιβατηγού πλοίου που εισέρχεται στο λιμάνι υπάρχει ΠΑΝΤΑ ένα πολεμικό πλοίο δεμένο και κανένας δεν έχει υπολογίσει ότι αυτό το πολεμικό πρέπει να φύγει από την επικίνδυνη ζώνη και να δέσει σε άλλο σημείο. Καταλαβαίνετε τι θα συμβεί όταν το επιβατηγό πέσει πάνω στο πολεμικό;

Αυτός ο κίνδυνος είναι σε κάθε άφιξη επιβατηγού!!!! Αλήθεια τι λένε για αυτό οι έχοντες δεκάδες παράσημα και γαλόνια;

Το λιμάνι της Χίου είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο που κάθε βαπόρι μπαίνοντας η βγαίνοντας έχει τον Βοριά ακριβώς στα πλευρά του. Οταν φυσάει πάνω από 3 μποφώρ αναγκαστικά για να μην πέσει έξω και βρει του Χανδρή πρέπει να μπει η να βγει από το λιμάνι με μεγάλη ταχύτητα. Βγαίνοντας δεν υπαρχει θέμα. Μπαίνοντας όμως ο κίνδυνος είναι ΠΑΝΤΑ μεγάλος.

Το πλοίο περνώντας την μπούκα πρέπει να μηδενίσει ταχύτητα.

Αυτό θα γίνει με τις μηχανές που από πρόσω ολοταχώς πρέπει να πάνε στο ανάποδα ολοταχώς.

Λίγο να καθυστερήσει η κίνηση το ατύχημα είναι προ των πυλών και δυστυχώς τα περιθώρια ελιγμών στον κάθε πλοίαρχο είναι περιορισμένα.

Σε αυτήν την αιτία οφείλονται όλα τα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο λιμάνι της πλάκας που έχομε.

Σκέφτομαι τον συνάδελφο πλοίαρχο που μετά το ατύχημα θα πάει για ανακρίσεις κατηγορούμενος με χίλιες δυο κατηγορίες.

Κανένας δεν θα κατηγορήσει το κράτος που δεν έχει βάλει μπαλόνια στους προβλήτες και που θα απορροφούσαν τους κραδασμούς.

Επ' ευκαιρία θέλω να πω και για ένα άλλο κίνδυνο. Το κάθε βαπόρι μπαίνοντας η βγαίνοντας έρχεται αντιμέτωπο με δεκάδες ψαρόβαρκες τις οποίες κανένας δεν ελέγχει αν ψαρεύουν στην ζώνη κινήσεως των πλοίων. Στα χαρτιά υπάρχει η απαγορευμένη ζώνη αλλά είναι μόνο στα χαρτιά. Ας ρωτήσουν τους πλοιάρχους του κάθε πλοίου να δούνε την πραγματικότητα.

Θυμάμαι πριν μερικούς μήνες το ατύχημα στο Σουέζ με το υπερ πλοίο. Παρόμοια είναι η αιτία των ατυχημάτων στο λιμάνι της Χίου. Δυστυχώς δεν έχομε λιμάνι για τόσο μεγάλα πλοία.

Στεναχωριέμαι αφάνταστα με τα τραβήγματα του συναδέλφου πλοιάρχου και το κακό είναι ότι τις ανακρίσεις θα τις κάνει άσχετος που τα μόνα μποφώρ που έχει δει είναι τα μποφώρ του ανεμιστήρα του γραφείου του».

Σχετικά Άρθρα