

Δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς η συζήτηση για την κάλυψη του μεταφορικού έργου στη Χίο, μετά την αδυναμία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ να πραγματοποιεί δρομολόγια, καθώς νομικά εμπόδια δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τη λύση του προβλήματος.
Η πρώτη συζήτηση - τηλεδιάσκεψη μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών -για ένα διάστημα του αναπληρωτή υπουργού Κώστα Κυρανάκη και μετά υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου-, του Δημάρχου Χίου και των Αντιπεριφερειαρχών, είχε το στοιχείο της διερευνητικής συνάντησης για ένα πρόβλημα που υφίσταται για μεγάλο χρονικό διάστημα αφήνοντας χωρίς συγκοινωνία τα χωριά της Χίου τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα.
Το υπουργείο Μεταφορών επικαλέστηκε τη νομοθεσία η οποία απαγορεύει τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας προκειμένου να αναθέσει τα δρομολόγια, ενώ αντιμετώπισε την μεταφορά των πολιτών με μια λογική κόστους – οφέλους, καθώς αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης έγινε αναφορά στο κόστος και στον αριθμό των εξυπηρετούμενων.
Έντονη ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Χίου, Γιάννη Μαλαφή, που ζήτησε μια νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε να μπορεί με δημοτική συγκοινωνία να εκτελέσει το κοινωνικό έργο της μεταφοράς των πολιτών.
«Λύστε μας τα χέρια και εμείς θα βρούμε λεωφορεία -ακόμη και από τη Σμύρνη-, οδηγούς και ό,τι χρειαστεί για να μεταφέρουμε τους πολίτες, κυρίως από μια περιοχή όπως η Αμανή που είναι απομονωμένη και λόγω των πυρκαγιών είναι σε κατάσταση έκτακτη ανάγκης. Αν δεν μπορούμε να δώσουμε λύση, τότε να πάμε όλοι σπίτια μας», κατέληξε ο Δήμαρχος Χίου.
Έντονη ήταν και η αντίδραση και του Αντιπεριφερειάρχη υπεύθυνου για τις μεταφορές, Νίκου Νύκτα, που τόνισε ότι η μεταφορά των πολιτών, ηλικιωμένων στην πλειονότητά τους, δεν πρέπει να μπαίνει στη λογική του κέρδους, κάνοντας λόγο για κοινωνικό αποκλεισμό ολόκληρων χωριών με ό,τι αυτό σημαίνει για την επιβίωσή τους.
Η κυβερνητική θέση και γραμμή υποστηρίχθηκε και από τον βουλευτή Χίου της ΝΔ, Νότη Μηταράκη, που συνηγόρησε στη στάση του υπουργείου Μεταφορών λέγοντας ότι «το κράτος δεν είναι μηχανή για να δίνει τα πάντα», ζητώντας από την Περιφέρεια να εξασφαλίσει πόρους, κάνοντας περικοπές από άλλες δαπάνες, προκειμένου να χρηματοδοτήσει η ίδια το μεταφορικό έργο. Έθεσε μάλιστα το «δίλημμα» λεωφορεία ή 3ο Γυμνάσιο, νέα πτέρυγα Νοσοκομείου κ.λπ.;
Η τηλεδιάσκεψη έκλεισε με την... υπόσχεση ότι το θέμα θα εξεταστεί ξανά, όταν αποσταλούν τα αναλυτικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης που ζήτησε το Υπουργείο, χωρίς κανένα χρονοδιάγραμμα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους οικισμούς της Χίου που έχουν μείνει χωρίς συγκοινωνία.
Να διευκρινίσουμε ότι όλα τα παραπάνω δεν αφορούν τα μαθητικά δρομολόγια που πάντως επιχορηγούνται από την ελληνική πολιτεία.
Η ανακοίνωση Μηταράκη
Χωρίς καμία αναφορά σε όλα τα παραπάνω η επίσημη ανακοίνωση του βουλευτή Χίου της Ν.Δ., Νότη Μηταράκη, που αναφέρει τα εξής:
«Με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Χίου, Νότη Μηταράκη, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, του Δήμου Χίου και υπηρεσιακών παραγόντων.
Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η αναζήτηση άμεσης και βιώσιμης λύσης μετά την οριστική διακοπή των δρομολογίων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου, με στόχο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης μετακίνησης των πολιτών.
Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, συζητήθηκε η ανάθεση του μεταφορικού έργου σε νέο πάροχο, με απόφαση του Υπουργείου, κατόπιν πρότασης της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το Υπουργείο ζήτησε λεπτομερή ανάλυση των συγκεκριμένων αναγκών μετακίνησης, ώστε να προσδιοριστεί η βέλτιστη λύση. Τονίστηκε παράλληλα ο καθοριστικός ρόλος που θα κληθεί να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη διαμόρφωση και υποστήριξη της τελικής απόφασης.
Ο κ. Νότης Μηταράκης μετά το πέρας της τηλεδιάσκεψης δήλωσε:
«Οργανώσαμε τηλεδιάσκεψη με τον αν. υπουργό Μεταφορών κ. Κυρανάκη με συμμετοχή Περιφέρειας, Δήμου και υπηρεσιακών παραγόντων για να βρεθεί λύση μετά την οριστική διακοπή δρομολογίων Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου. Στόχος η ανάθεση του μεταφορικού έργου σε νέο πάροχο, με απόφαση του Υπουργείου μετά από πρόταση της τοπικής αυτοδιοίκησης για τη διασφάλιση δρομολογίων. Το Υπουργείο ζήτησε ανάλυση των συγκεκριμένων αναγκών, ώστε να βρεθεί η βέλτιστη λύση, για την οποία θα απαιτηθεί η τοπική αυτοδιοίκηση να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.»